Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بازارچه و نمایشگاه‌های صنایع دستی در مسیر زائران اربعین حسینی برپا می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروانه حیدری در گفتگو با  مرصادنیوز در خصوص تدابیر و برنامه های اربعین حسینی اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم برای برپایی بازارچه و نمایشگاه های صنایع دستی در شهرستان های مسیر عتبات عالیات در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهرستان قصرشیرین یک بازارچه صنایع دستی خواهیم داشت و برای سایر شهرستان ها نیز برنامه ریزی لازم صورت می‌گیرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: به این منظور تا پایان شهریور ماه نیز بازارچه صنایع دستی در طاقبستان دایر خواهد بود.

این مسئول همچنین در خصوص پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت غرب کشور  بیان داشت:  تعداد آثار شرکت کننده ۲۳۰ اثر بود که  ۶۲ اثر پذیرفته شد و نشان ملی دریافت کردند.

وی تصریح کرد: از بین آثار پذیرفته شده ۱۷ اثر متعلق به استان کرمانشاه بود که نشان ملی صنایع دستی دریافت کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه ادامه داد: طی این داوری ۱۵ اثر از اردبیل، ۱۲ اثر از آذربایجان غربی، ۱۱ اثر از کردستان، ۴ اثر از ایلام و ۳ اثر از همدان نشان ملی صنایع دستی، دریافت کردند.

این مسئول بیان داشت: استان کرمانشاه توانست در رشته های گلیم، موج، ساخت سازهای سنتی، زیورآلات، گره چینی، نازک کاری چوب، سوخت چوب و چلنگری نشان ملی صنایع دستی را دریافت کند.

وی در خصوص اینکه چه تعداد از آثار پذیرفته شده در داوری بین المللی شرکت می کنند، گفت: تمام ۶۲ اثر مذکور می توانند در این بخش شرکت کنند و در صورت پذیرش نشان بین المللی دریافت کنند.

حیدری از برگزاری داوری نشان بین المللی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: ۶۲ اثر فوق برای داوری به تهران ارسال می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات محصولات روستایی در تبریز

فرماندار شهرستان تبریز از برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات محصولات روستایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح صبح امروز _یکشنبه بیست و ششم فروردین_ در نشست تخصصی برگزاری نمایشگاه عرضه تولیدات محصولات روستایی، اظهار کرد: در راستای حمایت از مشاغل روستایی و توجه به اقتصاد روستایی، نمایشگاه عرضه تولیدات محصولات روستایی در تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های روستایی از جمله فرآوری محصولات کشاورزی، بوم‌گردی، گردشگری، توسعه و ترویج لباس‌های سنتی و قومی و غذاهای بومی محلی برای ایجاد اشتغال یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

فرماندار تبریز خاطرنشان کرد: نمایشگاه عرضه تولیدات محصولات روستایی بخش باسمنج از بیست‌وهفتم تا سی‌ویکم فروردین، بخش مرکزی از دوم تا هفتم اردیبهشت و بخش خسروشاه از نهم تا چهاردهم اردیبهشت در پارک باغشمال تبریز برپا می‌شود.

فاتح ادامه داد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، مسابقات اسب‌سواری و چوگان در پارک باغشمال تبریز برگزار می‌شود.

کد خبر 744378

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دستاورد‌های هنرمندان بسیجی و دانش آموزان در آباده
  • انتخاب ۲ اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی
  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی
  • دو هنرمند قزوینی نشان فاخر صنایع‌دستی کشور را کسب کردند
  • عرضه بهترین صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه چین
  • انتخاب ۲ اثر هنری از قزوین به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان در بهبهان+فیلم
  • برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات روستایی در تبریز
  • فروش نوروزی ۷۷ میلیارد ریالی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی
  • برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات محصولات روستایی در تبریز