Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر بدون نگاه کارشناسی متوجه می‌شویم تکرار بسیار زیاد چند سوژه ثابت و غالبا طنز نه تنها جذابیت لازم را ندارد بلکه جز موارد استثنایی، تماشاگر رغبتی به هزینه کردن و تماشای این نوع فیلم‌ ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ استان البرز هم اکنون دارای ١٦ سالن سینما مجهز به دستگاه های پخش دیجیتال است و این سالن ها به صورت فعال با ظرفیت ٣٨٤٢ صندلی در حال اکران فیلم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینماهای هجرت با دو سالن و گنجایش ١٠٢ و ٧٧٠ نفر، ساویز با سه سالن و گنجایش ١٠٠،٢٨٠و٣٢٠ نفر، فردیس با یک سالن و گنجایش ٣٢٠ نفر، منظریه با دو سالن که یکی از این دو سالن با گنجایش ٢٥٠نفر به بهره برداری رسیده، سینما بهمن با گنجایش ١٠٠ نفر، سینما تئاتر ارشاد با ظرفیت ٤٥٠ نفر، مجتمع سینمایی ٩دی هشتگرد با ٤ سالن و ظرفیت ٨٠٠ نفر، سالن امام علی(ع) نظر آباد با گنجایش ٢٥٠ نفر و سالن فرهنگسرای غدیر محمدشهر با ظرفیت ١٠٠ صندلی در استان البرز فعالیت دارند.

«پردیس سینمایی اکومال کرج» که در تابستان سال جاری در مشکین دشت افتتاح شد، ۶ سالن‌ سینمایی دارد و شامل سالن‌ های چند منظوره، سیستم صوتی دالبی و سیستم پخش D-cinema در یکی از سالن‌ ها و E-cinema در دیگر سالن ها است. این پردیس سینمایی ۹۳۰ صندلی دارد و به تفکیک سالن یک: ۴۹۲ صندلی، سالن دو: ۸۳ صندلی، سالن سه: ۹۵ صندلی، سالن چهار: ۹۵ صندلی، سالن پنج: ۴۲ صندلی و سالن شش: ۱۲۳ صندلی خواهد بود.

٧ سالن سینما نیز در استان در دست احداث هستند که به زودی با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته در جهت بهره برداری از سالن های سینمایی جدید و افزایش ظرفیت صندلی های سینمایی استان این ظرفیت به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

 

 

با افتتاح سالن های سینمای "اکو مال" استان ؛ کمبود سینما در البرز نداریم

رییس کمیسیون فرهنگ و هنر شورای شهر کرج در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" می گوید:با افتتاح مجتمع های تجاریِ مال تا دو سال آینده کمبود سالن سینما در استان نداریم؛ هرکدام از این مجتمع ها چندین سال نمایش دارند که همه افتتاح شده و مشغول فعالیت هستند.

رحیم خستو با بیان اینکه سرمایه گذار سینما "سپنتا" علاقه ای برای افتتاح این سینما در استان ندارد، ادامه می دهد: 60 درصد سینما سپنتا تکمیل شده است ولی سرمایه گذار این سینما انگیزه ای برای اتمام این پروژه در استان ندارد.

وی تصریح کرد: با تشکیل کمیسیون فرهنگ و هنر در استان اقدامات خوبی در خصوص حمایت از سینماگران صورت گرفته است و امیدوایم با هماهنگی سازمان های فرهنگی و هنری در استان و عدم موازی کاری این سازمان ها شاهد اکران فیل فیلمسازان البرزی در سینماهای کشور باشیم.

 

 

 البرز سالن استاندارد اکران فیلم کوتاه ندارد/ مافیای اکران، سینمای مبتذل را رقم زدند!

رییس انجمن سینمای جوانان استان در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" با بیان اینکه البرز سالن استاندارد اکران فیلم کوتاه ندارد، گفت: علی رغم اینکه انجمن پس از سال ها در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صاحب خانه شد ولی ما هنوز در کلاس های انجمن فیلم های کوتاه فیلمسازان البرزی را اکران و نقد می کنیم.

محمد حسین عابدی ادامه داد: با افتتاح پردیس سینمایی مشکین دشت، یکی از بزرگترین چالش ها و خلاء های سالن سینما در استان مرتفع شد. اکنون به نظر من مهم ترین مشکل کمبود فیلم های خوب، با کیفیت و استاندارد است تا بتوانیم مخاطب را به سالن های سینما بکشانیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه انجمن سینمای جوانان استان در سال جاری 120 میلیون تومان است، افزود: با توجه به اینکه انجمن سینما البرز بیش از 10 هزار عضو دارد و فیلم خوب ساختن نیازمند بودجه خوب است این پول پاسخگوی نیاز اعضا انجمن نیست و فقط می تواند 7 الی 8 فیلمساز البرزی را حمایت کند.

او با تاکید بر اینکه انجمن سینمای استان در عمر 34 ساله خود فیلمسازان بسیاری را آموزش و به جامعه هنری تحویل داده است، گفت: هر هفته پاتوق فیلم کوتاه در راستای حمایت از فیلمسازان البرزی در انجمن سینما استان برگزار می شود و فیلم های فیلمسازان در این پاتوق اکران و توسط اساتید برجسته فیلمسازی نقد و بررسی می شود؛ در هفته ی فیلم و عکس که در آذرماه هر سال برگزار می گردد نیز از فیلمسازان فعال و برتر استان تجلیل می شود.

عابدی تصریح کرد: وجود مافیا در سینما اجازه تولید به فیلمسازان شایسته سالار را نمی دهد زیرا این مافیا اجازه ساخت فیلم به عده ای محدود را می دهند و متاسفانه فیلمسازان ارزشی از رده رقابت خارج می شوند؛ از طرفی هم شورای نظارت برفیلم ها ساختار دقیقی ندارند و معیار سنجش آنها نیز تغییر کرده است، این باعث ساخت فیلم های بی محتوا و طنز سخیف می شود .

وی ادامه داد: شورای نظارت با یک کمک مالی از طرف دولت به فیلمسازن خاصی که دغدغه جدی نسبت به جامعه دارند ، اخلاق مدار هستند و سینمای طنز و کمدی را می شناسند؛ به حمایت از ذائقه مخاطب و تقویت سینمای فاخر بپردازد.

رییس انجمن در خاتمه به برگزاری طرح امید در استان خبر داد و گفت: دوره های رایگان عکاسی به مدت 12 ساعت برای نوجوانان و جوانان از 14 سال به بالا در انجمن برگزار می شود؛ علاقمندان می توانند تا پایان شهریور ماه در این کلاس ها ثبت نام کنند.

 

 

خطر فراموشی "صنعت بودن سینما" در کمین متولیان فرهنگی/ تغییر کاربری پرده آخر فیلمسازان البرزی

کارگردان فیلم سینمایی خط شکن در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" درباره فعالیت های اخیر خود گفت:به دلیل شرایط بد اقتصادی و عدم حمایت مسئولان امر در سال های اخیر کمتر فیلم ساخته ام ولی در سال جاری در حال ساخت مستند و فیلم در خصوص هنر تعزیه هستیم که به زندگی یکی از نخبه های این هنر در استان می پردازد و دیگری خاستگاه هنر تعزیه در استان است که به تصویر کشیده می شود.

امیرمسعود وادی نژاد مهمترین دغدغه فیلمسازان البرزی را نداشتن فضایی مناسب برای تولیدات سینمایی و عدم حمایت مسئولان فرهنگی دانست و ادامه داد: مشکلات باعث شده فیلمسازان استانی برای کار به شهرهای بزرگ مهاجرت کنند یا علی رغم علاقه ای که دارند این هنر را رها کرده و کسب و کار دیگری برای گذران زندگی در جامعه راه بیندازند.

وی افزود: در حال حاضر با وجود هزینه های سنگین زندگی، مردم به سختی می توانند به سینما بروند و سینما به کالای لوکس فرهنگی تبدیل شده است بنابراین با این وجود تعداد سینماهای استان زیاد است؛اما اگر مشکلات اقتصادی رفع شود شاید تعداد سالن های سینما جوابگوی نیاز مخاطب نباشد.

این فیلمساز البرزی با تاکید بر اینکه مافیا نه تنها در سینما بلکه برای اعطای مجوز برای ساخت یک اثر هنری در تمام دستگاه های فرهنگی و هنری وجود دارد، تصریح کرد: زمانی مردم برای دیدن فیلم های پر محتوا هزینه می کردند ولی با وجود مشکلات مالی امروز مردم کمتر به سینما می روند و اگر فرصتی فراهم شود برای فیلمی هزینه می کنند که برای چند دقیقه فکرشان از مشکلات رها کند؛ به همین دلیل به سمت فیلم های طنز کشیده می شوند؛ یک عده آدم سودجو نیز از این فرصت استفاده کرده و غالبا فیلم های طنز را با هجویات مخلوط می کنند؛ این باعث شده امروز تعداد فیلم های ارزشی در سینما به شدت کاهش یابد.

وادی نژاد با بیان اینکه سینما در کشورهای پیشرفته به عنوان یک صنعت شناخته شده است، گفت: متاسفانه به دلیل نبود پول، نداشتن تکنولوژی و عدم حمایت، سینمای ایران قابل قیاس با سینمای جهان نیست. در جهان از سینما به عنوان یک ابزار تاثیرگذار استفاده می کنند و برای ساخت هر فیلم یک هدف کلانی برای مخاطب تعریف می کنند و با فیلم های خود امید به زندگی، کارآفرینی و حفظ نخبه را به مخاطب آموزش می دهند ولی در ایران با وجود پول های کثیف و انحراف، برای تماشاگر ارزشی قائل نیستند.

وی در خاتمه گقت: امیدوارم که شاهد مافیا بازی ها در حوزه سینما نباشیم و مسئولین شهر کرج با شعور فرهنگی که دارند عادلانه عمل کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در خوزستان شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید شریف شریفی ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در مدت هشت روز از آغاز فعالیت کشیک نوروزی تعداد ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خوزستان توسط اکیپ‌های کشیک نوروزی شناسایی شد.

وی ادامه داد: حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و نظارت در ایام تعطیلات نوروز با برقراری کشیک‌های نوروزی تشدید و با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز وفق قانون مقابله خواهد شد.

شریفی گفت: حفظ کاربری اراضی کشاورزی مستلزم مشارکت همه آحاد جامعه است و از شهروندان درخواست می‌شود تا هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز را به شماره ۱۳۱ و یا ثبت از طریق سامانه الکترونیکی cms.laoi.ir گزارش و اطلاع دهند .

کد خبر 6063702

دیگر خبرها

  • ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان شناسایی شد
  • فرید حاجی: سینمای تاثیرگذار از درون فیلم‌ساز جوانه می‌زند نه سینمای کوتاه و بلند
  • آمار فروش اکران نوروزی؛ یکه‌تازی تمساح خونی
  • بیش از ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در خوزستان شناسایی شد
  • خانۀ سپنتا را به موزۀ سینمای اصفهان تبدیل کنید
  • شناسایی ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خوزستان
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»  
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»
  • تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟
  • برخورد با ۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی