Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»،حجت الاسلام احمد سالک نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: شفافیت در تمام مسائل حکومتی، سیاسی و اجتماعی منهای آنهایی که بحث‌های امنیتی و طبقه‌بندی دارد موجب ارتقا و رشد جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر جایی شفافیت نباشد فساد ایجاد می‌شود، گفت: طرحی که در مجلس مطرح شد به لحاظ شفاف‌سازی طرحی ارزشمندی برای کشور بود چرا که مردم از عملکرد حضور، غیاب، اعلام نظر و نظرات نمایندگان‌شان اطلاع پیدا می‌کردند که متأسفانه در مجلس رأی نیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: باید طرح شفافیت نه تنها در مجلس بلکه در تمام مسائل قوای سه‌گانه، نهادها و سایر دستگاه‌ها دنبال شود چراکه شفافیت باعث خواهد شد تا به مفسدین جامعه میدان داده نشود.

وی ادامه داد: طرح شفافیت آرا برای اطلاع جامعه و مردم از عملکرد وکلای‌شان در خانه ملت است اما برخی نظرشان این بود که این طرح تصویب نشود چرا که شاید معتقدند این طرح مشکلاتی را برای‌شان به وجود می‌آورد لذا در این مورد باید خودشان جوابگو باشند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: ما از طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس دفاع کردیم و موافق آن بودیم اما نمایندگان دیگر موافق نبودند و متأسفانه در نهایت هم تصویب نشد.

سالک در مورد انتقادات مطرح شده در این زمینه گفت: دو بحث وجود دارد، نخست اینکه انتقاد منطقی موجب رشد و ارتقای جامعه می‌شود و به همین دلیل نباید از انتقاد منطقی وحشت داشت اما بحث دیگر آن است که گاهی وقت‌ها در ذیل این انتقادات منطقی مطالبی مطرح می‌شود که اساس نظام زیر سؤال می‌رود که این اشتباه است.

وی با بیان اینکه باید حرمت قوا را حفظ کنیم، بیان داشت: آن موضوعات و انتقاداتی که بتوانیم به صورت خصوصی مطرح کرده و پاسخ بگیریم دلیلی ندارد در مجامع عمومی آن را عنوان کنیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: همانطور که امام راحل فرمودند مجلس در رأس امور قرار دارد نباید به این جایگاه و ارکان نظام بی‌احترامی شود. هرچند ممکن است چند نفر نماینده نظرات مخالف یا خلافی داشته باشند اما نباید همه نمایندگان را با یک نگاه دید. 

سالک گفت: مردم باید از عملکرد نمایندگان در قالب شفافیت ارزیابی داشته باشند چرا که اساس انقلاب مردم بوده، هستند و خواهند بود و مردم ولی نعمتان ما هستند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: شفافیت مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۴۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان با اشاره به اینکه مسئولان، دولتمردان و دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر آنکه باید در مقابل شهروندان، ارباب رجوع و سلسله مراتب اداری پاسخگو باشند، پیش از آن باید در مقابل خداوند پاسخگو باشند و این تفاوت جدی نظام اداری ما با دیگر نظام‌های اداری است.

رئیس جمهور افزود: در نظام اداری اگر کسی قبول مسئولیت کند باید به طور کامل و بدون هیچ‌گونه کوتاهی مسئولیت خود را به انجام برساند چرا که هر کوتاهی و کاستی از سوی هر فرد و یا مسئولی نه فقط در حوزه مسئولیت او، بلکه به شکل دومینووار همه نظام اداری را متاثر می‌کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه همه مسئولان در بخش‌های مختلف موظف هستند موقعیت و عملکرد خود را بررسی کرده و ببینند که آیا عملکرد مطلوبی داشته‌اند یا می‌توانسته بهتر هم عمل کند، اظهار داشت: همه مسئولان عملکرد خود را مورد بازنگری قرار دهند و ببینند که آیا در عرصه علمی، فناوری، صنعتی، معدنی، کشاورزی، اجرای عدالت و اعتلای استقلال کشور به خصوص در عرصه اقتصادی می‌توانسته‌اند بهتر عمل کنند یا خیر!

رئیس جمهور تصریح کرد: مسئولان ببینند آیا عملکرد آنها در حل مشکلات، اجرای عدالت و ارتقای سرمایه اجتماعی موثر بوده است یا نه و اگر نشده در فرآیند کاری خود را مورد بازنگری قرار دهند. ببینید انتظار رهبر معظم انقلاب و مردم و اقتضای انقلابی زیستن، اندیشیدن و عمل کردن از یک مدیر مجرب، درس‌خوانده و صاحب سابقه و تجربه برآورده شده یا نه و اگر نشده باید طرحی نو در انداخته شود.دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم نظام بروکراسی و القاب و عناوین ما را از تلاش برای حل مشکلات و پیشبرد امور در اعتلای استقلال کشور، اجرای عدالت، توسعه یافتگی متناسب با نظام انقلابی ما دور کرده یا حتی روند کار ما را کُند نماید.

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظارت درون سازمانی در شهرداری گرگان مطلوب نیست/ گله‌مندی مردم از خدمات‌شهری
  • رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد
  • ‌سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اگر افرادی حجاب را قبول ندارند ناگزیر هستند از قانون تبعیت کنند
  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند/ ضرورت نظارت سخت گیرانه بر ثروت‌های ملی در استان
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود؛ انتظار دارند صرفا مجیزگوی دوستان باشیم
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