Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-20@04:26:02 GMT

شرایط حمل زائران اربعین حسینی (ع) به عراق اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۵۸۱۳

صراط:

مهران قربانی اظهار کرد: نحوه فعالیت، اعزام سرویس و ارائه خدمات شرکت‌های مسافربری فعال در خطوط برون‌مرزی دارای قرارداد حمل و نقل منظم مسافر به کشور عراق، طی دستورالعملی به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای سراسر کشور ابلاغ شد و شرکت‌ها ملزم به رعایت ضوابط پیش‌بینی شده در این دستورالعمل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تسنیم وی با اشاره به این‌که مرز مجاز برای ورود و خروج اتوبوس‌های ایرانی و عراقی چذابه است، افزود: در ایام اربعین فقط شرکت‌هایی مجاز به سفر برون مرزی از مرز چذابه هستند که قبلاً با شرکت‌های عراقی،‌ قرارداد حمل و نقل منظم مسافر امضا کرده باشند.

وی با اعلام این‌که حداکثر سن ناوگان ایرانی برای سفر برون مرزی یکسره 5 سال است، تصریح کرد:‌ ضمن این‌که ناوگان باید حداقل شش سفر سرویس بین‌المللی در طول یکسال گذشته داشته باشد.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری با اعلام این‌که شرکت‌ها می‌توانند از ناوگان عراقی تحت قرارداد فی‌مابین شرکت‌ ایرانی و عراقی استفاده کنند، گفت:‌ رانندگان ناوگان اعزامی موظف هستند پس از پیاده کردن زائران در شهر مقصد،‌ حداکثر ظرف 24 ساعت از زمان ورود به عراق به داخل کشور بازگردند، از این رو شرکت‌ها متعهد هستند در طول ایام طرح، برنامه‌ زمان‌بندی سفر را به گونه‌ای تنظیم کنند که حداکثر تا 25 مهر ماه به کشور بازگشته و در ایام اوج سفرهای بازگشت از تاریخ 25 تا 29 مهر ماه در جابه‌جایی زایران داخلی مشارکت داشته باشند.

به گفته قربانی، شرکت‌ها موظف‌اند حداقل 48 ساعت قبل از عزیمت و انعقاد هرگونه قرارداد جهت حمل زائران نسبت به أخذ مجوز از دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی اقدام کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: زائران اربعین عراق مرز مهران مرز چذابه صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران سنگین مقر الشحد الشعبی توسط اسرائیل / حمله متقابل عراقی‌ها به ایلات

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پایگاه نظامی کالسو در استان بابل عراق که مقر فرماندهی حشدالشعبی است را بمباران کردند.

به گزارش «تابناک»؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در طول ساعات اخیر دست‌کم سه بار پایگاه نظام کالسو را هدف قرار دادند و به بمباران سنگین کالسو پرداختند. این پادگان مقر فرماندهی حشد الشعبی عراق و محل استقرار نیروهای زرهی و نیروهای تیپ ۲۷ سازمان حشد الشعبی است. در پایگاه نظامی مشترک کالسو علاوه بر حشد الشعبی، محل استقرار بخشی از نیروهای ارتش و پلیس فدرال نیز هست.

در ابتدا برخی منابع با توجه به سوابق و نوع حمله، این بمباران را متوجه آمریکایی‌ها دانستند اما در زمانی اندک از حمله، شبکه پی‌بی‌اس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش کرد: «ارتش آمریکا در منطقه‌ای که انفجار در آن رخ داده، هیچ فعالیتی نداشته است... احتمالاً این حمله از جانب اسرائیل بوده است، اما هنوز به طور قطع تایید نشده است.» سپس سخنگوی پنتاگون رسماً گفت: «ما هیچ بمبارانی در داخل عراق انجام ندادیم و ارتباطی با انفجارهای پایگاه الحشدالشعبی نداریم.»

پس از این حمله مقاومت اسلامی در عراق در اطلاعیه اعلام کرد: «...هدف حیاتی ایلات در جنوب اسرائیل را با هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار دادیم... این حمله پاسخی است به نقض حاکمیت عراق توسط دشمن اسرائیلی و هدف قرار دادن مقر نیروهای الحشد الشعبی.»

 

این خبر تکمیل می‌شود

دیگر خبرها

  • آمریکا حمله به حشد الشعبی را رد کرد
  • بمباران سنگین مقر الشحد الشعبی توسط اسرائیل / حمله متقابل عراقی‌ها به ایلات
  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود