Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@20:17:53 GMT

بازداشت 30 شهروند اردنی در زندان‌های عربستان

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۵۷۱۳

به گزارش ایسنا، منابع اردنی به شبکه خبری الجزیره گفته‌اند، بازداشت شهروندان اردنی در فوریه گذشته آغاز شد و این اقدام علیه کسانی انجام شد که از مساله فلسطین حمایت کرده بودند. تا این لحظه اردنی‌های بازداشت شده در عربستان به دستگاه قضایی ارجاع داده نشده‌اند و اتحادیه مهندسین اردن در سکوت رسانه‌ای سرنوشت سه تن از شهروندان این کشور در زندان‌های عربستان را پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک شهروند اردنی در گفتگو با شبکه خبری الجزیره نسبت به وضعیت برادرش که چند ماهی است در یکی از زندان‌های عربستان حبس شده ابراز نگرانی کرد و گفت: او سال‌هاست در عربستان کار می‌کند و همراه با همسر و فرزندانش در آنجا ساکن است.

طبق اطلاعات به دست آمده از خانواده‌های اردنی‌های بازداشت شده و نیز از سوی برخی منابع آگاه، ریاض بیش از ۳۰ شهروند اردن را بازداشت کرده است. خانواده‌های این اردنی‌ها اعلام کردند که آن‌ها در زندان‌های عربستان با انواع شکنجه مواجه هستند.

به گفته برخی منابع، اتهامات اعلام نشده‌ای در رابطه با حمایت از مساله فلسطین و مقاومت فلسطینی‌ها علیه این اردنی‌ها مطرح شده‌اند و این بازداشت‌ها به دستور دستگاه امنیت عربستان وابسته به محمد بن سلمان ولیعهد این کشور انجام شدند و شامل حال ده‌ها فلسطینی حامی جنبش حماس نیز بودند.

وزارت خارجه اردن به رایزنی‌های خود با طرف عربستانی و تلاش برای اختصاص وکلای مدافعی برای این اردنی‌ها ادامه می‌دهد. منابع اردنی از نارضایتی رسمی در این کشور بابت ادامه بازداشت‌ها گفتند و برخی کارشناسان تاکید کردند، روابط اردن و عربستان اکنون در شرایط خوبی نیست.

طبق آنچه در اردن گفته می‌شود این بازداشت‌ها تنها یکی از راهکار‌های ریاض برای تحت فشار گذاشتن امان است و این فشار تأثیر منفی بر روابط دو طرف می‌گذارد.         

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مردم اردن از فلسطین

هزاران نفر از مردم اردن پس ازسخنرانیه ابو عبیده سخنگوگردان های قسام به دعوت او پاسخ مثبت دادند و ضد جنایت های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.تظاهرکنندگان در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان پایتخت اردن حمایت خود را از غزه ومقاومت فلسطین اعلام کردند.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074452 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • فیلم| تظاهرات اردنی‌ها مقابل سفارت رژیم صهیونیستی
  • (ویدئو) لبیک مردم اردن به درخواست ابوعبیده
  • حمایت مردم اردن از فلسطین
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • تظاهرات هزاران اردنی در نزدیکی سفارت اسرائیل + فیلم
  • لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم