Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@10:39:38 GMT

ماجرای نامه ۳ خواهر روستایی به رییس‌جمهور

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۵۲۳۷

صراط:

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج، فاریاب در مجلس شورای اسلامی با تاکید برآنکه مناطق زیادی در جنوب استان کرمان وجود دارد که راه ارتباطی، برق و آب ندارند، اظهار کرد: روستاهای زیادی که جمعیت آنها به میزان استانداردهای کشوری برای اختصاص دادن امکانات نیست، در جنوب استان کرمان وجود دارد و بیشتر این روستاها در شهرستان های رودبار جنوب و قلعه‌گنج هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا دکتر "احمد حمزه" در خصوص ماجرای نامه سه خواهر قلعه‌گنجی به رییس جمهور گفت: این خواهران از اهالی روستای چاه‌پولاد از توابع منطقه توریج شهرستان قلعه گنج هستند.

وی ادامه داد: در این روستا چند خانوار زندگی می‌کنند که متاسفانه از همه امکانات زندگی محروم هستند و شغل اغلب آنها گله‌داری و دامداری است.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید برآنکه این روستا از نعمت آب، برق و جاده محروم است، تصریح کرد: جمعیت این روستا بر اساس استانداردهای کشوری در حدی نیست که دولت بتواند برای آنها این امکانات را در نظر بگیرد به طور مثال برای برق‌دار کردن منطقه باید بالای 20 خانوار و برای احداث جاده باید بالای 50 خانوار جمعیت داشته باشد.

وی بیان کرد: روستای توریج که روستای چاه‌پولاد از توابع آن است، روستای پرجمعیتی بوده که متاسفانه این روستا نیز جاده دسترسی ندارد لذا با مذاکرات صورت گرفته با رییس جمهور، مقرر شد تا برای این روستا راه و جاده‌ای احداث شود.

 

حمزه با بیان این مطلب که مقرر شد گزارش کاملی از این روستا تهیه و به دفتر ریاست جمهور ارائه شود، اظهار کرد: همچنین مقرر شده است پس از این گزارش، خواسته این چند خانوار روستایی به دستور رییس‌جمهور برآورده شود تا این حداقل امکانات زندگی، برای این خانواده‌ها نیز فراهم شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روستای دیگری در جنوب استان با این شرایط وجود دارد؟ گفت: روستاهای زیادی که جمعیت آنها به میزان استانداردهای کشوری برای اختصاص دادن امکانات نیست، در جنوب استان کرمان وجود دارد.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج، فاریاب در مجلس شورای اسلامی افزود: جنوب استان کرمان یک منطقه وسیع و پراکنده است و جمعیت آن بیشتر روستایی بوده به گونه‌ای که بالغ بر 1100 روستا و آبادی در جنوب استان کرمان وجود دارد که جمعیت تعداد زیادی از آنها زیر 10 خانوار است لذا دستورالعمل کشوری برای برق‌دار کردن آنها وجود ندارد اما به‌تازگی مقرر شده که برای روستاهایی که جمعیت آنها زیاد نیست، پنل خورشیدی نصب شود تا این خانوارها نیز از نعمت برق برخوردار شوند.

 

کاش این روحیه مطالبه‌گری در سایر مردم منطقه جنوب استان کرمان نیز وجود داشت

 

وی با تاکید برآنکه مناطق زیادی در جنوب استان کرمان وجود دارد که راه ارتباطی، برق و آب ندارند، اظهار کرد: از این نوع روستاها بیشتر در شهرستان های رودبار جنوب و قلعه‌گنج داریم.

حمزه در خصوص اقدام این سه خواهر گفت: اینکه این سه خواهر به‌صورت مستقل نامه‌ای برای رییس جمهور نوشته‌اند، یک کار بسیار خوب و قشنگ بوده که با این کار خود باعث شدند تعدادی از مردم منطقه‌شان از نعمت جاده، آب و برق برخوردار شوند و ای کاش این روحیه مطالبه‌گری در سایر مردم منطقه جنوب استان کرمان نیز وجود داشت.

وی ادامه داد: در ابتدا که از این موضوع مطلع شدم بسیار تعجب کردم زیرا این اقدام در منطقه ما بی‌نظیر است، از اینکه سه خواهر که در چنین منطقه محرومی زندگی می‌کنند؛ خودشان نامه به رییس جمهور بنویسند که حداقل حقوق شهروندی‌مان را به ما بدهید و از سوی دیگر از اینکه رییس جمهور به این نامه اهمیت دادند و ارزش قائل شدند؛ نیز شایسته تقدیر است.

