Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@09:55:01 GMT

وزیر نیرو: نرخ بیکاری یزد باید تک رقمی شود

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۵۹۱۱

وزیر نیرو: نرخ بیکاری یزد باید تک رقمی شود

رضا اردکانیان دقایقی قبل در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی این است که منابع محدود که روز به روز محدودتر می‌شود چگونه صرف شود که با این تنوع مصارف و هدف‌ها و یا برنامه اثربخشی بیشتری داشته باشد گفت: برگزاری جلسات به این خاطر است که کار‌ها به سازمان و دستگاه‌های مختلف مرتبط است و در عین حال اینکه دستگاه‌ها وظیفه مشخص دارد، ولی طرح‌ها و پروژه‌ها بین بخشی و برای اثربخشی نیازمند هماهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر نیرو با بیان اینکه بخش خصوصی استان یزد از ظرفیت‌های خود منابع را در کار قرار می‌دهد اضافه کرد: اگر در فعالیت‌های بین بخشی به درستی عمل نشود مسائل حل نمی‌شود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین محدودیت در خصوص اقتصاد مقاومتی محدودیت زمان است که باید به آن توجه شود و کاری صورت گیرد که اثربخشی لازم را برای استان‌ها داشته باشد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مسئولیت داریم که خروجی جلسات و اجتماعات با یک شاخص‌هایی اندازه گیری شود که ببینیم در این جلسات اقتصاد مقاومتی چه فعالیت‌هایی را داشتیم تصریح کرد: چهار هزار نفر ساعت در جلسات اقتصاد مقاومتی صرف شده، باید به نحوی عمل کنیم که فعالیت‌هایمان اثربخش و موثر باشد.

اردکانیان با تاکید بر اینکه نیازمند این هستیم که برای خودمان شاخصی طراحی کنیم که دو سال آینده باید به چه نقطه‌ای دست‌یابیم اظهار داشت: ما باید در جلسات خود به مسئله زمان و افرادی که در جلسات شرکت می‌کنند توجه داشته باشیم و به سادگی از آن عبور نکنیم.

وی ادامه داد: ما باید برای دو سال آینده واقع گرایانه ببینیم که دستاوردهایمان چه چیزی باید باشد و برای دست‌یابی به آن حرکت کنیم و الان در استان یزد که آمار بیکاری ۱۲ و هشت دهم درصد است، باید در این فرصت باقی مانده نرخ بیکاری تک رقمی شود و اگر تا پایان دو سال این اتفاق نیفتاد، من در این مسؤولیت موفق و کامیاب نبودم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اگر در این سمت باقی بمانم و ابزارهایمان را داشته باشیم، به شاخص کمیت که تک رقمی شدن آمار بیکاری است دست نیابیم، ناموفق بودیم.

کولر‌های گازی جایگزین کولر‌های آبی در یزد شود

اردکانیان با بیان اینکه وجود ۴۰۰ هزار کولر‌های آبی در استان یزد وجود دارد که ۲۵۰ هزار کولر در شهرستان یزد قرار دارد، گفت: ما باید به شکلی عمل کنیم که بتوانیم کولر‌های گازی را در استان رواج دهیم و بخشی از آب صرفه جویی شده را به همان افرادی اختصاص دهیم که سرمایه گذاری در این بخش داشته‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های اثربخش در دولت برای حل مشکلات بیکاری کشور، خاطرنشان کرد: در این موارد بخش خصوصی نیز می‌تواند در کنار دولت، یک حرکت روبه جلو داشته باشد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه استان یزد قطعا نباید از حیث تامین انرژی مشکلی داشته باشد اذعان داشت: طرح‌های بلند مدت تامین آب برنامه ریزی و مجوز‌هایی صادر شده و بخش‌هایی هم در حال نهایی شدن است و بدون شک در استان یزد در بخش صنعت و خدمات و نیاز‌های شرب و بهداشت در آینده مشکل نخواهیم داشت و بخش کشاورزی هم باید چارچوب‌های خود را رعایت کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر نیرو نرخ بیکاری استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان صبح امروز یکشنبه در نشست مدیران ارشد صنعت آب کشور گفت: خوشبختانه سیل حادث شده روزهای گذشته در مناطق جنوب و جنوب شرقی کشور با پیش‌بینی‌های دقیق و اطلاع‌رسانی‌های به موقع، کمترین خسارات را به همراه داشت.

وزیر نیرو اهمیت پیش‌بینی‌های دقیق و به موقع شرایط جوی بر کاهش خسارات احتمالی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت عدم مدیریت به موقع منابع سدها در بارش‌های سیل‌آسای هفته گذشته و عدم صدور اخطارها و هشدارهای لازم، بارش‌های رخ داده با وقوع سیل بزرگی همراه می‌شد که ظرفیت ایجاد خسارات جانی و مالی گسترده را داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: ارائه خدمات آب و برق در شرایط ایجاد شده به خوبی تحت مدیریت و کنترل درآمد و پایش لحظه‌ای و مدیریت شرایط باید همواره مدنظر قرار گیرد تا مشکلی رخ ندهد.

وزیر نیرو با بیان اینکه بارش‌های خوبی در روزهای گذشته در نقاط مختلف کشور به ثبت رسید، افزود: بر این اساس پنج تا ۶ سد کشور سرریز شد؛ این در شرایطی است که کمترین خسارت‌های مالی و جانی در این زمینه رخ داد.

محرابیان به پیش‌بینی بارش‌های شدید در دیگر نقاط کشور از جمله استان‌های کرمان و یزد در هفته جاری اشاره کرد و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 6084456 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • هشدار مهم وزیر نیرو درباره وقوع سیل در هفته جاری
  • هشدار وزیر نیرو نسبت به وقوع سیل در هفته جاری
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد
  • وزیر نیرو: سیل جنوب کشور خسارت جبران ناپذیری نداشت
  • باخت‌های فصل ناپولی در سری A‌ دو رقمی شد