Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@15:16:54 GMT

واکنش کانبرا به خبر بازداشت سه استرالیایی در ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۵۷۵۶

فارس نوشت: «ماریس پاین» وزیر خارجه استرالیا امروز پنجشنبه از ایران خواسته که با «سه شهروند استرالیایی بازداشت شده در این کشور» رفتار انسان‌دوستانه داشته باشد.  

به نوشته «استریت تایمز»، پاین گفت در این رابطه «دفعات بسیاری» با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران صحبت کرده و آخرین مورد آن هم همین هفته گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه استرالیا گفت: «دولت (استرالیا) در حال تلاش بوده است که از رفتار منصفانه، انسان‌دوستانه و مطابق با هنجارهای بین‌المللی با (این سه شهروند استرالیایی) اطمینان حاصل شود».

این مقام استرالیایی افزود: «ما هیچ دلیلی نداریم که اعتقاد داشته باشیم که این بازداشت‌ها به نگرانی بین‌المللی در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران، اجرای تحریم‌های آمریکا یا (ائتلاف به رهبری واشنگتن در خلیج فارس) برای تامین امنیت کشتیرانی مرتبط باشند».

اظهارات وزیر خارجه استرالیا درباره بازداشت سه استرالیایی در ایران در حالی مطرح شده که مقام‌های ایران تاکنون این خبر را تایید نکرده‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۵۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی برای ایجاد شفافیت بیشتر در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش ایسنا، مالوری استوارت، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی در این باره گفت: ما همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب افزایش شفافیت داشته و به همکاری بیشتر با این سازمان برای تضمین عدم وجود تخطی در توانایی‌های هسته‌ای داریم.


استوارت تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا از تمامی تلاش‌های آژانس اتمی در راستای شفاف‌سازی در رابطه با سوتفاهم‌ها و بی‌اعتمادی‌های پیش آمده در نتیجه عدم وجود شفافیت لازم در ایران حمایت می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند