Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران یک کلیسای مستقر در کالیفرنیا به اتهام زندانی کردن ده‌ها نفر که اغلب بی‌خانمان بوده‌اند و اجبار این افراد به تکدی‌گری بازداشت شدند.

به گزارش ایسنا، ۱۲ متهم در این پرونده از جمله ویکتور گونزالس، کشیش سابق وزارتخانه‌های دره امپریال، یک کلیسای غیرمذهبی که حدود ۳۰ گروه وابسته در سراسر ایالات متحده و مکزیک دارد، روز سه شنبه در کالیفرنیا و تگزاس بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد با اتهامات توطئه، کار اجباری، بردگی و کلاهبرداری روبرو هستند.

این مقامات کلیسا با سواستفاده از قدرت خود در کلیساها و با دادن وعده‌هایی از جمله تختخواب و وعده‌های غذایی گرم به افراد بی‌خانمان و آسیب‌پذیر، آن‌ها را مجبور به تکدی‌گری  به سود خود می‌کرده‌اند. افراد بی‌خانمان در تمام مدت از حق داشتن هویت و آزادی خود محروم بوده‌اند.

این کلیسا که مدعی است مأموریت‌اش، درمان معتادان به مواد مخدر است، از سال ۲۰۱۳ میلادی قربانیان خود را با وعده‌های غذایی رایگان، سرپناه و کمک‌های مالی برای بازگشتشان به خانه فریب داده است.

در این کیفرخواست آمده است که رهبران کلیسا قربانیان را در خانه‌های گروهی حبس کرده، کارت‌های شناسایی آن‌ها را مصادره می‌کرده تا از خروج آن‌ها جلوگیری کنند و از مزایای رفاهی و اجتماعی آن‌ها سوءاستفاده می‌کرده‌اند.

قربانیان ملزم به رعایت قوانین سختگیرانه‌ای بودند که آن‌ها را از خواندن هر چیزی غیر از کتاب مقدس یا بحث در مورد "مسائل جهان" منع می‌کرده است.

به گفته مقامات رهبران کلیسا قربانیان را مجبور می‌کرده‌اند تا ۹ ساعت در روز، شش روز در هفته به تکدی‌گری برای آن‌ها بپردازند و در صورت مخالفت آن‌ها را تهدید می‌کرده‌اند که فرزندانشان را از آن‌ها خواهند گرفت.

در نهایت دو نفر از این قربانیان موفق به فرار شده‌اند. یک نوجوان ۱۷ ساله که پس از فرار با پلیس تماس گرفته و یک زن مبتلا به دیابت که در طول مدت زمانی که در حبس کلیسا بوده از خدمات درمانی محروم بوده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، در حال حاضر تمامی این قربانیان آزاد شده و از خدمات لازم بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برده داری مدرن تکدی گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام آیت‌الله اعرافی به رئیس کلیسای ارتدوکس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیت الله علیرضا اعرافی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیام‌های جداگانه‌ای به «عالیجناب پاتریارک کیریل رئیس کلیسای ارتدوکس» و «شیخ راویل عین الدین رئیس اداره مسلمانان روسیه» حادثه تروریستی در یکی از تالار‌های مسکو را محکوم و با مردم و علما و شخصیت‌های دینی این کشور ابراز همدردی کرد.مدیر حوزه‌های علمیه در پیام به رئیس کلیسای ارتدوکس افزود: دریافت خبر حادثه تروریستی در یکی از تالار‌های مسکو جان باختن جمعی از شهروندان بی گناه روسیه توسط تروریست‌های سنگدل موجب تالم و تاثر قلوب ما و ملت ایران گردید.بی تردید این گونه جنایات و کشتار مردم بی دفاع، هیچ ارتباطی با آموزه‌های رحمانی و وحدت گرای اسلام و مسلمانان ندارد و بر خلاف تعالیم صریح قرآن کریم و مکتب پیامبر اسلام و اهل بیت مکرم ایشان و همچنین مغایر با فتوای علمای بزرگ اسلام است.

دیگر خبرها

  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • دستگیری سارق اشیای قیمتی بانوان کهنسال در قم
  • کلاه‌برداری بیش از ۱.۵ میلیاردی با دستبرد به ۸۲ کارت عابر بانک در نیشابور
  • دستگیری سارق طلاجات بانوان کهنسال در قم
  • کلیسای سنت استپانوس پربازدیدترین اثر آذربایجان شرقی
  • اکبری ماراتن برده را باخت/ عطایی فینالیست شد
  • قتل یک نفر و زخمی شدن ۲ تن در کرمانشاه/ متهم در محل جنایت دستگیر شد
  • قتل یک نفر و زخمی شدن ۲ تن در کرمانشاه/متهم دستگیر شد
  • پیام آیت‌الله اعرافی به رئیس کلیسای ارتدوکس
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد