Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم یکی از مشکلات اساسی خانواده‌های مددجویان را مسکن و خانه برشمرد و گفت: ۳۳۰۰ خانواده در استان قم مسکن ندارند. ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

اکبر میرشکار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به افزایش مشارکت‌های مردمی به کمیته امداد استان اظهار داشت: جمع مشارکت‌ها مردمی در قم نسبت به سال گذشته 70 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عدم افزایش اعتبارات دولتی برای حمایت از مددجویان کمیته امداد را موردتوجه قرار داد و گفت: درآمدهای محلی در چند ماه گذشته در استان قم افزایش‌ یافته است ولی عدم افزایش اعتبارات دولتی سبب می‌شود نتوان آن‌چنان‌که باید رضایتمندی خانواده‌ها را جلب کرد.

980 میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان کمیته امداد استان بوشهر تخصیص یافت500 میلیارد ریال کمک معیشت به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی پرداخت شدکمیته امداد برای 12 هزار نفر در سیستان و بلوچستان اشتغال ایجاد می‌کند

میرشکار یکی از مشکلات اساسی خانواده‌های مددجویان را مسکن و خانه برشمرد و اضافه کرد: 3300 خانواده در استان قم مسکن ندارند که افزایش بی‌رویه مسکن و اجاره‌بها برای این خانواده‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده که از این تعداد 2500 نفر مستأجرند که برای 500 خانوار ودیعه‌های اجاره از پنج میلیون تا 20 میلیون تومان پرداخت‌ شده است.

وی با بیان اینکه 1002 نفر از ودیعه اجاره‌بهای مسکن در استان بهره‌مند شده‌اند، یادآور شد: مراجعات برای دریافت ودیعه افزایش‌یافته ‌ولی اعتبارات جوابگو نیست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ادامه داد: 9 واحد برای خانواده ایتام در استان خریداری‌ شده ‌که 170 مورد نیز تعمیر مسکن در استان انجام‌ شده است.

وی پرداخت کمک‌هزینه‌های ازدواج در استان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: 263 کمک‌هزینه ازدواج با پرداختی 8 میلیونی در استان قم انجام‌ شده ‌که از سرانه پرداختی  کمک‌هزینه ازدواج که بین چهار تا پنج میلیون تومان است، بالاتر است.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز

مدیر مسکن و امور مهندسی کمیته امداد البرز گفت: در سال ۱۴۰۲ رقمی معادل ۴۸ میلیارد تومان صرف خرید، احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مازیار محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز در زمنیه تامین مسکن برای مددجویان اظهار داشت: آنچه که در سال گذشته در بخش مسکن مددجویی انجام شده از محل اعتبارات دولتی، صدقات، مراکز نیکوکاری، خیرین، زکات، آورده مددجو، وام قرض‌الحسنه بوده است.

وی اضافه کرد: طی یکسال گذشته 32 مورد کمک به خرید، 99 مورد احداث و تکمیل و کمک به احداث فضاهای جانبی مسکن شهری و روستایی و 962 مورد کمک به تعمیر به خانواده‌های تحت حمایت ارائه‌شده است.

مدیر مسکن و امور مهندسی کمیته امداد البرز با اشاره به اینکه کمک به خرید مسکن در مناطق شهری 50 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه بدون سود است، گفت: این نهاد انجام خدمات عمرانی مختلفی ازجمله خرید و احداث مسکن برای مددجویان فاقد مسکن، تعمیر، تکمیل، بازسازی منازل، گازکشی، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و ... مددجویان تحت حمایت را در دستور کار دارد.

محمدی با اشاره به اینکه خدمات تعمیر مسکن مددجویان به‌صورت بلاعوض و معوض ارائه می‌شود یادآور شد: معرفی خانوارهای تحت حمایت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌منظور اخذ مجوز ساخت و به ادارات برق، گاز و آب و فاضلاب برای بهره‌مندی از انشعابات رایگان نیز ازجمله خدمات بخش مسکن و ساختمان کمیته امداد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز