Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:14:52 GMT

سرقت یک و نیم میلیارد ریالی با پوشش زنانه

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۵۵۴۸

سرقت یک و نیم میلیارد ریالی با پوشش زنانه

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کارآگاه خیراله دولتخواه به تشریح این خبر پرداخت و گفت: اواسط تیرماه امسال، طی تماس تلفنی زنی جوان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، از وقوع سرقت در منزلش به کلانتری ۱۵۰ تهرانسر اعلام شکایت کرد و گفت، زمانی که در منزل حضور نداشته سارق یا سارقان با ورود به منزل مقادیری طلا، سکه و وجه نقد به ارزش یک و نیم میلیارد ریال به سرقت برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی عنوان داشت: پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به دستور بازپرس شعبه ۹ دادسرای ناحیه ۱۰ تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با شروع تحقیقات، کارآگاهان به سراغ دوربین های مداربسته محل سرقت رفته و پس از بازبینی فیلم‌های ضبط شده و همچنین فیلم‌های دوربین های  بانکی در همان محل بود، مشاهده شد یک زن با کلید وارد آپارتمان شاکی شده است.

سرهنگ دولتخواه، تصریح کرد: با توجه به پایش فیلم ها این احتمال متصور شد با توجه به اندام و وضعیت راه رفتن فرد حاضر در فیلم ها، سارق مردی است که لباس زنانه به تن دارد و در پوشش زنانه اقدام به سرقت کرده و از آنجاکه سرقت بدون تخریب و با استفاده از کلید انجام شده، احتمال ارتکاب سرقت توسط آشنایان و بستگان مال باخته قوت گرفت.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت، ادامه داد: با توجه به اطلاعات به دست آمده، مال باخته به پایگاه پنجم پلیس آگاهی دعوت و درخصوص افرادی که به منزل وی رفت و آمد داشتند از وی تحقیقات به عمل آمد که شاکی، فردی را که به عنوان برق کار به منزلش مراجعه کرده بود را به عنوان مظنون پرونده معرفی کرد.

وی اظهار داشت: فرد مظنون ۳ روز بعد به پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد اما در تحقیقات انجام شده بی گناهی وی برای کارآگاهان این پایگاه اثبات و با هماهنگی مرجع قضائی آزاد شد ولی همزمان کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات خود، فرد دیگری را  شناسایی کردند که در زمان سرقت در محل حضور داشته است.

سرهنگ دولتخواه، افزود: بلافاصله با هماهنگی های انجام شده مخفیگاه این متهم در محدوده "پاسگاه نعمت آباد" شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در چهارم شهریورماه جاری دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی بیان داشت: در تحقیقات صورت گرفته از متهم، ابتدا منکر هرگونه اطلاع از سرقت شد اما با استناد به دلایل و مدارک به دست آمده در ادامه تحقیقات لب به اعتراف گشود و اذعان داشت پیشنهاد سرقت را دوستش که یکی از اقوام مال باخته است به وی داده است.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت، تصریح کرد: به دنبال اظهارات این مرد، دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با بهره گیری از روش های علمی کشف جرم، در تاریخ پنجم شهریور در محدوده میدان آزادی شناسایی و دستگیر شد و در تحقیقات صورت گرفته به جرم خود اعتراف و اظهار داشت، حدود چند ماه پیش با مال باخته آشنا شده و اعتماد او را جلب کرده است.

وی در ادامه افزود: متهم ۱۰ روز قبل با سرقت دسته کلید مال باخته، تعدادی از آن ساخته و دوباره بدون آنکه متوجه شود دسته کلیدش را بازگردانده تا این‌که به دوستش پیشنهاد سرقت را داده و به او گفته با پوشش زنانه وارد منزل شاکی شود تا  توجه کسی جلب نشود.

سرهنگ دولتخواه، افزود: متهمان پس از سرقت، طلاجات را به یک مالخر اموال مسروقه در محدوده شهرستان "بهارستان" به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال فروخته و پول حاصله را بین خود تقسیم و صرف خرید مواد مخدر کرده اند.

رئیس پایگاه پنجم در ادامه اشاره داشت: با به دست آمدن این اطلاعات دستگیری مالخر اموال مسروقه در دستور کار قرار گرفت که کارآگاهان با هماهنگی مرجع قضائی و اخذ نیابت به شهرستان "بهارستان" اعزام و این مالخر را به همراه پسرش شناسایی و دستگیر کردند.

کارآگاه دولتخواه، در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به دستگیری سارقان و خریداران اموال مسروقه و اعتراف به جرم خود، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران، برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم دیگر و بررسی سوابق کیفری در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی به شهروندان گفت: با نصب دوربین مداربسته در نقاط مناسب ساختمان، دزدگیر و تجهیزات الکترونیکی از بروز این‌گونه سرقت ها می توان پیشگیری کرد.  

کد خبر 4716562

منبع: مهر

کلیدواژه: سرقت پلیس آگاهی شهرداری تهران شورای شهر تهران دستگیری سارق قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش اربعین حسینی بانک سرمایه شهر تهران پیروز حناچی پلیس راهور سازمان هواشناسی سرهنگ نادر رحمانی قوه قضائیه پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۵۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل زن ۴۵ ساله اراکی در شازند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ چهری گفت: در پی وقوع یک فقره قتل عمد زن ۴۵ ساله در شهرستان اراک بلافاصله گروهی مجرب از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی مسئول رسیدگی به موضوع و شناسایی و دستگیری قاتل شدند.

او افزود: کارآگاهان با بررسی دقیق صحنه وقوع جرم و در تحقیقات فنی و تخصصی نسبت به شناسایی قاتل که مردی ۴۳ ساله بوده اقدام و با هماهنگی قضائی و همکاری مأموران انتظامی شهرستان شازند وی را در حین فرار دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: در تحقیقات فنی و تخصصی کارآگاهان متهم بعد از مواجهه با شواهد پلیس به قتل عمد زن ۴۵ ساله اراکی به دلیل اختلافات خانوادگی اعتراف کرد.

دیگر خبرها

  • قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی
  • دستگیری قاتل زن ۴۵ ساله اراکی در شازند
  • قتل در اراک، دستگیری قاتل در شازند
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۳ ساعت در دهلران 
  • درگیری بر سر فشار آب یک ساختمان؛ یک نفر کشته شد
  • درگیری بر سر فشار آب یک ساختمان در تهران/ یک نفر کشته شد؛ 4 نفر بازداشت شدند
  • قتل مرد همسایه به‌خاطر پمپ ساختمان
  • دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای 
  • دستگیری عاملان قتل مرد همسایه به‌دلیل پمپ ساختمان