Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سروش پورآزاد در خصوص برگزاری سمینار ناگفته‌های رژیم غذایی، مکمل و گیاهان دارویی در تناسب اندام، اظهار کرد: در راستای دانش‌افزایی مربیان و ورزشکاران‌ خراسانی به صورت ماهیانه اقدام به برگزاری سمینارهای علمی تخصصی می‌کنیم. سعی داریم در این راستا در هر ماه به موضوع متفاوتی بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این بخش از سمینارها در نظر داریم از اساتید درجه یک کشور استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به این که این رشته ورزشی در جامعه مخاطب زیادی دارد، تلاش زیادی در خصوص آموزش‌ می‌کنیم. در یکی دو سال اخیر بانوان زیادی به دلیل توجه به تناسب اندام، به این رشته علاقه‌مند شده‌اند. با این وجود سعی داریم تا دانش ورزشکاران‌ را با برگزاری این دسته سمینارها افزایش دهیم. در بخش آقایان اساتید مجربی داریم، اما با توجه به ضعفی که در بخش بانوان دیده می‌شود، در تلاشیم تا با دانش‌افزایی آن را برطرف کنیم.

رییس هیئت بدنسازی و پرورش‌اندام خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود و استفاده نادرست برخی از ورزشکاران از دستگاه‌های مربوط به این رشته ورزشی، در نظر داریم، ماهانه سمیناری در این خصوص برگزار کنیم تا علاوه بر کسانی که به تازگی وارد این رشته شده‌اند، ایرادات کار با دستگاه برخی از ورزشکاران نیز برطرف شود.

پورآزاد با اشاره به این که بیش از 60 درصد از مطالب و موضوعات هیئت بدنسازی و پرورش‌اندام عمومیت دارد، خاطرنشان کرد: در سمینار ناگفته‌های رژیم غذایی، مکملی و گیاهان دارویی در تناسب اندام به مسائلی از قبیل سم‌زدایی و سلامت بدن از طریق گیاهان دارویی، برنامه‌های رژیمی و ورزش کردن اشاره شده است. مطالبی که در این قبیل سمینارها مورد بحث قرار می‌گیرد، چیزی است که تمام افراد جامعه به آن نیاز دارند و فقط مختص ورزشکاران این رشته ورزشی نیست.

وی یادآور شد: شرکت در این دسته از سمینارها برای مربیان امتیاز گواهی‌حضور دارد که این گواهی را رییس فدراسیون امضا می‌کند. مربیان و داوران برای ارتقا درجه داوری‌ خود نیاز به جمع‌آوری امتیاز دارند که با شرکت در این دسته از سمینارها که به منظور دانش‌افزایی برگزار می‌شود، می‌توانند امتیاز کسب کنند.

رییس هیئت بدنسازی و پرورش‌اندام خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های آتی این هیئت عنوان کرد: یک دوره سمینار فیتنس در ماه آتی برگزار خواهیم کرد. یک دوره کلاس مربی‌گری بدنسازی و پرورش‌اندام درجه سه در بخش آقایان و بانوان 20 الی 25 ماه جاری برگزار خواهد شد. همچنین چهارم و پنجم مهر ماه مسابقات پرروش‌اندام قهرمانی استان را پیش‌رو داریم که از فدراسیون نیز مهمانانی حضور خواهند یافت. از دیگر اهداف‌مان، میزبانی مسابقات مچ‌اندازی کشور در بخش آقایان در فصل زمستان است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه خراسان رضوی رژیم غذایی سلامت مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۴۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهوه تخصصی یا قهوه تجاری: کدام قهوه انتخاب بهتری است؟

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، صنعت قهوه در چند سال گذشته شاهد تغییرات قابل توجهی بوده است، به طوری که افراد بیشتری نسبت به قبل از این نوشیدنی محبوب می نوشند. هم فروشگاه های قهوه مستقل و هم کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای در مکان های مختلف تاسیس شده اند، و با این کار طیف گسترده‌ای از گزینه‌های خرید قهوه آنلاین در حال حاضر در دسترس مصرف‌کنندگان است.

