Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:21:37 GMT

کشف ۶ دستگاه تولیدکننده ارز دیجیتال در بجنورد 

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۵۸۳۰

کشف ۶ دستگاه تولیدکننده ارز دیجیتال در بجنورد 

به گزارش ایرنا؛ سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان این مطلب اظهار داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و ۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر)   هم ضبط شد.

مردادماه امسال هم، ۱۳۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) به ارزش هشت  میلیارد ریال به عنوان کالای قاچاق توسط پلیس خراسان شمالی توقیف شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر، قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی هم به خبرنگار ایرنا گفته بود: فعالیت مزارع تولید بیت کوین میزان مصرف برق این استان را در بهار امسال ۴ درصد افزایش داده است.

مهندس علیرضا خانی با اشاره به شناسایی افزون بر ۹۰ درصد مزارع تولید بین کوین استان، افزوده بود: دستگاه های بیت کوینی که در این خطه شناسایی شده اند بیشتر در عرصه های کشاورزی، دامداری ها، منازل مسکونی و واحدهای صنعتی راه اندازی شده بودند و عمدتا از برق به صورت غیرمجاز استفاده می کردند.

وی با اشاره به شناسایی افزون بر ۹۰ درصد مزارع تولید بین کوین استان، افزود: دستگاه های بیت کوینی که در استان شناسایی شده اند بیشتر در عرصه های کشاورزی، دامداری ها، منازل مسکونی و واحدهای صنعتی راه اندازی شده بودند و عمدتا از برق به صورت غیرمجاز استفاده می کردند.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه هایی مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته و وارد بازار شده است.
این فناوری از یک سال پیش در ایران شیوع پیدا کرده و به دلیل ارزان بودن بهای انرژی برق در کشور ما به سرعت در حال توسعه است، ولی با توجه به عدم وجود قانونی مشخص در خصوص بهای برق مصرفی این بخش، تولیدکنندگان بیت کوین مجاز به فعالیت و تولید ارز در اماکنی مثل مدارس، مساجد، مزارع کشاورزی و صنایعی که تعطیل شده‌اند، نیستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

ط/ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت خراسان شمالی پلیس ارز دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رضا مقدم در بازدید از مزارع یونجه این شهرستان گفت: میاندوآب با وجود ۶۴ هزار رأس دام سنگین و ۴۰۴ هزار رأس دام سبک، یکی از قطب‌های مهم دامپروری استان محسوب می‌شود از اینرو کشت نباتات علوفه‌ای از جمله یونجه بمنظور تولید و تامین علوفه مورد نیاز احشام، از دیر باز در این شهرستان مرسوم بوده است و میاندوآب در تولید علوفه دارای رتبه استانی و کشوری است.

وی افزود: بر اساس الگوی کشت ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجانغربی، امسال سطح زیر کشت محصول یونجه در شهرستان میاندوآب بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است و بطور متوسط سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در این شهرستان تولید می‌شود.

مقدم یادآور شد: در راستای کنترل عوامل خسارتزا و تولید محصول سالم، با صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی و اطلاع رسانی گسترده در سطح روستا‌ها و فضای مجازی، تاکنون در سطح ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع یونجه، عملیات تلفیقی مبازره با آفت سرخرطومی انجام گرفته است.

وی با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت مزارع یونجه شهرستان، هدف از این بازدید را بررسی نتایج کنترل و کاهش جمعیت آفت سرخرطومی در این مزارع برشمرد.

دیگر خبرها

  • تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب
  • نخستین جایگزین بیت کوین
  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • نگاهی به آلت‌کوین‌ها در سالروز خلق «نیم کوین»، فصل جایگزین‌های بیت کوین
  • تأثیر مارکت کپ بیت کوین و اتریوم بر دینامیک‌های قیمت
  •  تعزیر و خاموشی ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • دو میم کوین محبوب شیبا اینو و دوج کوین؛ بررسی تفاوت های آنها