Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@02:07:28 GMT

لرستان، نجات 6 گردشگر در تنگه "هلت" پلدختر از مرگ

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۳۹۶۱

لرستان، نجات 6 گردشگر در تنگه 'هلت' پلدختر از مرگ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: شش گردشگر که در تنگه هلت گرفتار شده بودند، نجات یافتند.

به گزارش ایسنا، صارم رضایی اظهار کرد: شش گردشگر که در تنگه هلت پلدختر گرفتار شده بودند توسط نیرو‌های امدادی و تیم واکنش سریع این جمعیت نجات یافتند.

وی گفت: این گردشگران که برای تفریح و شنا به منطقه گردشگری هلت شهرستان پلدختر رفته بودند در آب‎های این تنگه گرفتار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رضایی افزود: تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر به همراه یک تیم امدادی از شهرستان پلدختر به سرپرستی معاونت امداد و نجات استان بلافاصله برای نجات جان این گردشگران به محل اعزام شدند واین گردشگران را بدون هیچ صدمه‌ای از مرگ حتمی و غرق شدن نجات دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: چهار نفر از این گردشگران اهل همدان و دو گردشگر هم خرم آبادی بودند که با شش ساعت تلاش و استفاده از تجهیزات نفرات، از آب نجات و به محل امن انتقال داده شدند.

لازم به ذکر است تنگه هلت در محور آزاد راه پل زال – خرم آباد بین تونل خرگوشان یک و دو واقع شده و یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرستان پلدختر است که هرساله به ویژه در فصل گرما گردشگران زیادی از سراسر کشور از آن بازدید می‎کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گردشگر مرگ نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حمید قویدل روز با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر فارغ از نوع و شرایط زمانی در تمامی حوادث حضور فعال دارند و ایثارگری می‌کنند، گفت: امدادگران در تمامی حوادث احساس مسئولیت کرده و بدون منت و با جان و دل به همنوعان خود خدمت می‌کنند.
وی همچنین با اشاره به مردمی بودن جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر مردمی‌ترین جمعیت و نهادی است که در همه بحران‌ها در کنار مردم بوده و آن افتخار می‌کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اقدامات عمرانی جمعیت هلال احمر استان اردبیل در سال جاری اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده امسال تمام کار‌های عمرانی پایگاه‌ها و شعب جمعیت در استان تکمیل خواهد شد.
قویدل از تجهیز، تکمیل و افتتاح ۲ پایگاه امداد و نجات سرچم و بران تا هفته دولت سال جاری خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این احداث ساختمان پایگاه هلال احمر پارس‌آباد مغان هم شروع شده و قرار است طی ۱۸ ماه تکمیل و افتتاح شود.
وی کمبود نیرو در پایگاه‌های امداد و نجات را از دغدغه‌های این نهاد در استان عنوان کرد و افزود: پارسال ۳۰ هزار نفر در استان زیرپوشش آموزش‌های عمومی قرار گرفتند و آموزش‌های تخصصی هم آغاز شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: پارسال ۸۰ نفر به عنوان نیرو‌های شرکتی برای پایگاه‌های امداد و نجات استان جذب شدند و برای افزایش تعداد تیم‌های توانا در استان نیز تلاش می‌شود.
قویدل با اشاره به تامین تجهیزات مورد نیاز جمعیت هلال احمر طی سال گذشته اظهار کرد: هم‌اکنون تجهیزات لازم برای امدادزمستانی در استان تکمیل شده، انبار‌های استان تجهیز شده و کمبودی در زمینه دستگاه و تجهیزات نجات از جمله پمپ آب، آب کش و لجن کش نداریم.
وی افزود: علاوه بر این خودرو‌های هلال احمر در حال ترخیص شدن از گمرک و شماره‌گذاری است و تلاش می‌کنیم سهیمه بیشتری برای استان اردبیل بگیریم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ساماندهی نیرو‌های هلال احمر استان، سود ده کردن داروخانه‌های هلال احمر استان، تدوین برنامه مدون برای تمام شعبات و مراکز هلال احمر و تخصیص اعتبارات بر اساس برنامه‌ها و راه‌اندازی شعبه هلال احمر انگوت و اصلاندوز را از برنامه‌های اولویت‌دار هلال احمر استان اردبیل در سال جاری ذکر کرد.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور
  • آخرین وضعیت سیل در جنوب کشور
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • ناهم‌خوانی آمارهای گردشگری سلامت/ امارات و ترکیه رقبایی که همچنان می‌تازند
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان اردبیل
  • استفاده بیش از ۴۵ هزار شهروند و گردشگر از «اصفهان من» در نوروز ۱۴۰۳