قهوه تخصصی چیست؟

به دلیل بررسی های دقیقی که قهوه تخصصی باید طی کند، لیست قیمت قهوه تخصصی اغلب گرانتر از قهوه تجاری است. در صورت خرید قهوه تخصصی، سفر از مزرعه به فنجان جدایی ناپذیر است. در تمام مراحل تولید قهوه برای اطمینان از اینکه قهوه از بالاترین کیفیت برخوردار است، بررسی های دقیقی انجام می شود. کیفیت قهوه اغلب، در مقیاس 100 درجه بندی می شود و هر قهوه ای که نمره ای بیش از 80 امتیاز داشته باشد به عنوان قهوه تخصصی در نظر گرفته می شود.

دانه‌های قهوه تخصصی تحت شرایط خاصی - ارتفاع بهینه، خاک و آب و هوا با کیفیت - کشت می‌شوند تا طعم‌های متمایز خود را نشان دهند. قهوه های تخصصی اغلب در دسته‌های کوچک‌تر از قهوه‌های تجاری رشد می‌کنند و با دست برداشت شده و دسته‌بندی می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که دانه‌های با بالاترین کیفیت به دست می آیند.

دانه‌های سبز قهوه های تخصصی به برشته کارهای حرفه ای منتقل می‌شوند، که با دقت هر دانه قهوه ای را برشته می‌کنند تا مطمئن شوند که بهترین طعم را از هر قهوه دریافت می‌کنند. بیشتر قهوه های تخصصی تک منشا هستند و از یک مزرعه یا مکان خاص می آیند، در حالی که برخی از آنها ترکیبی هستند. پس از عملیات روست قهوه، کاپینگ قهوه انجام شده و کیفیت قهوه بررسی می شود تا هیچ گونه ناهماهنگی یا اختلالی در عطر و طعم وجود نداشته باشد، اینگونه تضمین می شود که هر کیسه قهوه تخصصی درجه یک است.

با حمایت از تولید قهوه تخصصی، از کشاورزان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگانی که به رشد قهوه منحصربفرد، خوشمزه و اغلب پایدار کمک می‌کنند، حمایت می‌کنید. بسیاری از روست‌کننده‌ها به تجارت مستقیم با تولیدکنندگان می‌پردازند، در حالی که برخی از تامین‌کنندگان قهوه سبز که روابط طولانی‌ مدت با کشاورزان دارند، استفاده می‌کنند.

قهوه تجاری چیست؟

روی دیگر سکه، قهوه تجاری تجربه متفاوتی را به شما ارائه می دهد. قهوه تجاری که اغلب با سوپرمارکت ها و کافه های زنجیره ای مرتبط است، به صورت انبوه تولید می شود و خرید قهوه عمده در آن امری رایج بوده و گزینه های محدودی از فرآوری ها و طعم ها را ارائه می دهد. همچنین معمولاً در مقیاس کیفیت قهوه، نمره زیر 75 می گیرد. برندهای تجاری معروف قهوه شامل Illy، Barcaffe و Lavazza هستند و به راحتی در فروشگاه های مواد غذایی در دسترس هستند.

در رابطه با قهوه تجاری نکات مثبت مختلفی وجود دارد. قهوه تجاری به راحتی قابل خرید است، بنابراین لازم نیست برای خرید قهوه خود به یک فروشگاه قهوه تخصصی مراجعه کنید یا اقدام به خرید آنلاین قهوه نمایید. همچنین قیمت قهوه تجاری ارزان تر از قهوه درجه تخصصی است، زیرا اغلب به صورت فله و معمولاً آسیاب شده خریداری می شود که باعث کاهش زمان لازم برای تهیه قهوه و همچنین مقدار تجهیزات مورد نیاز می شود.

تفاوت اساسی بین قهوه تجاری و تخصصی

برای تمایز بین این دو، ابتدا ضروری است که تفاوت های اساسی بین قهوه تخصصی و تجاری را درک کنیم.

اولا، قهوه تجاری اغلب از دانه های روبوستا استفاده می کند. این دانه ها طعم تلخ تری نسبت به قهوه عربیکا دارند، به خصوص نسبت به انواع و ارقام مورد استفاده در قهوه تخصصی. دانه های عربیکا با توانایی تولید پروفیل های طعمی متفاوت و عطر و بویی قوی تر از کیفیت بالاتری برخوردارند. آنها همچنین تقریباً 80 درصد از تولید قهوه در جهان را تشکیل می دهند. از سوی دیگر، قهوه روبوستا جایگزین ارزان‌تری محسوب می‌شود. اگرچه روبوستا گونه مقاوم تر از گیاه قهوه است و می تواند در شرایط آب و هوایی سخت مقاومت کند، طعم آن کمی کمتر تصفیه شده است.

