Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@00:00:06 GMT

رئیس جمهوری سابق اندونزی درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۵۹۰۱

رئیس جمهوری سابق اندونزی درگذشت

بحرالدین یوسف حبیبی، رئیس جمهوری سابق اندونزی روز چهارشنبه در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا، طارق کمال حبیبی پسر بحرالدین یوسف حبیبی در جریان مصاحبه با شبکه تلویزیونی مترو گفت که پدرش بر اثر ناراحتی قلبی در سن ۸۳ سالگی درگذشت.

بحرالدین یوسف حبیبی سومین رئیس جمهور اندونزی بود که قدرت را زمانی در اختیار گرفت که این کشور با آشوب‌های مختلف، گذار ناآرام قدرت و اصلاحات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پیش از رسیدن به ریاست جمهوری که مدت آن بسیار محدود بود به مدت ۲۰ سال به عنوان وزیر تحقیقات و تکنولوژی در اندونزی خدمت کرد.

وی همچنین به خاطر تلاشش برای تبدیل اندونزی به یک قدرت تکنولوژی از جمله تلاش برای ایجاد صنعت هواپیماسازی داخلی معروف بود.

جوکو ویدودو رئیس جمهوری کنونی اندونزی در مقابل بیمارستانی که حبیبی در آن درگذشت وی را به عنوان یک دانشمند جهانی و پدر تکنولوژی اندونزی توصیف کرد.

ویدودو گفت: هر مشکل اقتصادی یا سیاسی که کشور با آن مواجه می‌شد حبیبی همیشه برای آن یک راه حل داشت. او پدر تکنولوژی اندونزی، یک سیاستمدار واقعی و یک فرد نمونه برای همه بود.

به همین خاطر وزارت کشور اندونزی از روز چهارشنبه به مدت سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

وزیر کشور اندونزی عصر چهارشنبه گفت: ما یک عزای عمومی سه روز تا ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) اعلام می‌کنیم.

انتظار می‌رود که اندونزی در این دوران عزای عمومی پرچم کشور را به صورت نیمه برافراشته درآورد. حبیبی امروز (پنج‌شنبه) در جنوب جاکارتا به خاک سپرده می‌شود و جوکو ویدودو رهبری مراسم خاک سپاری را برعهده خواهد داشت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اندونزی مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۵۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر دو روزه به همسایه جنوب شرقی با آصف علی زرداری رئیس جمهوری اسلامی پاکستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور در اسلام آباد دیدار و گفت وگو کرد.

پیشتر نیز دیدارهایی میان رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان و همچنین اعضای هیأت علی رتبه دو کشور برگزار شده بود.

همچنین در این سفر ۸ سند همکاری هم بین وزرای دولت های ایران و پاکستان در موضوعات تجاری، اقتصادی، امنیتی، حمل و نقل، قضایی، فرهنگی و ... به امضا رسیده است.

کد خبر 846444 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه پاکستان

دیگر خبرها

  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • بیست‌وپنجمین استاندار مازندران معارفه شد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • دیدار رئیسی با رئیس‌ سنای پاکستان
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • کوچ ملی‌پوش والیبال ایران به اندونزی!
  • نادر کاشانی پیشکسوت تیم ملی بسکتبال ایران درگذشت
  • اردوغان وارد عراق شد
  • ادعای رئیس لالیگا: تکنولوژی گل هم خطا دارد!