Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@12:06:35 GMT

مکتب عاشورا و افول استکبار

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۴۸۹۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، هرملتی براساس باورها و ارزش‌های حاکم بر جامعه‌اش در مقابل تهدیدات دشمن خارجی استراتژی دفاعی خود را طراحی می‌کند. زیربنای باورها و ارزش‌های حاکم برجامعه ما برگرفته از اسلام ناب محمدی طرح‌ریزی شده و در مکتب عاشورایی پرورش یافته است.

مکتبی که قیام حضرت امام حسین (ع) به‌وجود آورد، دارای درس‌هایی است که عمل به آن زمینه سعادت و هدایت امت را فراهم می‌کند؛ مهمترین درس‌های مکتب عاشورا عبارتند از درس وفای به عهد، درس ایثار و شهادت‌طلبی، درس ولایت‌پذیری، درس عدم تبعیت از استکبار، درس ذلت ناپذیری، درس آزادگی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. .

انقلاب اسلامی ایران انقلابی متاثر از درس‌های مکتب عاشورا بوده و از مهمترین تاثیرات این مکتب در انقلابمان درس ولایت پذیری و استکبارستیزی آن است و با تاثیر‌پذیری از این درس ۴۰ سال است که در مقابل آمریکا که نماد استکبار در زمان فعلی است، ایستاده‌ایم و با تاسی از مولایمان امام حسین(ع) نه تنها قدرت ظاهری این ابرقدرت پوشالی نتوانسته ذره‌ای در اراده ما خللی وارد کند بلکه ثمره این ایستادگی و تقابل، زمینه افول این ابرقدرت را فراهم کرده است.

امروز آمریکا چه در قدرت نرم و چه در قدرت سخت در داخل و خارج از مرزهایش دچار افول شده که نشانه‌های افول هژمونی اوست. در داخل بیش از ۴۱میلیون نفر گرسنه دارد، نزدیک به ۴۱درصد تولدهایش نامشروع است، بیشترین آمار زندانی و مصرف مواد مخدر در دنیا متعلق به آمریکاست، بدهی‌های کلان و کسری بودجه و . . . از مهترین مشکلات درونی آمریکاست.

افول آمریکا امروز واقعیتی است کتمان‌ناپذیر که اکثر کارشناسان سیاسی دنیا و حتی آمریکایی مثل نوام چاموسکی، جوزف نای، برژنیسکی و... به آن اعتراف کرده و معتقدند که عصر آمریکایی در حال تمام شدن است. در زمان حاضر آمریکا حتی قدرت همراه کردن سایر کشورها را با خود ندارد.

امروز کاملا مشخص است که لیبرال دموکراسی آمریکایی با بن‌بست عجیبی روبرو شده و هیچ یک از اقدامات آمریکا سنخیتی با اصول اولیه دموکراسی تعریف شده آن ندارد؛ اقداماتی همانند حمایت از کشورهایی که حاکمان دیکتاتور دارند مثل عربستان، بحرین و...که بویی از انتخابات را به خود ندیده‌اند و در مقابل، دشمنی با کشورهایی مثل ایران که حاکمیتش با رای مردم شکل گرفته و یا ایجاد گروه‌های تروریستی مثل داعش و خروج بی‌دلیل از معاهدات بین المللی، دزدی دریایی و... که  نشانه‌های آشکار از افول آمریکا است.

دراین تقابل، ایران اسلامی با توکل بر پروردگار متعال و پایبندی به پیام‌های عاشورا در مقابل استکبار ایستاده و شاخ این کدخدا را شکسته و نقش پررنگی در  افول او داشته و دارد. دستگیری سوپر کماندوهای آمریکایی در خلیج فارس، زدن پهپاد فوق پیشرفته گلوبال هاوک آمریکایی با پدافند هوایی کاملا بومی در ارتفاع بسیار بالا که حیرت متخصصان نظامی دنیا را موجب شده، پایین آوردن پهپاد «ار کیو ۱۷۰ »، برهم زدن نقشه‌های پرهزینه آمریکا(۷تریلیون دلاری)در عراق، سوریه، یمن و...

در ادامه مسیر پربرکت انقلاب اسلامی نیز با حفظ روحیه حسینی و اعتقاد به اینکه کل یوم عاشورا و کل ارض کربلاست ضمن پایبندی به شعارهای  عاشورایی و عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری در عدم تبعیت از دشمن و امید به نصرت الهی و با حفظ وحدت و  روحیه انقلابی‌گری، زمینه  تبدیل افول آمریکا را به فروپاشی آمریکا فراهم می کنیم و زمینه‌ساز تحقق تمدن اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب خواهیم بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ائتلاف آمریکایی- انگلیسی باز هم بخشی از خاک یمن را هدف حمله‌های هوایی قرار داده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده، جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در ۲ نوبت منطقه «باجل» در استان «الحدیده» یمن را هدف قرار داده‌اند.

هنوز گزارشی در خصوص جزئیات این حمله و شهیدان، زخمی‌ها و خسارات احتمالی آن منتشر نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق، قدرت دفاعی و امنیتی ایران را نشان داد
  • افول لیگ برتر: به لقب (لیگ کشاورزان) سلام کنید!‏
  • ایران در عملیات «وعده صادق» قصد انتقال پیام قدرت بازدارندگی به استکبار جهانی را داشت
  • فرمانده کل ارتش: جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود/ در راستای بیانیه گام دوم وظیفه‌ ارتش این است که هم منتظر باشد، هم مستحق ظهور؛ یعنی ارتشی که آرمانش نابودی رژیم صهیونیستی و فروکشیدن استکبار از اریکه‌ قدرت
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • ایران می‌تواند موقعیت‌های عملیاتی اسرائیل را از کار بیندازد
  • ایران می‌تواند همه موقعیت‌های عملیاتی رژیم غاصب را از کار بیندازد
  • ایران می تواند همه موقعیت های عملیاتی رژیم غاصب را از کار بیندازد
  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند