Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  محمدحسن زدا در صفحه اینستاگرامی خود مطالبی ویدئویی تحت عنوان "دانستنی‌های تامین اجتماعی" منتشر می‌کند و به مرور برخی قوانین تامین اجتماعی می‌پردازد.

 

وی درباره چگونگی برخورداری از بیمه بیکاری اظهار کرد: یکی از مزایای خوب در جمهوری اسلامی، قانون بیمه بیکاری است و بر اساس آن هر شخصی بدون میل و اراده بیکار بشود و قبل از بیکاری حداقل شش ماه سابقه بیمه پردازی داشته باشد می‌تواند مقرری بیمه بیکاری دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تجرد و تاهل و میزان سابقه افراد در نوع دریافتی آنها موثر است گفت: اگر فرد بین شش تا ۲۴ ماه سابقه کار داشته و مجرد باشد از شش ماه و اگر متاهل باشد از ۱۲ ماه مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شود. اگر فرد بین ۲۵ تا ۱۲۰ ماه قبل از بیکاری، سابقه داشته و مجرد باشد از ۱۲ ماه و اگر متاهل باشد از ۱۸ ماه مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شود.

 

زدا افزود: اگر فرد بین ۱۲۱ تا ۱۸۰ ماه سابقه داشته و مجرد باشد از ۱۸ ماه و اگر متاهل باشد از ۲۶ ماه مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شود. اگر فرد ۱۸۱ ماه تا ۲۴۰ ماه سابقه داشته و مجرد باشد از ۲۶ ماه و اگر متاهل باشد از ۳۶ ماه مقرری برخوردار می‌شود. اگر میزان سابقه فرد قبل از بیکاری بالای ۲۴۱ ماه و مجرد باشد از ۳۶ ماه و متاهل باشد از ۵۰ ماه حقوق بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شود.

 

وی با بیان اینکه اگر فردی بعد از سن ۵۵ سالگی بیکار شود، مقرری بیکاری به بازنشستگی‌اش وصل می‌شود و آنقدر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کند تا شرایط بازنشستگی را به‌دست بیاورد گفت: فرد باید به محض اخراجی و بیکاری به ادارات کار مراجعه کند، آنجا بررسی و تصمیم گیری می‌شود و اگر شرایط وی تایید شد به سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌شود.

 

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در قانون آمده است که فرد طی دوره بیکاری و دریافت مقرری باید به موسسات آموزش فنی و حرفه‌ای برود و آموزش‌هایی در راستای کار مرتبط با شغل خویش دریافت کند. به عنوان مثال اگر تراشکار درجه ۳ است باید به کلاس برود و تراشکار درجه ۲ بشود یا اگر بیسواد است طی این دوران به نهضت سوادآموزی معرفی می‌شود و سواد فرا می‌گیرد و به محض اینکه نخستین کار پیشنهاد شد، مقرری قطع می‌شود و باید کار را بپذیرد.به گفته زدا ۲۵۰ هزار نفر به صورت ماهانه از تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که هزینه آن حدود ۳۵۰ میلیارد تومان در ماه است.

 

گسترش نیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اقتصاد جام نیوز سازمان تامین اجتماعی بیکاری بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد

 فتحی گفت: نرخ بیکاری استان در زمستان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ کاهشی بوده و از ۸.۳ درصد به ۷.۴ درصد افتاده است.

وی به برنامه این اداره کل در زمینه تحقق عدالت دستمزدی در واحد‌های تولیدی اشاره کرد و افزود: طبقه بندی مشاغل در واحد‌های بالای ۵۰ نفر با این هدف آغاز شده و بر این اساس، دریافتی‌های کارگران با گنجاندن موارد تشویقی از جمله پاداش افزایش تولید، حق جذب، حق مهارت و مدیریت و شایستگی به مراتب بالاتر از حداقل دستمزد شورایعالی کار شده است.

وی به عملکرد بخش تعاون این اداره کل در سال قبل نیز اشاره کرد و گفت: میزان اشتغال ایجاد شده از قبل تعاونی ها، ۹ هزار نفر بوده که با رویکرد تعاونی‌های نوآور و پیشران در استان تاسیس شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: میزان صادرات تولیدات تعاونی‌ها نیز در سال گذشته نسبت به سال قبل آن ۲۱ درصد بیشتر شده و این مصداق بارز مشارکت مردمی در جهش تولید است.

فتحی از رتبه نخست استان در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی تبصره ۱۶، خبر داد و گفت: سال گذشته از محل پرداخت این تسهیلات هشت هزار و ۸۲۰ نفر شاغل شدند.

وی ادامه داد: در موضوع تسهیلات اشتغال خانگی نیز، آذربایجان شرقی بیشترین اعتبار را جذب کرده و موفق به جذب ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال شده که هفت درصد بیشتر از اعتبار تخصیصی و ۲.۵ برابر سال ۱۴۰۱ بود.

وی همچنین از کاهش تعداد افراد بیکاری که حق بیمه بیکاری دریافت می‌کنند خبر داد و گفت: پیش از آغاز دولت سیزدهم تعداد این افراد ۱۴ هزار نفر بود که این رقم در سال گذشته به هشت هزار و ۹۰۰ نفر کاهش یافته که نتیجه فعال شدن واحد‌های تولیدی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد