Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که تولید نفت خام این گروه در ماه آگوست با افزایش ۱۳۶ هزار بشکه‌ای نسبت به ماه ژوئیه به ۲۹ میلیون و ۷۴۰هزار بشکه در روز رسیده است.

این درحالی است که عربستان سعودی٬ نیجریه و عراق به ترتیب با افزایش ۱۱۸هزار بشکه، ۸۶هزار بشکه و ۴۳هزار بشکه در روز بیشترین افزایش تولید این گروه را رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان ثامر الغضبان، وزیر نفت عراق، گفت که کشورش پس از ماه‌ها تولید بیش از حد مجاز، این ماه فورا تولید خود را کاهش خواهد داد و به توافق کاهش تولید اوپک پایبند خواهد شد.  چراکه در ماه آگوست بغداد بالاترین تولید نفت تاریخ خود را گزارش داد که ۴.۶ میلیون بشکه در روز است.

وزیر نفت عراق همچنین گفت: ما در تلاش هستیم به تعهداتی که در ۳ دسامبر سال گذشته توافق کردیم، پایبند باشیم. البته این کاری بسیار دشوار است. در ماه جاری ما تولید خود را به سطح مجاز کاهش خواهیم داد و تولید نفت برای تولید برق را از ۲۰۵ هزار بشکه در روز به ۸۰ تا ۸۵ هزار بشکه در روز خواهیم رساند.  

این در حالی است که گزارش ماه آوریل آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد، عراق در مسیر رسیدن به تولید ۶ میلیون بشکه در روز، تا سال ۲۰۳۰ قرار گرفته است. چنین سطح تولیدی می‌تواند عراق را به سومین صادرکننده بزرگ نفت جهان تبدیل کند.

از سوی دیگر، در ماه گذشته ونزوئلا٬ ایران و لیبی تولید خود را به ترتیب ۴۳هزار بشکه٬‌ ۲۴هزار بشکه و ۲۱هزار بشکه کاهش دادند.

گفتنی است میزان عرضه جهانی نفت در ماه آگوست حدود ۹۹میلیون و ۲۴۰هزار بشکه در روز بوده که ۸۳۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن بالاتر است.

همچنین در ماه گذشته در کشورهای غیر اوپک روزانه ۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام تولید شده است که افزایش ۷۰۰ هزار بشکه‌ای در روز را نشان می دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت عربستان عراق اوپک برق انرژی جهان ایران لیبی اوپک عربستان نفت افزایش تولید نیجریه کاهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی استان با پیگیری‌های انجام شده وارد چرخه تولید و پرورش ماهی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، احمد بختیاری مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز اجرای طرح جهادی تلفیق آبزی‌پروری با فعالیت‌های کشاورزی در استان همدان و ضرورت تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم افزود: دستورالعمل این طرح به دستور مقام عالی وزارت توسط سازمان شیلات ایران با مشارکت شیلات استان‌ها تهیه و به تایید وزیر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طرح جهادی با اهدافی همچون استفاده بهینه و دو منظوره و افزایش بهره‌وری آب اجرا می‌شود افزود: همچنین افزایش تولید گوشت ماهی به عنوان غذای سلامت، ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق روستایی، افزایش محصولات زراعی و درآمد روستائیان، جلوگیری از مهاجرت و افزایش سرانه مصرف آبزیان شمار دیگری از اهداف است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه این طرح نقش موثری در امنیت غذایی جامعه خواهد داشت یادآور شد: در کشور ۵۰۰ هزار چاه کشاورزی و ۶۵ هزار استخر ذخیره آب ساخته شده وجود دارد که تاکنون ۱۱ هزار و ۸۰۰ استخر ماهی دار شده و با اجرای این طرح ۱۵ هزار استخر دیگر ماهی دار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در استان همدان نیز طبق آخرین آمار‌ها حدود ۱۵ هزار چاه، چشمه قنات و رودخانه وجود دارد همچنین طبق برآورد‌ها حداقل ۲ هزار استخر ذخیره آب کشاورزی خاکی، بتونی و ژئوممبران موجود است که با اندک تغییراتی قابلیت استفاده در پرورش انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی را دارد.

بختیاری با اشاره به اینکه با وجود همه فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته کمتر از پنج درصد منابع آبی استان در زمینه تولید آبزیان به کار گرفته شده است تصریح کرد: با تامین تسهیلات مورد نیاز، تامین نیروی کارشناس و متخصص و اجرای برنامه‌های ترویجی به منظور آشنایی کشاورزان و مشارکت آنها، قابلیت افزایش تعداد واحد‌های دو منظور شیلاتی به مرز ۱۰ درصد منابع موجود و جهش تولید در پرورش آبزیان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶ هزار و ۹۰۰ تن انواع ماهیان گرم‌آبی و سردآبی در ۵۰۲ مزرعه و استخر‌های ذخیره تولید شده است گفت: ۲۲ میلیون بچه ماهی قزل‌آلا در ۱۰ مرکز حد واسط تولید و ۱۰۰ هزار بچه ماهی گرم‌آبی نیز رهاسازی شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: در ۶۵ واحد پرورش ماهیان زینتی و زالوی طبی حدود پنج میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی و زالوی طبی در سال گذشته تولید شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع زمینه اشتغال مستقیم یک هزار و ۳۸۰ شغل در این صنعت فراهم شده است یادآور شد: از سوی دیگر سرانه مصرف آبزیان استان حدود ۸.۶ کیلوگرم است به طوری که در راستای افزایش سرانه مصرف، ۱۱ جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان‌های استان با مشارکت بخش‌های دولتی و خصوصی اجرا شده است.

بختیاری از برگزاری ۱۲۸ دوره آموزشی عملی و تئوری طبخ آبزیان با شرکت سه هزار و ۵۰۰ نفر در استان طی سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: یک‌هزار نفر از آبزی پروران و متقاضیان پرورش ماهی دوره عمومی و تخصصی آبزیان را با استفاده از اعتبارات عمرانی شیلات گذراندند.

وی در بخش دیگر با تاکید بر اینکه ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی با پیگیری‌های انجام شده وارد چرخه تولید شده‌اند افزود: ۲۲ فقره پرونده اخذ تسهیلات بانکی به مدیریت سرمایه گذاری ارجاع شده که از این میزان تنها به چهار فقره تسهیلات تعلق گرفته است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در تشریح برنامه سال جاری اضافه کرد: تولید حداقل ۷ هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردآبی و گرم‌آبی از طریق گسترش پرورش ماهی در استخر‌های دو منظوره، قنوات، تلفیق آبزی‌پروری با گلخانه‌ها و افزایش تولید در واحد سطح با مکانیزاسیون طی امسال پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان به پیش‌بینی تولید ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار قطعه ماهیان زینتی و زالوی طبی طی سال جاری اشاره کرد و گفت: تولید ۲۵ میلیون بچه ماهی قزل‌آلا در مراکز حد واسط، دستیابی به سرانه حدود ۹ کیلوگرمی مصرف آبزیان و اجرای جشنواره‌ها و دوره‌های طبخ آبزیان و توسعه بازار آبزیان از دیگر برنامه‌های این واحد در سال ۱۴۰۳ است.

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سکه بهار کاهشی شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد