Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-16@04:55:34 GMT

مخالفت وزیرصمت با شورای رقابت؟

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۵۱۷۹

مخالفت وزیرصمت با شورای رقابت؟

پاسخ وزیر صمت درباره قیمت‌گذاری خودرو
دنیای اقتصاد(- ١٧:٠١) ٩٨/٠٦/٢٠
پاسخ وزیر صمت درباره قیمت‌گذاری خودرو
k ٦٩
دنیای اقتصاد/ رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به ادعای رسانه‌ها مبنی بر مخالفت وی با بازگشت شورای رقابت به پروسه قیمت‌گذاری خودرو گفت: خیر، بنده صغیر نیستم و می‌توانم نظر خود را بیان کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسخ دو پهلوی رحمانی به این ادعا و امتناع از بیان صریح نظرش در این مورد، در شرایطی است که طی روزهای پایانی سکانداری محمد شریعتمداری در وزارت صمت، با مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوه، شورای رقابت از گردونه قیمت‌گذاری خودرو حذف و ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت جایگزین آن شد.

البته برخی معتقد بودند مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوه، بر خروج شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو تاکید نمی‌کند و حذف شورا در واقع تفسیر وزارت صنعت از این مصوبه است. با این حال با آمدن رحمانی به وزارت صمت، وی از فرمول قیمت‌گذاری خودرو تا ۵ درصد زیر نرخ بازار رونمایی کرد.این فرمول البته هیچ‌گاه به‌طور کامل اجرایی نشد و مدیران ارشد وزارت صمت به فاصله کوتاهی بعد از رونمایی، اجرای آن را معلق کردند؛ در حالی که تعیین قیمت محصولات شرکت‌های خودروساز توسط ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت به یک رویه تبدیل شده بود، نمایندگان مجلس در طرح ساماندهی صنعت خودرو، بازگشت شورای رقابت به پروسه قیمت‌گذاری را مصوب کردند. البته این طرح همچنان میان مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد است و هنوز به‌طور کامل تعیین تکلیف نشده.با این حال نحوه پاسخگویی وزیر صمت به پرسشی مبنی بر مخالفت او با بازگشت شورای رقابت به این پروسه، ابهامات درباره نحوه قیمت‌گذاری خودرو در آینده نزدیک را همچنان پابرجا نگه می‌دارد. در واقع مشخص نیست روند فعلی تعیین قیمت خودروها ادامه می‌یابد یا اینکه بار دیگر شورای رقابت مسوول قیمت‌گذاری خواهد شد؟

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قیمت خودرو خودرو شورای رقابت وزیر صمت رضا رحمانی صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل تنظیم بازار ورق گرم فولادی بازبینی می‌شود

شورای رقابت امروز دستورالعمل تنظیم بازار ورق گرم فولادی را مورد بازبینی قرار می‌دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شورای رقابت در ششصد و پنجاه و دو جلسه خود که امروز 25 فروردین ماه برگزار می شود موضوع بازار فولاد را مورد بررسی قرار می دهد.

در این جلسه قرار است بررسی اصلاح دستورالعمل تنظیم بازار ورق گرم فولادی توسط اعضاء مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت باورنکردنی پیکان وانت؛ اجاره ماهی ۱۵ میلیون!
  • خبر مهم برای خریداران خودرو | اعلام نتیجه شکایت از ایران خودرو و سایپا
  • حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب
  • نتیجه شکایت از ایران خودرو و سایپا اعلام شد
  • امیرعبداللهیان بر موضع اصولی ایران در مخالفت با جنگ تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان بر موضع اصولی ایران در مخالفت با جنگ در منطقه تاکید کرد
  • معیار جدید دهک بندی؛ نوع خودرو و تراکنش بانکی دهک خانوارها را جا به جا می‌کند
  • امیدواریم با دستور مستقیم وزیر کشور مساله واگن‌های وارداتی مترو حل شود
  • مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی» معیار دهک‌بندی!
  • دستورالعمل تنظیم بازار ورق گرم فولادی بازبینی می‌شود