Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@22:42:13 GMT

بیل گیتس به گرمایش زمین پایان می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۳۷۵۶

به گزارش ایسنا و به نقل از سن‌ان‌بی‌سی، گرم شدن کره زمین چیزی است که چه به آن اهمیت داده شود چه نه، در حال وقوع است. همانطور که دانشمندان ناسا گزارش داده‌اند، فعالیت‌های انسانی همچنان به شکل روزافزون به تشدید این مشکل ادامه می‌دهد.

در حال حاضر میزان کربن دی اکسید موجود در جو زمین از هر زمان در کل تاریخ بشر بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو سوم از بلایای طبیعی آب و هوایی ۲۰ سال گذشته می‌تواند به فعالیت‌های انسان گره خورده باشد، در حالی که هم تابستان‌ها و هم زمستان‌ها سال به سال گرم‌تر می‌شوند.

با این وجود، همه امید‌ها از دست نرفته است. رهبران، کارآفرینان و شرکت‌هایی از سراسر جهان برای مبارزه با تغییرات آب و هوا سخت تلاش می‌کنند.

بیل گیتس را می‌توان یکی از نمونه‌های اخیر از این دست نام برد. بیل گیتس در حال حاضر در حال حمایت از یک راه حل بالقوه برای توقف گرم شدن کره زمین است که محور آن فناوری مهندسی آب و هوای خورشیدی (solar geoengineering) است.

ممکن است عنوان فناوری مهندسی آب و هوای خورشیدی کمی گیج کننده باشد، اما این فناوری مبهم می‌تواند از گرم شدن کره زمین جلوگیری کند. این فناوری به شبیه‌سازی اثر فوران گسترده آتشفشانی می‌پردازد.

"اندی پارکر" مدیر پروژه دولتی ابتکار مدیریت اشعه خورشیدی به CNBC گفت: مطالعات مدل‌سازی نشان داده‌اند که این فناوری می‌تواند شدت امواج گرما را کاهش دهد. به عنوان مثال ظاهراً می‌تواند نرخ افزایش سطح دریا را کاهش دهد که این مسئله می‌تواند شدت طوفان‌های گرمسیری را کاهش دهد.

در حقیقت برای پیاده‌سازی این فناوری، هواپیما‌ها در ارتفاعات پرواز می‌کنند و میلیون‌ها تن ذرات شیمیایی را در اطراف سیاره زمین می‌پاشند تا یک ابر شیمیایی عظیم ایجاد کنند که سطح زمین را خنک کند.

البته نباید خیلی هیجان زده شد، چرا که این فناوری هنوز به طور رسمی آماده نیست، اما در حال نزدیک شدن به آن است.

این روند می‌تواند اثرات و پیامد‌های ناخوشایندی هم داشته باشد، از جمله اینکه می‌تواند بر الگو‌های آب و هوایی منطقه‌ای تأثیر بگذارد و حتی بیشتر از این، به طور بالقوه می‌تواند آسمان آبی را به طور کل ریشه‌کن کند!

با این حال، خبر خوب این است که این روش مقرون به صرفه است.

"استفان گاردینر" نویسنده کتاب "طوفان اخلاقی عالی: تراژدی اخلاقی تغییرات آب و هوا" نظرات خود را در مورد این فناوری این چنین به اشتراک گذاشت: این پیامد‌ها ممکن است وحشتناک باشند. آن‌ها ممکن است مواردی مانند قحطی وسیع، طغیان‌های بزرگ و خشکسالی را شامل شوند که بر جمعیت بسیار بزرگی تأثیر می‌گذارند.

در هر حال این روش در حال حاضر یک روش جالب و یک راه حل مناسب برای توقف روند گرمایش زمین است که اثرات جانبی احتمالی آن ممکن است بسیار بد باشد. با این وجود، به نظر می‌رسد مزایای آن به عوارض جانبی احتمالی آن می‌چربد و بیل گیتس با حمایت مادی و معنوی از این رویکرد می‌تواند منجی زمین و بشر شود. شما چه فکر می‌کنید؟

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غایب بزرگ جشن پیروزی رئال در ال‌کلاسیکو

به گزارش "ورزش سه"، آردا گولر، بازیکن ترکیه ای رئال، در ال کلاسیکو فرصت بازی پیدا نکرد تا تعداد دقایق حضور او در میدان برای رئال در فصل جاری همچنان روی 94 بماند. رئال بازی بزرگ را 3-2 از بارسا برد و یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک تر شد. در پایان بازی رئالی ها درون زمین مشغول جشن و پایکوبی بودند اما خبری از آردا نبود.

هرچند در تصاویر منتشر شده در جشن های درون رختکن آردا نیز دیده می شود ولی او درون زمین نبود و زودتر از همه به رختکن رفت.

در پایان بازی وقتی از آنچلوتی در مورد دلیل غیبت آردا سوال شد، او پاسخی داد که می تواند این پدیده ترکیه‌ای را به آینده خوشبین کند: «نمی دانم چرا آردا نبود و نظری در این مورد نمی توانم بدهم ولی در مورد او با آرامش همه چیز را بررسی خواهیم کرد. گولر دقایقی که می خواهد را در رئال به دست خواهد آورد.»

به نظر می رسد کارلتو بعد از مسجل شدن قهرمانی رئال قصد دارد به آردا فرصت بیشتری بدهد و احتمالا او را در هفته های پایانی لالیگا در ترکیب ثابت رئال خواهیم دید، به خصوص که رئال دو سنگین در لیگ قهرمان برابر بایرن نیز پیش رو دارد.

دیگر خبرها

  • واکنش دروسی به گلرنی سردار ۴دقیقه بعداز تعویض
  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • تمجید دروسی از آزمون/ برای سردار خوشحالم
  • آزمون: وظیفه ام را در برابر بولونیا انجام دادم
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • غایب بزرگ جشن پیروزی رئال در ال‌کلاسیکو
  • دورتموند 1-1 لورکوزن: آلونسو به هیچ تیمی نمی‌بازد
  • راهکار‌های سند تحول قوه قضائیه برای رفع مشکل غیرمتقن بودن آرا و تصمیمات قضایی