Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- راه‌آهن کرمانشاه یکی از مطالبات جدی و دیرینه مردم کرمانشاه بود که خوشبختانه در ۲۹ اسفند ۹۶ با افتتاح این خط محقق شد.

قدس آنلاین؛ گروه استان ها: با بهره برداری از این پروژه مهم حال انتظارات و مطالبات دیگری برای کرمانشاهی ها به وجود آمده که در سفر روز چهارشنبه مدیرعامل راه‌آهن کشور سوالات بسیاری پیرامون این انتظارات توسط خبرنگاران قطار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظارات مردم

با وجود راه‌اندازی راه‌آهن کرمانشاه، این پروژه هنوز دارای کاستی‌هایی است که باید برطرف شود و لذا یکی از مطالبات مدیریت استان و هم چنین مردم ارتقای سرعت عبور قطار از شبکه ریلی کرمانشاه است.

در این راستا خبرنگاران عنوان کردند متاسفانه سرعت حرکت قطار در بخشی از مسیر پایین است و لذا مردم ترجیح می دهند با ماشین شخصی و یا اتوبوس مسافرت کنند. 

در این راستا از مدیر عامل راه اهن کشور خواسته شد تا با ارتقای فنی راه‌آهن کرمانشاه - ملایر زمینه افزایش سرعت سیر قطار و رضایت مردم را فراهم کند.

متاسفانه سرعت حرکت قطار در بخشی از مسیر پایین است و لذا مردم ترجیح می دهند با ماشین شخصی و یا اتوبوس مسافرت کنندالبته به جز افزایش سرعت ارتقای کیفیت نیز خواسته دیگر رسانه ها و مسئولان  بود تا شاید با تعویض واگن‌های فرسوده مسیر کرمانشاه – تهران- مشهد رضایتزائران بیشتر جلب شود.

اما امسال با بازگشایی مرز خسروی و تبدیل کرمانشاه به عنوان یکی از معبر های اصلی عبور زوار اباعبدالله الحسین (ع) به کربلا حال بسیاری از مسئولان و زائران توقع دارند تا امکانات ویژه ی برای این ایام به منظور جابجایی زوار در دستور قرار گیرد و این یکی از درخواست های خبرنگاران و البته استاندار کرمانشاه در این راستا بود.

البته استقرار اداره کل راه آهن در این استان نیز یکی دیگر از مطالباتی بود که در این بازدید از مدیر عامل راه آهن خواسته شد تا نسبت به ایجاد و راه اندازی ان اقدام کند.

اصحاب رسانه با بیان اینکه هر چهار روز تنها یک قطار وارد ایستگاه کرمانشاه می شود و این رقم کمتر از یک درصد مسافران استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه را پوشش می دهد از مدیر عامل راه آهن خواستند تا نسبت به افزایش قطار ها اقدام کند.

تلاش مسئولان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به زودی کمیسیون سرعت به راه‌آهن کرمانشاه اعزام می‌شود، گفت: در برخی از قسمت‌های این مسیر ریلی اقدامات اجرایی لازم برای استحکام خط انجام شده و کمیسیون دستور افزایش سرعت را صادر می‌کند.

سعید رسولی افزود: تلاش شرکت راه‌آهن این است که با کامل‌تر کردن خط به زودی آن را به بهره‌وری بیشتر برساند زیرا اکنون زمان طی شدن مسیر کرمانشاه به ملایر بالاست که امیدواریم با انجام اقدامات فنی به نصف زمان کنونی کاهش پیدا کند.

و ی با اشاره به اینکه سرعت قطارهای مسیر کرمانشاه بزودی افزایش می‌یابد، گفت: برای اربعین امسال علاوه بر قطارهای فعلی، قطارهای ویژه‌ای هم در مسیر تهران - کرمانشاه و مشهد - کرمانشاه تدارک می‌بینیم.

راه اندازی اداره کل

وی هم چنین در پاسخ به سوال زمان استقرار اداره کل راه آهن در استان کرمانشاه نیز گفت: در اولین اقدام به زودی مدیر راه‌آهن کرمانشاه به عنوان مدیریت منصوب می‌شود و تمام اختیارات لازم برای اداره بهینه امور به وی تفویض می گردد.

او با بیان اینکه راه‌آهن ملایر - کرمانشاه تا مرز خسروی ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: این مسیر یکی از کریدورهای بین المللی کشور می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خط آهن قطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : با توجه به برنامه ریزی‌های به عمل آمده، بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های محرومیت زدایی استان تا پایان تیرماه سال جاری افتتاح می‌شوند.

وی افزود: با بهره برداری از آنها تحول شگرفی در آبرسانی روستایی استان رقم خواهد خورد و رضایت حداکثری هم استانی‌های عزیز را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مساعدت همکاران طرح در اجرایی نمودن پروژه‌های جهاد آبرسانی تصریح کرد: در این پروژه‌ها تاکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر لوله گذاری اجرا شده، بیش از ۱۰ هزار مترمکعب مخزن ساخته شده و بیش از ۴۰ ایستگاه پمپاژ راه اندازی شده و یا در مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه شرف راه اندازی است.

وی ادامه داد: افتتاح این پروژه‌ها نمونه بارزی از اقدامات جهادی صورت گرفته در استان است و به همین خاطر استان کرمانشاه از جمله استان‌های پیشرو در حوزه جهاد آبرسانی در کشور محسوب می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • با این سرمربی خیلی به حضور در المپیک خوش‌بینم
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است