در مرحله دوم، هنگام انتخاب قهوه برای شما باید ملاحظات اخلاقی را در نظر گرفت. قهوه تخصصی اغلب از نظر اخلاقی رشد و تهیه می شود، به این معنی که کشاورزان حقوق منصفانه ای دریافت می کنند و زنجیره تامین به راحتی قابل پیگیری است. روست‌کننده‌های تخصصی قهوه دوست دارند مشتریان خود بدانند قهوه‌شان از کجا می‌آید، چه کسی آن را پرورش می‌دهد و چگونه از مزرعه به فنجان شما می‌رسد. قهوه تجاری ممکن است این سطح از شفافیت را ارائه ندهد.

علاوه بر این، دانه‌های قهوه تجاری هرگز از نظر طعم و مزه به مانند قهوه های تخصصی عمل نمی‌کنند. به دلیل ماهیت دانه‌ها، فرآوری ها و کنترل کیفیت، قهوه تخصصی اگرچه کمی گران‌تر است، اما تجربه منحصربه‌فردی از قهوه را ارائه می‌دهد که نمی‌توان آن را با قهوه‌های تجاری تجربه کرد. طعم‌های پیچیده، منشأ هیجان‌انگیز و فرآیندهای منحصربه‌فرد همگی در قهوه تخصصی دیده می‌شوند، که هر جرعه‌ای از آن را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کند و امکان کاوش و آزمایش بیشتر را از سوی مشتری فراهم می‌کند.

کدام قهوه برای شما مناسب است؟

انتخاب قهوه تخصصی به جای قهوه تجاری یا بالعکس واقعاً به سلایق و اولویت های شما بستگی دارد. اگر از علاقه مندان به قهوه هستید که سفر از دانه به فنجان برای شما لذت بخش است، از طعم های پیچیده لذت می برید و به منابع اخلاقی اهمیت می دهید، قهوه تخصصی برای شما انتخابی مناسب است.

با این حال، اگر به دنبال یک افزایش قابل اعتماد و مقرون به صرفه کافئین هستید که به حداقل تلاش برای آماده سازی نیاز دارد، قهوه تجاری گزینه مناسبی برای انتخاب است. قهوه تجاری ممکن است سطح متفاوتی از پیچیدگی را نسبت به یک قهوه تخصصی ارائه دهد، اما آنچه را که برای گذراندن روز نیاز دارید به شما می دهد.

نکته مهم این است که شما مجبور نیستید فقط یک گزینه را از بین قهوه تجاری و قهوه تخصصی انتخاب کنید. قهوه دنیای وسیع و متنوعی است و همیشه جایی برای قهوه تخصصی و تجاری در زندگی شما وجود دارد. گاهی اوقات، ممکن است بخواهید یک فنجان قهوه تخصصی را در یک صبح آخر هفته میل کنید، در حالی که اکثر اوقات، از راحتی قهوه تجاری در طول یک روز کاری شلوغ قدردانی خواهید کرد.

در نهایت، آنچه بیش از همه مهم است لذت بردن شماست. چه در حال خوردن یک قهوه تخصصی کاملاً دم شده باشید یا از سادگی یک قهوه کلاس تجاری لذت ببرید، همه اینها بخشی از سفر زیبای قهوه است.

بنابراین ترجیحات قهوه خود را در آغوش بگیرید، گزینه های بی پایان قهوه را کشف کنید، و مهمتر از همه، از هر جرعه آن لذت ببرید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تام و جری در باشگاه بدنسازی! (عکس)
  • ورزشکاران مازندرانی ۸ سهیمه المپیک پاریس را کسب کردند
  • ۱۳ بلیت روی میز ورزشکاران ایران / امیدواری به رشته‌های غیرتوپی برای افزایش سهمیه
  • ضربان قلب در حالت استراحت یکی از نشانه‌های تناسب اندام و طول عمر است
  • رابطه شگفت‌ انگیز استراحت ضربان قلب با طول عمر
  • قهوه تخصصی یا قهوه تجاری: کدام قهوه انتخاب بهتری است؟
  • ۹ کار و شغلی که درونگرا‌ها در آن بهتر هستند
  • باشگاه بدنسازی بچه پولدارها (عکس)
  • طبیعتِ متفاوت فریده لاشایی را ببینید
  • آسیب کووید به اندام ها می تواند به قلب نیز آسیب برساند