Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@21:40:29 GMT

۱۸۴ هزار دانش آموز در گیلان سنجش سلامت شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۴۵۴۶

۱۸۴ هزار دانش آموز در گیلان سنجش سلامت شدند

جهان‌آرای از معاینه ۱۸۴ هزار دانش‌آموز از لحاظ قد، وزن، شنوایی‌سنجی و بهداشت دهان و دندان در سال تحصیلی گذشته خبر داد.

«نادر جهان‌آرای» با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزان گیلانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان شامل دو مرحله مقدماتی ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، توده بدنی، وزن و قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان و مرحله تخصصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: در بیست و ششمین دوره طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکنون بالغ بر ۲۳ هزار دانش‌آموز و نوآموز مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.

 

وی با اشاره به معاینه دانش‌آموزان در سال تحصیلی گذشته تصریح کرد: همچنین ۱۸۴ هزار دانش‌آموز مورد معاینه قد، وزن، شنوایی سنجی و بهداشت دهان و دندان قرار گرفتند.

 

جهان آرای با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته بیش از ۳۹۰ هزار دانش آموزان در گیلان مشغول تحصیل بودند تصریح کرد: امسال شاهد افزایش ۱۶ هزار دانش‌آموز نسبت به سال گذشته هستیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه از فعالیت ۶ مدرسه شبانه‌روزی در استان برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان در مناطق محروم خبر داد و افزود: در راستای حمایت از دانش آموزان مناطق کم‌برخوردار اقداماتی چون ارسال کاروان‌های تجهیزات ورزشی و لوازم آزمایشگاهی، افزایش خدمات خوابگاهی به منظور ارتقای کیفیت آموزشی و رفاهی دانش‌آموزان انجام شده است.

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: عزاداری محرم ماه محرم تاسوعای حسینی عاشورای حسینی عاشورا مسجد محرم امام حسین ع عزاداری امام حسین ع عزاداری سنجش سلامت دانش آموزان گیلانی مدارس گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، اما به دلیل درجریان بودن هماهنگی‌های نهایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه وبودجه، زمان آغاز ثبت سفارش به تعویق افتاد.

هم‌اکنون ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از ۱۰ تیرماه آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم نیز از ۱۰ تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش
  • ترمز ناگهانی اتوبوس ۶ دانش آموز را راهی بیمارستان کرد
  • ۵۴ هزار دانش آموز گلستانی سفیر سلامت هستند
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت