Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@15:38:21 GMT

اجرای 270 پروژه گردشگری در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۶۰۴۵

اجرای 270 پروژه گردشگری در گیلان

مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: طرح های در حال اجرای تاسیسات گردشگری در سطح استان 270 پروژه است که از این تعداد، بالغ بر 200 پروژه در روستاها اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، شهرود امیر انتخابی اظهار کرد: طرح های در حال اجرای تاسیسات گردشگری در سطح استان شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، سفره‌خانه سنتی، بوم‌گردی و مجتمع های اقامتی پذیرایی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می شوند.

مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه سهم زیرساخت های گردشگری روستاها مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: پروژه های عمرانی زیرساختی انجام شده در روستاها از سال 1388 تاکنون شامل پروژه های راهسازی، آبرسانی، تامین روشنایی، محوطه‌سازی فضا های گردشگری با اعتباری حدود 200 میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش سالانه میزان مسافران و گردشگران ورودی به استان و به منظور رونق کسب و کار روستایی و جهت تسهیل روند صدور موافقت اصولی اولیه جهت افتتاح اقامتگاه های بوم‌گردی، تفاهم‌نامه‌ای در سطح استان مابین معاونت عمرانی استانداری استان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان منعقد شده و بر همین اساس و به منظور پیگیری و تسریع در روند رسیدگی به درخواست های واصله، از تاریخ انعقاد تفاهم‌نامه تا کنون، 36 جلسه کمیته بوم‌گردی استان برگزار شده که در طی این جلسات تعداد 625 پرونده که دارای شاخص های اقامتگاه بوم‌گردی و معیارهای قرارگیری گردشگران در فضای زندگی روستایی و... مورد تایید بوده و موفق به دریافت موافقت اصولی اولیه شده اند.

امیرانتخابی گفت: در این بازه زمانی تعداد 102 واحد با میزان سرمایه‌گذاری 800 هزار میلیون ریال و اشتغال 359نفر، موفق به اخذ پروانه ساختمانی و صدور مجوز ایجاد و شروع عملیات ساخت شده اند که از این میان تعداد 32 واحد بومگردی در روستاها با میزان اشتغال 143 نفر، موفق به اخذ مجوز بهره برداری شش ماهه از سوی معاونت گردشگری این اداره کل شده اند و در حال ارائه خدمات به بومگردان می باشند، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به این تعداد دست کم 40 واحد دیگر افزوده شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري بوم گردی گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۶۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار گناوه عصر دوشنبه در آئین افتتاح و بهره برداری از یکی از واحدهای مقاوم سازی شده در روستای جزیره شمالی بخش ریگ شهرستان گناوه با تبریک دهه حساب ۱۰۰ امام راحل (ره) و سالگرد تأسیس بنیاد مسکن اظهار داشت: در نظام اسلامی به ویژه در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم و با پیگیری‌های انجام شده در سطح کشور، در استان بوشهر و شهرستان گناوه خدمات شایانی در حوزه‌های مختلف انجام شده است.

محمد تقی صفری افزود: در همین راستا به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر و شهرستان گناوه خدمات شایسته ای در حوزه ساخت و بهسازی مسکن برای مردم به خصوص افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی و محرومان انجام شده است.

وی گفت: در این راستا بالغ بر ۴۲۰ واحد مسکونی روستایی ساخته و در اختیار مردم قرار گرفته است.

فرماندار گناوه بیان کرد: بنیاد مسکن در بحث دهیاری‌ها، از محل اعتبارات تملک دارایی استانی، مسئولیت‌های اجتماعی و قیر رایگان، با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال کارهای ارزشمندی در شهرستان گناوه انجام داده است.

وی از همکاری مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن استان و شهرستان، دهیاران، شوراها و مردم روستاها که در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها همکاری داشته‌اند تقدیر کرد و گفت: تمام تلاش خود برای ارائه خدمات شایسته به مردم به کار می بریم.

وی گفت: از همه سرمایه گذاران و خیرین که تمکن مالی دارند برای سرمایه گذاری در جهت ایجاد اشتغال و آبادانی و توسعه شهرستان به خصوص در بخش روستاها دعوت می‌شود.

بهره برداری از آسفالت روستای شول از توابع بخش مرکزی گناوه به مساحت ۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های بنیاد مسکن شهرستان گناوه بود که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد.

کد خبر 6079286

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • ۹۵۵ واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود
  • ۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد
  • ۶۷۰واحد مسکن مددجویان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری ۶۷۰ واحد مسکن مددجویان در چهارمحال و بختیاری
  • «حجت الاسلام حسن خواه» رابط اداره تبلیغات اسلامی خمام شد