 

به آینده امیدوار باشید

 

به گزارش ایسنا، خانم‌ها زینب، حوا و زیور رمضانی که به تازگی سواد خواندن و نوشتن را آموخته‌اند در نامه‌ای صمیمی به حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی نوشتند: "با سلام خدمت رئیس جمهور اسلامی ایران، آقای روحانی عزیز، ما بچه‌های آبادی چاه پولاد مدرسه نداریم، برق نداریم، آب نداریم. کمک کنید تا زندگی بهتری داشته باشیم."

رئیس‌جمهور در پی اطلاع از این نامه، خطاب به این سه خواهر کرمانی پاسخ داد: "دختران عزیزم به آینده امیدوار باشید. دولت به آبادانی روستای شما کمک خواهد کرد."

روحانی همچنین در نامه‌های جداگانه‌ای به دکتر اردکانیان وزیر نیرو و آقای حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش دستور داد موضوع بررسی و نسبت به تامین آب و برق و احداث مدرسه در روستای چاه پولاد منطقه قلعه گنج استان کرمان اقدام شود.

 

آمریکایی‌ها منطق مذاکره ندارند/ درصورت نیاز گام‌های بعدی را برمی‌داریم

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها منطق مذاکره ندارند، اعلام کرد که درصورت بدعهدی غربی‌ها گام‌های بعدی را برمی‌داریم.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی توسط ایران در قبال بدعهدی‌های اروپایی‌ها، اظهار داشت: ما در برجام نوع ادبیات سیاسی آمریکا را دیدیم و در دنیا اثبات شد که آمریکایی‌ها منطق مذاکره ندارند و خروج ترامپ از برجام هم این را نشان داد.

وی افزود: اتحادیه اروپا هم تا اینجا به دنیا اثبات کرده که به صورت مستقل از آمریکا نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند و این یعنی ضعف اتحادیه اروپا. البته ما این فرصت را در اختیار اتحادیه اروپا گذاشتیم که در تصمیم‌گیری خود مستقل باشد که تا الان ثابت نشده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درصورت نیاز و ادامه یافتن بدعهدی غربی‌ها گام‌های بعدی را برمی‌داریم، اظهار داشت: این نکته حائز اهمیت است که اگر اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها کوتاه بیایند و بپذیرند نفت ما را بخرند، به معنی این نیست که 2 گام قبلی را مجدداً متوقف کنیم، در واقع 2 گام برداشته شده را باید به هر شکل ممکن ادامه دهیم اما از این به بعد باید مبتنی بر نوع تصمیم‌گیری اتحادیه اروپا و آمریکا، تصمیم‌گیری کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتقاد من این است که اتحادیه اروپا دوست داشت تا از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران استفاده کند، بیان کرد: بالاخره شرایط کشور ما، شرایط ویژه‌ای است. ما در منطقه به عنوان کشور مقتدر و اثربخش در حوزه امنیتی و دفاعی معرفی شدیم و دنیا نباید از این موضوع غافل باشد و این موضوع را خوب می‌فهمد.

آزادیخواه با تأکید بر اینکه گرچه این شرایط برای ما سخت و ویژه باشد اما به فضل الهی، با تدبیر مقام معظم رهبری و پُرکاری مردم می‌توانیم حتماً کشور را نجات دهیم، اضافه کرد: این موضوع را ما در توقیف نفتکش انگلیسی و سقوط پهپاد آمریکایی ثابت کردیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظارمان از آقای رئیس جمهور و هیأت دولت این است که بیشتر از این وقت کشور را صرف مذاکره‌های بی‌نتیجه نکنند، درست است که ما منطق مذاکره را قبول داریم ولی این موضوع زمانی صدق می‌کند که طرف مقابل هم اهل مذاکره باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: از اول هم به برجام و آینده برجام خوشبین نبودم و الان هم نیستم. اگر آمریکایی‌ها قرار بود کاری انجام بدهند و اتحادیه اروپا قرار بود گره‌گشایی کند تا الان این کار را انجام داده بودند.

آزادیخواه اضافه کرد: آنها به وضع موجود راضی نیستند و نمی‌خواهند جمهوری اسلامی ایران اقتدار، عزمت و استقلال داشته باشد، برجام بهانه‌ای برای عقب‌ماندگی جمهوری اسلامی ایران، توقف و نگه‌داشتن پیشرفت‌های ما است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: خواهر روستایی رئیس جمهور صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ باشگاه سانتاکلارای پرتغال به دنبال عدم پرداخت حق انتقال محمد محبی به استقلال از این باشگاه به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) شکایت و این دادگاه، استقلال را به پرداخت 500 هزار یورو محکوم کرده بود.

