Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:14:50 GMT

صادرات کالاهای غیرنفتی ۶ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۳۸۷۲

صادرات کالاهای غیرنفتی ۶ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارش خلاصه عملکرد دولت یازدهم و دوره دو ساله دولت دوازدهم، نشان می‌دهد که صادرات کالاهای غیرنفتی با احتساب میعانات گازی در سال ۱۳۹۷ به ۴۴ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار رسیده که نسبت به سال ۱۳۹۲ حدود ۵.۹ درصد افزایش داشته است.

طبق این گزارش صادرات کالاهای غیرنفتی با احتساب میعانات گازی در سال ۱۳۹۲ معادل ۴۱ میلیارد و ۸۴۷ میلیون دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آمارها نشان می دهد که واردات کالا در این مدت کاهش داشته و از ۴۹ میلیارد و ۷۰۹ میلیون دلار در سال ۱۳۹۲ به ۴۲ میلیارد و ۶۱۲ میلیون دلار در سال ۱۳۹۷ رسیده که حاکی از کاهش ۱۴.۳ درصدی در این بخش است.

تراز تجاری غیرنفتی نیز که در سال ۱۳۹۲ حدودا منفی هشت میلیارد دلار بوده، در سال ۱۳۹۷ مثبت شده و به حدود دو میلیارد دلار رسیده است.

صادرات غیرنفتی در سال ۱۳۹۲ شامل ۱۰ میلیارد دلار میعانات گازی، حدود ۱۱ میلیارد دلار پتروشیمی و حدود ۲۱ میلیارد دلار سایر کالاها بوده است.

در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۲ صادرات میعانات گازی تقریبا نصف شده، اما صادرات پتروشیمی و سایر کالاها در سال ۱۳۹۷ افزایش یافته و به حدود ۱۴ و ۲۵ میلیارد دلار رسیده است.

کد خبر 4716439

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات غیرنفتی میعانات گازی سازمان برنامه و بودجه دولت یازدهم دولت دوازدهم جنگ تجاری بانک مرکزی ایران قیمت دلار بورس وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام ایالات متحده آمریکا قیمت نفت دلار صادرات غیرنفتی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو تعرفه واردات گمرک سازمان امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود

بهمن عشقی؛رییس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با «هم‌میهن» گفت : پیام روشن دولت درباره اختصاص چنین قیمتی برای دلار این است که صادرکننده را از چرخه تولید خارج کند.

این شیوه باعث شده تا بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار ناترازی در صادرات غیرنفتی داشته باشیم و این رفتار باعث کاهش ارزش صادراتی کشور سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱شده است.

هم‌میهن نوشت: دولت می‌گوید حدود ۴۹ میلیارد دلار صادرات داشته و حدود ۶۷ میلیارد دلار نیز واردات داشته‌ایم در نتیجه با کسری مواجه هستیم.

حتماً دولت این سیاست را تغییر خواهد داد چون اصولاً دولت‌ها در ایران عادت دارند چوب و پیاز را با هم بخورند.

اگر امروز هم دولت بر رفتار خود اصرار کند فردا قطعاً عقب‌نشینی خواهد کرد اما دود آن به چشم کشور و صادرکننده می‌رود چون مدیران که خسارتی پرداخت نمی‌کنند و این مردم هستند که از سوءتدبیرها دچار خسارت می‌شوند.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898902

دیگر خبرها

  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی