Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@12:18:05 GMT

واکنش کانبرا به خبر بازداشت سه استرالیایی در ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۶۲۵۵

ساعت 24-وزیر خارجه استرالیا بعد از انتشار برخی خبرها در رسانه‌های غربی مبنی بر «بازداشت سه شهروند استرالیایی در ایران»، در این باره اظهارنظر کرده است.

 «ماریس پاین» وزیر خارجه استرالیا امروز پنجشنبه از ایران خواسته که با «سه شهروند استرالیایی بازداشت شده در این کشور» رفتار انسان‌دوستانه داشته باشد.  

به نوشته «استریت تایمز»، پاین گفت در این رابطه «دفعات بسیاری» با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران صحبت کرده و آخرین مورد آن هم همین هفته گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه استرالیا گفت: «دولت (استرالیا) در حال تلاش بوده است که از رفتار منصفانه، انسان‌دوستانه و مطابق با هنجارهای بین‌المللی با (این سه شهروند استرالیایی) اطمینان حاصل شود».

این مقام استرالیایی افزود: «ما هیچ دلیلی نداریم که اعتقاد داشته باشیم که این بازداشت‌ها به نگرانی بین‌المللی در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران، اجرای تحریم‌های آمریکا یا (ائتلاف به رهبری واشنگتن در خلیج فارس) برای تامین امنیت کشتیرانی مرتبط باشند».

اظهارات وزیر خارجه استرالیا درباره بازداشت سه استرالیایی در ایران در حالی مطرح شده که مقام‌های ایران تاکنون این خبر را تایید نکرده‌اند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب گذاری در سال ۱۹۹۴ در مرکز جامعه یهودیان در بوینس آیرس، بازداشت کنند!

به گزارش ایرنا، این در حالی است که احمد وحیدی وزیر امور کشور ایران در قالب هیاتی از تهران به ریاست ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در سفر به پاکستان حضور داشت و امروز نیز در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

این اولین باری که نیست که آرژانتین با طرح ادعا‌های بی‌اساس علیه مسئولان کشورمان تلاش می‌کند به دیگر کشور‌های میزبان مسئولان ایرانی فشار بیاورد.

در ۱۲ آوریل، دادگاهی در آرژانتین در اقدامی خصمانه ایران را مقصر بمب گذاری سال ۱۹۹۴ دانست و از آن زمان تاکنون مسئولان کشورمان هرگونه دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

دیگر خبرها

  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!
  • فرآیند پرورش و فرآوری شیر هزاران بز توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم