Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@15:34:12 GMT

تکمیل40هزار واحدمسکن مهردرکشور

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۴۴۰۷

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور خبر داد و گفت: در تلاش برای رفع مشکلات حقوقی متقاضیان مسکن مهر هستیم. ناطقان: علی نبیان ضمن بیان اینکه تکمیل پروژه‌های مسکن مهر تا پایان امسال در دستور کار نخست وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، اظهار داشت: این وزارتخانه متعهد به احداث ۹۰ هزار واحد مسکن مهر در شهرهایی با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر تا پایان امسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است، افزود: تعیین تکلیف متقاضیانی که در پروژه مسکن مهر درگیر مشکلات حقوقی هستند از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

۲۵۲ فقره دست‌درازی به اراضی دولتی

معاون وزیر راه و شهرسازی با ابراز امیدواری برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال ۹۸ خاطرنشان کرد: رفع مشکلات حقوقی متقاضیان به پیشروی عملیات اجرایی پروژه‌های مسکن مهر سرعت می‌بخشد.

نبیان در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه جلوگیری از زمین‌خواری یادآور شد: در ایام نوروز امسال ۲۵۲ مورد دست‌درازی به اراضی دولتی رخ داد که به‌سرعت رسیدگی شد و این اراضی به املاک دولت بازگشت.

 وی بابیان اینکه به دستور مقام معظم رهبری یگان حفاظت از اراضی دولتی در سازمان ملی زمین و مسکن تشکیل شد، اضافه کرد: این یگان حفاظتی از سه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون در تمام شهرستان‌ها و استان‌های کشور یگان‌های حفاظت از اراضی دولتی فعال‌شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: حفاظت از اراضی دولتی یکی از مهم‌ترین وظایف این سازمان به شمار می‌روند که با بهره‌گیری از تمام اختیارات و امکانات موجود در این سازمان گام مؤثری در راستای حفظ و حراست از این اراضی در سراسر کشور برداشته‌شده است. منبع: مهر برچسب ها: مسکن مهر ، تکمیل ، متقاضیان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مسکن مهر تکمیل متقاضیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی با اشاره به اینکه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بوده و یک رکورد بی‌سابقه در تامین زمین است، گفت: مساحت کل اراضی تامین شده در محدوده شهری و شهر‌های جدید برای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۴۱ هزار هکتار با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان اینکه بحث تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن امسال به اتمام می‌رسد، افزود: امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم.

مالکی بیان‌داشت: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ پروژه آماده‌سازی به مساحت بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین با ظرفیت ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در کشور در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شده که امیدواریم مراحل عملیاتی و اجرایی این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به انجام برسد.

امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت ۲۰ هزار هکتار

وی، شهرک‌سازی در حریم شهر‌ها را یکی دیگر از ابتکارات مهم دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون امکان‌سنجی و مکان‌یابی ۵۷ شهرک مسکونی به مساحت بیش از ۲۰ هزار هکتار و با ظرفیت ساخت ۴۰۰ هزار واحد در کشور انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یزد و قم استان‌های پیشرو در ساخت شهرک‌های دولتی هستند، گفت: ظرفیت ساخت شهرک‌ها در بیشتر استان‌های کشور وجود دارد و لازم است اداره‌های کل راه و شهرسازی مراحل تصویب اراضی مستعد شهرک‌سازی را تسریع کنند تا متقاضیان مسکن در کشور بتوانند از این ظرفیت هم بهره‌مند شوند.

مالکی اضافه‌کرد: طرح نهضت ملی مسکن یک طرح جهادی است که باید با همت مضاعف و روحیه جهادی به انجام برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور توسط وزارت نفت اعلام شد
  • اراضی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پروژه‌های مسکن ملی تامین شد