Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@01:25:53 GMT

سبزی‌های زمستانی برای کاهش وزن

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۶۰۱۸

سبزی‌های زمستانی برای کاهش وزن

گاهی اوقات برخی افراد برای کم‌کردن وزن خود به روش‌هایی متوسل می‌شوند که این روش‌ها می‌توانند عوارض جانبی منفی بر سلامت بدن داشته باشند، اما انتخاب رژیم غذایی مناسب و سرشار از سبزیجات تازه مناسب‌ترین و کارآمدترین راهکار برای رهایی از اضافه وزن به‌ویژه در فصل زمستان است.
متخصصان تغذیه و سلامت در این مقاله که در روزنامه تایمزآوایندیا منتشر شده شش نمونه از سبزیجاتی را که مصرف آن‌ها در فصل سرما بسیار توصیه می‌شود و در عین حال برای کاهش وزن نیز مفید هستند، معرفی کرده‌اند که عبارتند از:

هویج

در طول فصل زمستان هویج را وارد وعده‌های غذایی‌تان کنید، زیرا به کاهش دریافت کالری بدن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترب

این گیاه حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر خوراکی و آب است که با خوردن آن احساس سیری ایجاد می‌شود و میل به خوردن خوراکی‌های ناسالم کاهش می‌یابد.
پیاز

پیاز به دلیل دارا بودن ماده معدنی کروم تاثیر سودمندی بر کاهش وزن دارد. کروم ماده معدنی است که به سلول‌ها کمک می‌کند تا به انسولین واکنش نشان دهند و سطح گلوکز خون را کنترل کنند.
تره فرنگی

این سبزی حاوی املاح معدنی، چون آهن و کلسیم است که به کاهش چربی شکمی کمک می‌کنند.
سیب‌زمینی

اگرچه بیشتر افراد تصور می‌کنند سیب‌زمینی موجب افزایش وزن می‌شود، اما این ماده خوراکی به دلیل دارا بودن فیبر‌های محلول و غیرمحلول میزان کلسترول بد خون را تحت کنترل نگه می‌دارد.
اسفناج

این سبزی نسبت به دیگر سبزیجات سبزرنگ از حجم زیادی از فیبر خوراکی برخوردار است. همچنین به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌ها به افزایش سطح انرژی بدن در روز‌های سرد زمستان کمک می‌کند.   منبع: ایران ناز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تغذیه سالم سلامتی پیاز سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی

شایسته با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح ۹۳.۵ هکتار از گلخانه‌های استان بیش از ۱۲ هزار تن تن انواع محصولات سبزی و صیفی، ۱.۵ میلیون انواع گل شاخه بریده، ۲۸۰ هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و ۹۶۰ تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت:این میزان نسبت به سال گذشته ا ۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تولیدات گلخانه‌های استان ۵۱ درصدی  افزایش داشته است.

ارزش محصولات گلخانه‌ای از جمله گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی، ۷۹۶ میلیارد و ۸۰۰ ملیون تومان است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیشترین سطح گلخانه در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

شایسته افزود: خراسان جنوبی ۵۷۰ خانوار بهره بردار در گلخانه‌ها دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید؛ سرما در راه است!
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!