Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه منکری که امروزه در جامعه وجود دارد مسئله فساد اقتصادی و فساد اداری‌ست، گفت: امروز مردم فشار و تحریم را تحمل می‌کنند، ولی از فساد مسئول و کارگزاران ناراضی هستند. ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ذبیح‌الله خداییان ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد واملاک لرستان که در سالن جلسات این اداره‌کل اظهار داشت: قیام عاشورا هرچند موجب احیای اسلام شد، اما سختی‌هایی بر اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) تحمیل کرد و در این قیام حضرت امام حسین(ع) علاوه بر جان خود، پسران، براداران، برادرزادگان، خواهرزادگان و اصحاب به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با طرح این پرسش که فلسفه قیام عاشورا چه بود، افزود: امام حسین(ع) با وجودی که شناخت کامل به حکومت بنی‌امیه و کوفیان داشت و می‌دانست بعد از شهادت آن حضرت اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) به اسارت گرفته می‌شوند، اما با آغوش باز به استقبال این قیام رفت.

معاون قوه قضائیه و رئیس ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد: اگر نگاهی به تاریخ عاشورا داشته باشیم اندیشمندان، نخبگان و عرفا از زاویه دین خود به بیان فلسفه قیام عاشورا پرداخته‌اند و ده‌ها نظریه در این رابطه ارائه شده‌است.

وی بیان کرد: اگر ما بخواهیم به فلسفه قیام عاشورا آشنایی پیدا کنیم مفصل‌ترین منبع سخنان و وصیت‌نامه امام حسین(ع) است، این قیام برای امر به معروف و نهی از منکر بود.

خداییان با بیان اینکه منکری که در زمان امام حسین(ع) وجود داشت انحرافی بود که داشت در دین ایجاد می‌شد، گفت: بنی‌امیه به نام دین بر مردم ستم می کردند، بیت‌المال مسلمان را به تاراج می‌بردند و برای رفع و دفع این منکر بود که امام حسین(ع) قیام کرد.

معاون قوه قضائیه و رئیس ثبت اسناد و املاک کشور با طرح این پرسش که آیا چنین منکراتی فقط در زمان امام حسین(ع) وجود داشته و یا ممکن است در دوره‌های دیگر نیز چنین منکراتی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان ما نیز با منکراتی مواجه هستیم که برای رفع آنان نیاز به ایثار داریم.

خداییان با تأکید به اینکه ما در برهه‌ای از زمان با جنگ تحمیلی روبه‌رو شدیم و برای دفع آن لازم بود جوانان به میدان بیایند و آمدند، اظهار داشت: در این برهه منکراتی وجود دارد که نیاز به ایثار و شهادت دارد، منکری که امروزه در جامعه وجود دارد مسئله فساد اقتصادی و فساد اداری‌ست.

وی افزود: امروزه از دید مردم چه منکری به اساس نظام لطمه می‌زند و آنان را از نظام ناراضی می‌کند، افزود: نظامی که حضرت امام(ره) فرمودند حفظ آن از اوجب واجبات است، امروز مردم فشار و تحریم را تحمل می‌کنند ولی از فساد مسئول و کارگزاران ناراضی هستند.

در حال تکمیل

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسی معاون اول قوه قضائیه شد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، طی حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب کرد.

به گزارش میزان، حجت الاسلام والمسلمین خلیلی متولد سال ۱۳۴۲ دارای مدرک فوق لیسانس جزا و جرم شناسی از دانشگاه تهران است.

سوابق قضایی:

شروع به کار حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در دستگاه قضایی از آذرماه سال ۱۳۷۴ به عنوان قاضی تحقیق در استان تهران بود و مسئولیت دادیار تهران و دادرس تهران نیز برعهده داشت.

رئیس کل دادگستری کرج (۱۳۸۲/۹/۱۶)

رئیس کل دادگستری استان گلستان (۱۳۸۴/۵/۱۹)

رئیس کل دادگستری استان قم (۱۳۸۵/۵/۱۵)

رئیس دادگستری استان گیلان (۱۳۹۸/۵/۲۶)

رئیس دادگستری خراسان استان رضوی (۱۴۰۲/۴/۳۱)

قابل ذکر است حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در زمان ریاست مرحوم آیت الله یزدی نیز در قوه قضاییه به مدت ۱۰ سال در دفتر نظارت و پیگیری قوه قضاییه فعالیت و عملکرد موثری را بر عهده داشت.

وی همچنین کتب مختلفی را تألیف کرده است.

دیگر خبرها

  • امام جمعه موقت تهران: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود / هیچ‌چیز برای امروز ما، حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • حجت الاسلام حاج علی اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران /محسن هاشمی و عطریانفر آمدند
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • علت تغییر معاون اول قوه قضاییه از زبان اژه‌ای
  • علت تغییر معاون اول دستگاه قضا چه بود؟
  • مسئولان قضائی تلاش خود را به تحکیم آرامش و امنیت مردم در همه ابعاد معطوف کنند
  • اژه ای خطاب به مسئولان قضائی : تلاش خود را در جهت امنیت روان ، جان و مال مردم معطوف دارید
  • مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند
  • چه کسی معاون اول قوه قضائیه شد؟