Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:42:33 GMT

‌کشت‌های هیدروپونیک در یزد افزایش پیدا می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۳۹۰۷

‌کشت‌های هیدروپونیک در یزد افزایش پیدا می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه یزد رتبه دوم کشور در کشت‌های گلخانه‌ای را دارد گفت: رویکرد یزد به سمت کشت‌های هیدروپونیک است. ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سیدجمال سجادی‌پور دقایقی قبل در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر نیرو در استانداری یزد در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه رویکرد استان یزد در سال‌های اخیر به سمت کشت‌های کم آب خواه بوده اظهار داشت:در حال حاضر 52 درصد تولیدات کشاورزی یزد در حوزه گلخانه‌ها و صنعت دامپروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: استان یزد جایگاه نخست در پرورش اسب و بلدرچین را به خود اختصاص داده و در حوزه گلخانه هم رتبه دوم را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه یزد سومین تولید کننده پسته کشور است گفت: استان یزد برای نخستین بار توانست به ازای هر متر مکعب بالای 60 کیلوگرم محصول تولید کند در حالی که کشت باز یک و یک دهم کیلوگرم و کشت گلخانه‌ای 23 کیلوگرم برداشت دارد.

سجادی‌پور با بیان اینکه رویکرد یزد به سمت کشت‌های هیدروپونیک است گفت: این نوع کشت توسط فارغ‌التحصیلان انجام می‌شود و می‌تواند نقش مهمی در اشتغال فارغ‌التحصیلان داشته باشد.

‌جداسازی آب شرب و فضای سبز یزد بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داردمصرف آب شرب در فضای سبز یزد از 8 به 3 درصد کاهش یافت93 درصد ادوات کشاورزی استان سمنان پلاک گذاری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: یکی از مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی بحث آب سایت فهرج بوده که باید زمین به آنها واگذار شود و مجوزهای اولیه آن دنبال شده و می‌توان امروز بحث شهرک گلخانه‌ای فهرج را نهایی کرد

وی تصریح کرد: یزد جزو چهار استانی است که توسط معاون رئیس جمهور به عنوان پرورش دهنده ماهی تیلاپیا معرفی شده است و توانسته این پرورش را بومی کند.

سجادی‌پور گفت: در این حوزه درخواست داریم که اولا چاه‌های پرورش ماهی مشمول خاموشی چاه‌ها نشوند و در کنار آن حفر چاه اضطراری هم در دستور کار قرار گیرد تا بحث تامین آب آنها مشکل نداشته باشد.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی ظهر چهارشنبه در همایش «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» اظهار کرد: چرخه اقتصادی متشکل از تولید اولیه و ثانویه و عرضه می‌باشد که اقتصاد جامعه نیز وابسته به آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نظر به اینکه واسطه معامله موجب تثبیت بازار می‌شود، یک مسئه فقهی است و مبنای معامله نیز می‌بایست از ارزش حقیقی برخوردار باشد.

آیت الله اراکی ابراز کرد: پول با شمایل کاغذی آنچنان ارزش حقیقی ندارد ولی آمریکا با چاپ دلار و عرضه آن به کل دنیا در ازای دریافت کالا بزرگترین سرقت بشری را مرتکب می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: در جوامع امروز پول یک ارزش سیاسی دارد چراکه هر قدرتی بنابه مواضع قدرتش این کاغذ را ارزش گذاری می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: انبار سکه‌های طلا در خانه خیانتی به سرمایه‌های کشور است، زیرا پول و این سکه‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی مملکت را رفع کند و خلق پول نیز در بازار اقتصادی اسلامی ممنوع می‌باشد.

وی ادامه داد: تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند چراکه آنان پول‌های بی ارزش و اعتباری را برای منفعت خودشان جمع می‌کنند و تورم نیز با کاهش پول اعتباری افزایش پیدا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گرانی با افزایش تولید کاهش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: پولی ارزش حقیقی خود را دارای باشد موجب می‌شود تا قدرت خرید افزایش پیدا کند و امروز عدم عرضه و افزایش تقاضا نشان دهنده این اسن که پول ارزشی حقیقی خود را حفظ نکرده است.

کد خبر 6081475

دیگر خبرها

  • گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای