Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری در خراسان جنوبی گفت:در وهله نخست باید محدوده بافت‌های فرسوده را به طور کامل شناسایی، ساز و کار‌های آن را تعیین و حمایت‌های لازم را برای آن انجام دهیم.

او افزود:موضوع کار ما بافت‌هایی است که دچار نارسایی‌هایی هستند که این نارسایی‌ها باید رفع شود و این مهم تاکید جدی رهبر معظم انقلاب نیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پژمان با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۷۰۰ محله در ۵۴۶ شهر در کشور در بافت فرسوده شناسایی شده‌اند بیان کرد: ۴۸۰ محله در اولویت جدی برای بازآفرینی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه آسیب بافت‌های فرسوده اول متوجه ساکنان آن منطقه است و بعد منتقل به سایر نقاط می‌شوداظهار کرد: کار ما نیز در این بافت‌ها بسیار سخت و سنگین است چرا که با کار، زندگی، معیشت و اشتغال مردم در ارتباط است.

او تصریح کرد: وظیفه قانونی ما این است که این آسیب‌ها را از زندگی مردم این مناطق دور کرده و در این امرمشارکت خود مردم نیز بسیار مورد اهمیت است و به هر میزان که توان و بضاعت دارند باید وارد کار شوند.

پژمان با بیان اینکه مشکلات این مناطق بسیار جدی و بزرگ است گفت: باید با تکیه بر توان و ظرفیت مردم همدل و هم‌صدا با هم در جهت رفع مشکلات گام برداریم و از مشاوره مشاوران نیز در این راه کمک بگیریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، ظرفیت‌های خراسان جنوبی را بسیار بالا دانست و افزود: نباید از این ظرفیت‌ها غافل شویم و اطمینان خاطر را به مردم ساکن در بافت‌های فرسوده منتقل کنیم.

او اظهار کرد: بسیاری از مناطق هدف بازآفرینی شهری که در بافت‌های تاریخی قرار دارند دارای منزلت و ظرفیت‌های نهفته شهری هستند و اگر امروز این مناطق از نظر اجتماعی، کالبدی و شهری در درجات پایینی قرار گرفته‌اند شهرسازان می‌توانند با ارائه برنامه‌هایی منزلت اجتماعی آن‌ها را افزایش دهند.

پژمان با بیان اینکه امسال مقرر شده تا دولت اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان برای دادن ۴ میلیون تن قیر به بافت فرسوده کمک کند، تصریح کرد: از این میزان ۲ میلیون تن مربوط به وزارت راه است که اگر کمک شود سهم این استان ۲۲۰ هزار تن خواهد بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بافت فرسوده بازآفرینی شهری راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۶ شهرستان زاهدان، زابل، خاش، سراوان، زهک و گلشن این استان خبر داد. - اخبار استانها -

عطاءاله اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان از اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده 6 شهرستان زاهدان، زابل، خاش، سراوان، زهک و گلشن استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف تسهیل در نوسازی بسته های تشویقی 19 بندی را تدوین و پس از تصویب در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان ها ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: این بسته های تشویقی مشوق های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده هستند که سازنده ها می توانند با استفاده از آن با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.

اکبری گفت: 13 شهرستان در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل مورد هدف بازآفرینی شهری هستند که در 6 شهرستان ذکر شده این طرح اجرا و در مابقی شهرها نیز این طرح تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه این مشوق‌های کالبدی براساس گروه‌بندی‌هایی مصوب شده‌اند، گفت: بر اساس شرایط بهره‌مندی و ضوابط تشویقی، این تقسیم‌بندی در چهار گروه انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گروه اول شامل بازآفرینی یکپارچه در قالب بلوک شهری، گروه دوم نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله‌ای و گروه سوم شامل نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری می‌شود و گروه چهارم نیز نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع را در بر می‌گیرد.

اکبری خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌ها اقدام به پیگیری بهره‌مندی از شرایط و این بسته‌های تشویقی به منظور بازسازی و نوسازی بافت فرسوده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی
  • شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی