Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:04:36 GMT

خراسان رضوی از تنش آبی تابستان عبور کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۵۷۰۰

خراسان رضوی از تنش آبی تابستان عبور کرد

با این وجود مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از آنجا که ۹۸ درصد آب شرب مورد نیاز مردم در سطح ۷۳ شهر زیر پوشش خدمات این نهاد از منابع زیرزمینی تامین می شود لذا بارشهای امسال در بهبود وضعیت سفره های بحران زده آب زیرزمینی خراسان رضوی تاثیری نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید ابراهیم علوی گفت: در میان ۳۲ نقطه جمعیتی خراسان رضوی که تابستان امسال با تنش آبی مواجه بودند "بخش گلبهار شهرستان چناران، شهر تربت جام، بخش شاندیز شهرستان بینالود، بخش رضویه شهرستان مشهد و شهرهای نیشابور و قوچان" در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی میزان مصرف آب شرب را در این نقاط شهری بیشتر از حجم تولید این ماده حیاتی اعلام و بیان کرد: با اعمال مدیریت بر فشار شبکه آبرسانی و حجم مصرف عمومی آب ظرف ماههای تیر و مرداد امسال این نقاط با کمترین تنش مواجه شدند.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: در شهرهای "بجستان، گناباد، جغتای، بردسکن، خواف، خلیل آباد و تربت حیدریه و نیز بخشهای طرقبه، ملک آباد، کاریز، قلندرآباد و جنگل"  در نقطه سر به سر تولید و میزان مصرف آب قرار دارند نیز با افزایش توان حجم تولید و اعمال مدیریت بر مصرف آب و فشار شبکه آبرسانی تابستان امسال تنش آبی به حداقل رسانده شد.  وی گفت: با بکارگیری حداکثر توان تخصصی، همه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی برای تامین آب شرب مورد نیاز جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری شهرهای زیر پوشش، تنش آبی تابستان ۱۳۹۸ بدون مشکل پشت سر گذاشته شده است.  
استان شش میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفری خراسان رضوی ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا دارد.  افزون بر چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در ۷۳ نقطه شهری این استان سکونت دارند.
یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی نیز ساکن روستاهای این استان هستند.  پس از مشهد، شهرستانهای نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و تربت جام به ترتیب بیشترین جمعیت و داورزن، زاوه و فیروزه کمترین جمعیت را در خراسان رضوی دارند.  

یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در ۷۳ شهر خراسان رضوی (به جز کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد) زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب این استان هستند. ۳۰ درصد جمعیت زیر پوشش این شرکت در هفت شهر از شبکه جمع آوری فاضلاب نیز برخوردارند.
۷۵۰۵/۱۸۵۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد کم آبی مدیریت بحران خراسان رضوی شركت آب و فاضلاب خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۶۱۸ بازدید نظارتی از شرکت‌های خدمات مسافرتی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدسعید ولی زاده اظهار کرد: از ۱۵ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۶۱۸ بازدید نظارتی از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان انجام شده است.

رئیس کمیته خدمات مسافرتی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: بازدیدهای نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری توسط ۱۰ بازرس انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به شکایت‌های دریافتی اظهار کرد: از تعداد ۳۷ شکایت دریافتی از سامانه رسیدگی به شکایت‌های ستاد مرکزی خدمات سفر کشور (۰۹۶۲۹) تعداد ۱۵ شکایت پیگیری و رسیدگی شده و ۲۲ شکایت نیز در حال بررسی است.

ولی زاده ادامه داد: هم‌چنین در این بازده زمانی شکایت‌های دریافتی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان ۲۱ مورد بوده که بیشتر آن در زمینه رزرواسیون و پرواز بوده و به همه این شکایت‌ها در محل ستاد رسیدگی و حل و فصل شده است.

فعالیت ۵۱۹ شرکت و دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در خراسان رضوی

هم‌چنین جواد میبدی نیک، مسؤول دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۵۱۹ شرکت و دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان داریم که از این تعداد ۴۵۳ مورد در مشهد و ۶۶ مورد در دیگر شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند.

مسؤول دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به تشدید بازدیدهای گروهی با بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی اظهار کرد: از دفاتر غیر مجاز بدون پروانه در اطراف حرم مطهر رضوی روزانه بازدید می‌شود و مراحل برخورد با این واحدهای متخلف در حال طی شدن است.

وی تصریح کرد: اسامی تمامی دفاتر معتبر و دارای پروانه فعالیت در سایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به آدرس www.razavichto.ir قرار دارد که زائران و مسافران محترم حریم ملک پاسبان رضوی می‌توانند برای اطمینان از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی به این آدرس مراجعه کنند.

کد خبر 6062702

دیگر خبرها

  • خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
  • تایید کشف گوشت خر در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی | این گوشت توسط مسافران مصرف شد؟
  • هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد
  • عبور مصرف روزانه بنزین از ۱۲۵ میلیون لیتر
  • ۲۲ مرکز متخلف فرآورده های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شد
  • پیوستن بیش از ۲۳ هزار نفر به پویش «بهرفت» در خراسان رضوی
  • خدمت رسانی به ۲۷۶ مصدوم توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • ۶۱۸ بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی
  • انجام ۶۱۸ بازدید نظارتی از شرکت‌های خدمات مسافرتی خراسان رضوی