Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@05:47:15 GMT

توافق اوپک و غیراوپک می‌تواند پایدار بماند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۶۳۲۹

توافق اوپک و غیراوپک می‌تواند پایدار بماند

خبرگزاری آریا - وزیر جدید انرژی عربستان معتقد است توافق اوپک و غیراوپک می تواند برای طولانی مدت پایدار بماند.
به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی جدید عربستان روز دوشنبه (18 شهریورماه) در حاشیه بیست و چهارمین کنگره جهانی انرژی در ابوظبی گفت: ما (اوپک) هم‌اکنون یک خانواده بزرگ به نام OPEC plus (اوپک به همراه کشورهای غیرعضو اوپک) داریم و خیلی زود منشور همکاری اوپک و غیراوپک که ما را گردهم آورده است، جشن خواهیم گرفت، بنابراین تا آخر عمر در کنار یکدیگر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شاهزاده سعودی تصریح کرد که من به‌طور معمول انسان خوش‌بینی هستم و درباره چشم‌انداز تقاضای جهانی نفت خام وضع نامشخص است و اگر بخواهم گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) را درباره تقاضای نفت در بازارهای جهانی نفت لحاظ کنم، باید فکری به حال افسردگی‌ و اضطرابم کنم.
شایان ذکر است که نشست کمیته وزارتی تظارت بر توافق کاهش عرضه تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک که وظیفه‌اش بررسی و رصد پایبندی 24 کشور حاضر در توافق اوپک و غیراوپک است، امروز (پنجشنبه، 21 شهریورماه) در ابوظبی و در حاشیه بیست و چهارمین کنگره جهانی انرژی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۶۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۷ دلار و ۲۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۱ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۹ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۱ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۱ سنت معادل ۰.۵۰ درصد افزایش ۸۳ دلار و ۱۴ سنت معامله می‌شود.

سرمایه‌گذاران از نزدیک در حال بررسی اقدامات رژیم صهیونیستی در برابر پاسخ موشکی ایران در سیزدهم آوریل بودند که به تلافی حمله این رژیم به سفارتخانه ایران در دمشق صورت گرفت.

در این بین، قانونگذاران آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت ایران به دنبال پاسخ موشکی این کشور به رژیم صهیونیستی وضع کردند.

ایران سومین تولید کننده بزرگ اوپک است.

صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد ائتلاف اوپک پلاس تولید نفت خود را از ماه ژوئیه افزایش دهد.

اعضای ائتلاف اوپک پلاس در ماه گذشته توافق کردند کاهش تولید ۲.۲ میلیون بشکه‌ای خود را تا پایان ماه ژوئن تمدید کنند. این تصمیم قیمت نفت را در سطح بالا نگه داشته است.

اما سرمایه‌گذاران عقیده دارند تشدید تنش‌ها در خاورمیانه می‌تواند عرضه نفت را مختل کرده و قیمت آن را بالاتر ببرد.

تحلیلگران بانک‌های گلدمن ساکس و کامرزبانک پیش‌بینی خود از قیمت نفت خام را افزایش داده‌اند و دلیل آن را احتمال تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، افزایش تقاضا و محدود شدن عرضه اوپک و متحدانش اعلام کردند.

دیگر خبرها

  • برنت ۸۷ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ |برنت ۸۷ دلار و ۲۹ سنت شد
  • امیرعبداللهیان: عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • چین و اندونزی خواستار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شدند
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • مطالبه بسطامی‌ها از دولت؛ تامین آب پایدار تا ثبت جهانی آثار تاریخی
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • پاکستان خطاب به جامعه جهانی: تجاوزات اسرائیل نباید بدون مجازات بماند