Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: دانشگاه دفاع ملی ایران در راستای تقویت روابط دفاعی با چین، آماده انتقال تجربیات خود به دانشگاه دفاع ملی چین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران امروز (پنجشنبه ۲۱ شهریور) که به دعوت همتای چینی خود به این کشور سفر کرده است، در دیدار رئیس دانشگاه عالی دفاع چین در پکن با بیان اینکه «دانشگاه دفاع ملی ایران در راستای تقویت روابط دفاعی با چین، آماده انتقال تجربیات خود به دانشگاه دفاع ملی چین است» ، اظهار کرد: طی چند سال گذشته روابط چین و ایران به سمت روابط راهبردی تغییر کرده و روز به روز در حال بهبود است و نیروهای مسلح دو کشور هم در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه مسایل آموزشی و علمی روابط خوبی با یکدیگر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: جهان در حال تحول است و چالش‌های مختلفی پیش روی کشورها وجود دارد که باید مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند. در این زمینه دانشگاه بهترین گزینه برای انجام فعالیت‌های پژوهشی در این زمینه است.

 

وو جیمینگ رئیس دانشگاه دفاع ملی چین نیز در این دیدار گفت: روابط خوب و سالم دوجانبه ایران و چین باعث صلح و ثبات منطقه می‌شود. روابط خوب به نفع منافع مشترک دو کشور است و چین هم بر همین اساس به دنبال توسعه این روابط است.

وی افزود: با توسعه و تقویت روابط سیاسی دو کشور، روابط نیروهای مسلح دو کشور هم به صورت مناسبی توسعه یافت، به طوری که  در سال‌های گذشته نیروهای مسلح دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله مسایل فنی و آموزشی مبادلات بسیار خوبی داشتند. 

 

رئیس دانشگاه دفاع ملی چین با تاکید بر اینکه در مراحل بعدی بر اساس تفاهمات امضاء شده میان رهبران و مقامات دو کشور، باید به دنبال اجرایی کردن تفاهم ها باشیم، اظهار کرد: دانشگاه دفاع ملی چین به عنوان بزرگترین دانشگاه دفاعی این کشور مایل به توسعه روابط  دانشگاهی با ایران است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: عزاداری محرم ماه محرم تاسوعای حسینی عاشورای حسینی محرم مسجد شیرخوارگان حسینی عاشورا عزاداری امام حسین ع سرلشکر باقری ایران و چین چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد امیرآبادی فرآهانی افزود:موضوع انتقال گاز ازسوی وزرای نفت ایران و پاکستان مورد بررسی قرار گرفته و طرف پاکستانی اعلام کرده؛ در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف جهت تسریع برای اجرای خط لوله گاز صلح هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور،  احیای موضوع خط لوله صلح انتقال گاز به پاکستان مدنظر دولت می باشد، تصریح کرد: اگرچه طرح انتقال گاز ایران به پاکستان از حدود ۱۵ سال گذشته طراحی و اجرا شده و ایران به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده و حتی لوله گاز را تا مرز پاکستان کشیده، اما این کشور هنوز تعهدات خود را انجام نداده است.

وی ادامه داد: در روز نخست سفر رئیس‌جمهور به پاکستان، موضوع انتقال گاز ازسوی وزرای نفت دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و طرف پاکستانی اعلام کرد؛ برای تسریع در اجرای خط لوله صلح در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف هستند.

امیرآبادی‌فراهانی مهم‌ترین پروژه در حوزه انرژی بین دو کشور را، احداث خط لوله صادرات گاز از ایران به پاکستان دانست و گفت: به‌یقین اگر دولت پاکستان موضوع گاز طبیعی را از طریق ایران به کشورش برساند، رضایتمندی خوبی را در داخل و به نفع دولت این کشور شکل خواهد داد چراکه تامین گاز آن‌ها از طریق (ال.پی.جی) است و بسیار گران تمام می‌شود و این خط لوله صلح می‌تواند در اقتصاد، رشد صنعت و آسایش مردم پاکستان مفید باشد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: پیشنهاداتی برای عملیاتی کردن این خط لوله وجود دارد، اما برخی کشورهای ثالث خارج از منطقه با ایجاد موانع، دخالت‌هایی در این مورد دارند که دولت پاکستان باید بدون توجه به آنها منافع مشترک دو ملت را مد نظر قرار دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزیر نفت پاکستان نیز پس از نشست دیروز اعلام کرد، فرصت‌های خیره‌کننده‌ای میان دو کشور برای تعمیق همکاری‌های تجاری و اقتصادی وجود دارد و ایران و پاکستان به همکاری‌های خود برای رفاه منطقه و تأمین منافع ملت‌های یکدیگر ادامه می‌دهند.

دیگر خبرها

  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • تغییر وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله تنبیهی ایران به صهیونیست‌ها
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله ایران به اسرائیل تغییر کرده است | همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • سرلشکر باقری: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود
  • از منطقه شش عملیات تجلیل شد
  • پاکستان آماده استقبال از رئیس جمهور ایران
  • اندیشکده آمریکایی: روسیه خود را برای جنگ با ناتو آماده می‌کند
  • انتقال نخستین سری از تابلو عکس آماده شده شهدا به شهر گچساران