به نقل از تسنیم با توجه به اینکه استقلال درگیر بارگذاری مدارک برای صدور مجوز حرفه‌ای و تنها پرونده شکایت بین‌المللی نیز مربوط به سانتاکلارا بود، مدیران استقلال تفاهم‌نامه‌ای با طرف پرتغالی امضا می‌کنند، مبنی بر اینکه 300 هزار یورو از مطالبات باشگاه استقلال در فیفا از سوی این نهاد پرداخت خواهد شد و مابقی نیز از طریق یک یا دو قسط پرداخت می‌شود.

باشگاه سانتاکلارا از استقلال بابت این تفاهم‌نامه ضمانت خواست که مدیران استقلال اعلام کردند برای تضمین، سانتاکلارا می‌تواند خواهان اجرای حکم تا زمان تسویه کامل مطالبات خود شود. با اجرایی شدن حکم، پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه بسته می‌ماند تا از طریق مکاتبه با فیفا بتوانند پول را جابه‌جا کنند. این تفاهم‌نامه امضا می‌شود و فیفا نیز 300 هزار یورو به حساب سانتاکلارا پول واریز می‌کند.

بابت 200 هزار یورو باقیمانده، فدراسیون فوتبال طبق درخواست استقلال نامه‌ای به فیفا ارسال می‌کند مبنی بر اینکه این باشگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا مطالباتی دارد و مبلغ 200 هزار یورو به حساب سانتاکلارای پرتغال واریز شود. فدراسیون فوتبال تضمین می‌کند که اگر این مبلغ از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا به حساب فیفا ننشست، فیفا می‌تواند 200 هزار یوروی باقی مانده را از محل مطالبات فدراسیون فوتبال ایران بردارد و هر زمان کنفدراسیون فوتبال آسیا 200 هزار یورو از مطالبات استقلال را به حساب فیفا واریز کرد، آن پول جابه‌جا شود. بدین ترتیب استقلال با این تدبیر و روش، تفاهم‌نامه معتبری تحت عنوان صلح‌نامه پرداخت مطالبات به شکل اقساطی با سانتاکلارا پرتغال امضا می‌کند.

باشگاه استقلال قصد دارد در صورت عدم پرداخت 200 هزار دلار باقیمانده باشگاه پرتغالی، تفاهم‌نامه امضا شده با سانتاکلارا که به تأیید فیفا رسیده را در سامانه صدور مجوز حرفه‌ای بارگذاری کرده و هر زمان باقیمانده پول سانتاکلارا واریز شد، تأییدیه نهایی را با صلح‌نامه جابه‌جا کند و با این راهکار مشکلی را پیش‌روی خودش نبیند. ضمن اینکه این باشگاه تا روزهای پایانی فروردین ماه فرصت تعویض مدارک در سامانه AFC را دارد.

به همین دلیل باشگاه استقلال نگرانی بابت بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش ندارد و چون زمان یارگیری در نقل‌وانتقالات زمستانی پایان یافته و ترجیح داد در این مقطع با سانتاکلارای پرتغال تفاهم‌نامه امضا کند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888934

دیگر خبرها

  • راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • نماینده کهنوج: تشکیل استان کرمان جنوبی یک اتفاق تاریخی خواهد بود/ مردم منتظر تحقق قول رییس جمهور هستند
  • مقاومت مردم غزه مساله فلسطین را به مساله جهان تبدیل کرده است
  • به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • برگزاری جشنواره روستا و عشایر جنوب کرمان در آینده نزدیک 
  • نامه عجیب دختر رضاخان به امام خمینی /فاقد شناسنامه هستم /اشرف گفت به این خواهر بی سواد که با لهجه صحبت می کند، شناسنامه نمی دهیم
  • غم‌نامه‌ای برای قربانیان غزه/ داغ کرمان با درد مسکو تازه شد!
  • خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند
  • رییسی: تسهیل، تسریع و تکریم مردم، وظیفه همه مدیران کشور است
  • رئیس‌جمهور: یکی از زمینه‌های قرب الی‌الله خدمت به مردم است/ حرکت جهادی با نگاه به حل مساله، باید در اولویت همه دستگاه‌ها باشد/ سیاست داخلی و سیاست خارجی دوبال برای کمک به جهش تولید هستند