Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:09:21 GMT

رئیس مجمع ملی فرانسه و هم‌پیمان ماکرون به فساد متهم شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۵۹۳۷

رئیس مجمع ملی فرانسه و هم‌پیمان ماکرون به فساد متهم شد

ریشار فران، رئیس مجمع ملی فرانسه به اتهام فساد تحت پیگیرد قانونی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این پرونده که به پرونده "شرکت بیمه‌ بروتاین" معروف است باعث شده بود تا در ژوئن ۲۰۱۷ این متحد ۵۷ ساله امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه دولت را ترک کند.

به گفته پلیس شهر لیل، پس از بازجویی‌های اولیه که حدود ۱۵ ساعت در دادگاه بزرگ این شهر طول کشید سه قاضی پرونده تصمیم گرفتند تا ریشار فران را برای کسب غیرقانونی درآمد تحت پیگیرد قانونی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازجویی طولانی مدت از او احتمالا به چالشی برای ماکرون بدل شود که نگاه‌ها دوباره روی وعده او درباره پاکسازی فضای سیاسی فرانسه متمرکز شده است.

رئیس مجمع ملی فرانسه فورا اعلام کرده که قصد دارد تا ماموریتش را در راس این مجمع که از سپتامبر ۲۰۱۸ آغاز کرده است، ادامه دهد.

وی چهارمین شخص اصلی دولت فرانسه به حساب می‌آید.

ریشار فران، دبیرکل حزب وابسته به امانوئل ماکرون، موسس و رهبر آن است، در سال ۲۰۱۸ رئیس مجمع ملی فرانسه شد اما از سال ۲۰۱۷ جنجال‌ها درباره سوءاستفاده او از نفوذش برای دادن قراردادهایی به اعضای خانواده‌ و پارتی بازی‌هایش خبرساز شده بود.

دادستانی فرانسه اعلام کرد، گزارش‌هایی وجود دارند که حاکی از آن هستند فران در زمان ریاستش بر شرکت بیمه بروتاین از نفوذش برای دادن  قراردادهایی به دو زن (همسر سابقش و سپس نامزد کنونی‌اش) استفاده کرده است. او همچنین از بودجه شرکت بیمه به نامزدش برای اجاره یک شرکت وام داده است.

یکی دیگر از موضوعاتی جنجالی، اقدام فران در استخدام پسر نامزدش به عنوان دستیار پارلمانی خود در مجمع ملی فرانسه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امانوئل ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۵۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی

مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در حالی ۲۵ اردیبهشت در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود که از بین ۱۱ کاندیدایی که برای احراز پست ریاست فدراسیون ثبت نام کرده بودند تاکنون سوابق مدیریتی ۶ کاندیدا از سوی وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در انتخابات به تایید رسیده است.

افشین چگینی، یوسف بهتری، حمیدرضا پارسی منش، یوسف جاویدان، محمد عسگری و جاسم منوچهری ۶ کاندیدایی هستند که سوابق مدیریتی آن‌ها توسط وزارت ورزش به تایید رسیده و برای شرکت در مجمع انتخابات منتظر تایید نهایی از سوی نهاد‌های ذی صلاح وزارت ورزش هستند.

مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در حالی ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود که انتخابات این فدراسیون در ابتدا قرار بود ۷ بهمن ۱۴۰۲ و سپس ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شود که به تعویق افتاد.

مجید زارعیان در حال حاضر سرپرستی این فدراسیون را تا زمان برگزاری انتخابات برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • علیرضا دبیر:زخم زبان چیز خوبی نیست!
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • اختلاف علنی رئیس فدراسیون و مجری تلویزیونی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد! / فیلم
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • از فعالیت تبلیغی علیه نظام تا تشویق نسل جوان به فساد و فحشا
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه