Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایلنا، شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: قرارداد طرح توسعه میدان گازی بلال (بخش شرقی میدان گازی پارس جنوبی) به زودی بین شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرما و شرکت پتروپارس به عنوان پیمانکار و الحاق قرارداد مذکور به قرارداد بیع متقابل طرح توسعه جامع و یکپارچه فازهای 11 تا 24 پارس جنوبی امضاء می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سقف هزینه سرمایه‌ای این طرح 440 میلیون دلار پیش‌بینی شده است که از محل سرمایه صندوق توسعه ملی تأمین می شود.

مطابق مقاد قراردادی که به امضاء می رسد، پیمانکار موظف است  در مدت 34 ماه، حفاری در مجموع 8 حلقه چاه تولیدی و 6 حلقه چاه توسعه ای، ساخت و نصب یک پایه سکوی سرچاهی چهارپایه، ساخت و نصب یک عرشه با ظرفیت تولید روزانه 500میلیون فوت مکعب گاز و ساخت  یک رشته خط لوله به طول تقریبی 20کیلومتر به همراه نصب کابل فیبر نوری را انجام دهد.

برداشت روزانه 500 میلیون فوت مکعب گاز و15 هزار بشکه میعانات گازی از دستاوردهای طرح توسعه میدان گازی بلال است که از طریق خط لوله به سکوی سی  فاز 12 منتقل و پس از شیرین سازی در پالایشگاه فاز 12 به خط سراسری گاز تزریق می شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان بوشهر پتروپارس دلار سرمایه نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است

رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکتی ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است. پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرای شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.

نوشادی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مختلف صنعت، افزود: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پر افتخار، برای گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه و چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز دارد که یک هم‌افزایی گسترده‌ای را انجام دهد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیبش نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم که وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری بشویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا بیات مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعتی است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در رگ‌ها و شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است