Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی در صفحه توئیتر خود تلویحا از موافقت ترامپ با طرح فرانسه برای پرداخت ۱۵ میلیارد دلار خط اعتباری به ایران در ازای بازگشت به تعهدات برجامی خبر داد.

اخبار سیاسی- مورفی در توئیت خود نوشت: "ترامپ قصد دارد به ایران ۱۵ میلیارد دلار برای بازگشت به توافقی بدهد که خودش آن را پاره کرد چون بدترین توافقی بود که تاکنون دیده بود!"

ادعای این سناتور آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که پیش از این رسانه‌ها از مخالفت ترامپ با طرح امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای اعطای خط اعتباری به ایران خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «دیلی بیست» هم اعلام کرد طرح رئیس جمهور فرانسه که ترامپ از آن سخن می‌گوید تامین خطی اعتباری برای ایران به ارزش ۱۵ میلیارد دلار را شامل می‌شود.

به ادعای این گزارش، طرح امانوئل مکرون شرط می‌کند که «ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای بازگردد، امنیت و دریانوردی در خلیج فارس را تهدید نکند و به گفت‌وگو‌های خاورمیانه در آینده پایبند باشد».

دیلی‌بیست همچنین به نقل از چهار منبع آگاه ادعا کرده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا چندان با این طرح مخالف نبوده و در حال ارزیابی آن هستند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترامپ تعهدات برجامی سناتور آمریکایی ایران توئیتر دلار فرانسه سناتور آمریکایی مكرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • تعاملات اقتصادی با پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • نتانیاهو برای آرام کردن جبهه لبنان دست به دامن مکرون شد
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • سناتور آمریکایی، دادگاه لاهه را به نفع اسرائیل تهدید به تحریم کرد
  • اوسمار در انتظار دریافت پیشنهاد مالی باشگاه پرسپولیس