Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@07:28:48 GMT

نامه سرگشاده دامداران به رئیس‌جمهور درباره سبوس

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۵۰۹۱

نامه سرگشاده دامداران به رئیس‌جمهور درباره سبوس

به گزارش خبرگزاری بسیج، جمعی از تشکل‌های دامپروری کشور با ارسال نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور به مشکلات قیمت سبوس در هفته‌های اخیر اعتراض کردند.

در این نامه آمده است: علی‌رغم دستور و تأکید حضرت‌عالی در خصوص بازنگری در ابلاغ و کاهش نرخ سبوس گندم به وزیر صنعت، معدن و تجارت، متأسفانه این وزارتخانه طی نامه‌ای کماکان به اجرای قیمت هر کیلوگرم 1250 تومان اصرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر موجب التهاب در بازار و موجبات بلاتکلیفی مصرف کنندگان و کمبود این نهاده و اختلال در تولید خوراک دام مورد نیاز واحدهای دامداری در سطح کشور را فراهم نموده است.

در شرایط فعلی به‌دلیل حمایت جانبدارانه وزارت صمت، کارخانه‌های آرد از تحویل سبوس در سامانه وزارت جهاد کشاورزی امتناع [می‌کنند] و به‌بهانه انباشتگی در بازار آزاد به‌فروش می‌رسانند.

اینک از آنجایی که با تعلیق قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی، برخی از تصمیمات کلان در این حوزه در قالب یک وزارتخانه غیرتخصصی می‌تواند آسیبهای جدی به‌بار آورد که نمونه بارز آن اختلاف وزارت جهاد کشاورزی با وزارت صنعت، معدن و تجارت در بحث اخیر است، لذا صدور اوامر مقتضی و لازم الاجرا مورد استدعا است.

ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد

  به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی، مهندس محمد محمدی با اظهار گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش بهای  کود‌های شیمیایی بویژه اوره، بر توقف افزایش قیمت با توجه به آغاز کشت بهاره  تاکید کرد. وی برهمین اساس خواستار ایجاد  کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون کشاورزی به عنوان فعالین بخش خصوصی  شد. محمدی افزود:  با تشکیل این کمیته و  با همراهی و حضور مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و سایر نهاد‌های مرتبط می توانیم هرچه سریعتر  موضوع افزایش قیمت کود شیمیایی را پیگیری و بررسی نماییم. رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی با انتقاد  از موضع موجود یاد آور  شد:  هر گونه اعمال افزایش قیمت بویژه برای نهاده های کشاورزی و کود می بایست بصورت فراگیر و در پایان سال زراعی به آگاهی و اطلاع کشاورزان  استان برسد  و اعمال گردد چرا که این امر آثار سوء را در فصل کشت برای کشاورزی استان به ارمغان خواهد آورد ./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • معاون رئیس جمهور: رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه رئیس جمهور
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند
  • سالانه ۱۰ میلیارد مترمعکب آب از کشور خارج می‌شود