Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:12:51 GMT

انفجارهای مبهم در منطقه نظامی قبرس ترک‌نشین

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۶۱۷۲

انفجارهای مبهم در منطقه نظامی قبرس ترک‌نشین

وزارت دفاع ترکیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد: آتش سوزی به وجود آمده به دنبال انفجار در یکی از مناطق نظامی در شهر ساحلی "گیرنه" واقع در قبرس ترک نشین تحت کنترل درآمده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه در صفحه توییتر رسمی خود  اعلام کرد: انبار مهمات متعلق به یگان بخش مهمات در "گیرنه" ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد به خاطر دلیل نامعلوم دچار انفجار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: تمامی اقدامات احتیاطی لازم در رابطه با این رویداد اتخاذ شده و این رویداد هیچ تلفاتی به همراه نداشته است. یک کمیته تحقیقات نیز تشکیل و تحقیقات فورا برای مشخص کردن علت این انفجار آغاز شده است.

قدرت اوزرسای معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قبرس ترک نشین در صفحه فیسبوک خود نوشت: آتشی در انبار مهمات داخل این منطقه نظامی به وجود آمده و انفجارهای پیاپی در بخش شرقی گیرنه رخ داده است.

وی افزود: من با مقامات ارتش و اداره پلیس که در حال رسیدگی به این شرایط هستند همکاری می‌کنم. به محض به دست آمدن اطلاعات معتبر این اطلاعات به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

اوزرسای افزود: این رویداد هیچ تلفاتی نداشته اما برخی از مردم به خاطر خرده شیشه‌های که در اثر انفجارها پرتاب شده‌اند زخمی شده‌اند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر انبار مهمات همچنان در آتش می‌سوزد، ورودی‌ها به این منطقه بسته شده‌اند و برق منطقه نیز به خاطر اقدامات احتیاطی قطع شده است.

اوزرسای همچنین تاکید کرد: مردم در منطقه "آراپ کوی" عمدتا به خاطر احتیاط تخلیه شدند اما آتش گسترش نیافته است.

مصطفی آکینجی، رئیس جمهوری قبرس ترک نشین بعد از ورود به این منطقه به همراه ارسین تاتار نخست وزیر و اوزرسای به خبرنگاران گفت: جای بسی خوشبختی است که در این انفجارها هیچ کسی جان نباخته است.

وی افزود: در حال حاضر دلیلی برای نگرانی وجود ندارد  و من به ارتباط خود با ترکیه ادامه خواهم داد و در صورت لزوم از آنها درخواست کمک خواهم کرد.

آکینجی که به هتل "آکاپولکو" رفته تا به گردشگران اطمینان خاطر دهد، تاکید کرد: افرادی که امروز صبح پرواز دارند در امنیت کامل به فرودگاه برده می‌شوند.

تاتار نیز خواستار آرامش شد و ابراز امیدواری کرد این انفجارها به زودی متوقف شوند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت اینکه هیچ فردی در این رویداد جان خود را از دست نداده، گفت: این منطقه تحت کنترل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قبرس ترک نشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران باحضور شخصیت‌های برجسته هند، سفرا، دیپلمات‌ها و وابسته‌های نظامی ده‌ها کشور جهان در دهلی نو برگزار شد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند با تاکید بر ضرورت و اهمیت داشتن قدرت مستحکم دفاعی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با حفظ استقلال و داشتن توانایی بالای دفاعی و نظامی خود تامین کننده امنیت و برقرار کننده صلح در غرب آسیا است و ھر تهدیدی که منافع ملی و امنیت کشور را تهدید کند قاطعانه برخورد می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
ایرج الهی در ادامه با اشاره به روابط کهن تاریخی و فرهنگی ایران و هند گفت: پیام نیرو‌های مسلح ایران برای جهانیان وکشور‌های همسایه بر صلح، دوستی و امنیت استوار است.
ژنرال آر، اس، رامان رئیس اداره اطلاعات ارتش هند در سخنرانی خود، روابط چند صد ساله ایران و هند و همکاری‌های دوجانبه به ویژه در بخش دفاع میان ایران و هند را نشان از تعامل دوستانه دو کشور توصیف و بر تداوم همکاری‌های دوکشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.
وی با قدردانی از سیاست نگاه به شرق جمهوری اسلامی ایران و جایگاه هند در این رویکرد، افرایش همکاری‌های دوکشور در راهگذر شمال جنوب و تعاملات گسترده در بخش آموزش دفاعی میان دو کشور در سطوح مختلف را خواستار شد.
وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در هند نیز در سخنرانی خود، روابط ایران و ھند را دوستانه خواند و بر ضرورت افزایش همکاری دفاعی میان دو کشور تاکید کرد۔
در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از دستاورد‌ها و تجهیزات نظامی پیشرفته ایران به نمایش گذاشته شد.

دیگر خبرها

  • دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • آماده‌سازی بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در شمال فلسطین اشغالی
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • تردیدها نسبت به تداوم حمایت نظامی آمریکا از اوکراین پس از انتخابات ۲۰۲۴