Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در حالی که ترامپ در آستانه انتخابات، سینگال هایی برای مذاکره با ایران ارسال می کند، روحانی در تماس تلفنی با مکرون گفت: از دیدگاه دولت، مجلس و مردم ایران در شرایطی که تحریم‌ها باقی باشد، مذاکره با آمریکا معنا و مفهومی ندارد.
به گزارش سرویس سیاست خارجی خبرگزاری آریا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، به یک پیروزی دیپلماتیک نیاز دارد، در اظهارات تازه خود احتمال کاهش تحریم‌ها با هدف رسیدن به یک دیدار با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران را رد نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین حال منابع مطلع ادعا کرده‌اند کاخ سفید تدارکات برای دیدار با روحانی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک را آغاز کرده است. بلومبرگ نوشته پاسخ ایرانی‌ها به برگزاری چنین دیداری در حالی که تحریم‌ها پابرجا هستند کاملاً روشن است.
این گزارش در حالی منتشر می شود که یک سناتور آمریکایی روز پنجشنبه از موافقت ترامپ با طرح فرانسه برای پرداخت 15 میلیارد دلار به ایران در مقابل بازگشت از کاهش تعهدات برجامی خبر داد.
کریس مورفی سناتور دموکرات ایالت کنتیکت در صفحه کاربری توییتری خود نوشت: ترامپ به ایران 15 میلیارد دلار برای بازگشت به توافقی می دهد که او خود، آن را رد و پاره کرد.

روحانی: در شرایطی که تحریم‌ها باقی باشد، مذاکره معنا ندارد
رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا با خروج از برجام به عنوان یک توافق چندجانبه بین المللی، از انجام تعهداتش طفره رفته است، تاکید کرد: از دیدگاه دولت، مجلس و مردم ایران در شرایطی که تحریم‌ها باقی باشد، مذاکره با آمریکا معنا و مفهومی ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در تماس تلفنی "امانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه با وی ، اظهارداشت: در صورتی که توافقات با اروپا نهایی شود، آماده ایم به تعهدات برجامی برگردیم و جلسه ایران و 1+5 نیز تنها زمانی امکان پذیر است که تحریم‌ها برداشته شود.
رئیس جمهور با تشکر از تلاشهای رئیس جمهوری فرانسه ، به گام سوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی اشاره و تاکید کرد: گام سوم ایران تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است و در عین حال قابلیت بازگشت‌پذیری دارد.
روحانی همچنین استحکام برجام و امنیت در آبراه های جهان از جمله خلیج فارس و دریای عمان را دو هدف عمده برشمرد و این را به نفع جهان و از جمله اتحادیه اروپا و حتی آمریکا دانست.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برجام فرصتی بزرگ برای همگان بود تا در اقتصاد رو به توسعه ایران مشارکت و سرمایه گذاری کنند، گفت: اتحادیه اروپا و بویژه فرانسه ضروری است که نقش خود را برای حفظ برجام به خوبی ایفا کنند.
رئیس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی با تشریح اقدامات و مذاکرات فشرده کشورش با مقامهای آمریکایی درباره بسته جدید پیشنهادی توافقات گفت: فرانسه به تلاش‌هایش برای اجرای مفاد برجام و رسیدن به تفاهم ادامه می‌دهد.
امانوئل مکرون در این گفت و گوی تلفنی، اقدامات و برنامه‌های آتی کشورش را برای تداوم مذاکرات و رسیدن به تفاهم، تشریح کرد.
روسای جمهوری دو کشور همچنین توافق کردند که به رایزنی‌های خود ادامه دهند.

ظریف: عطش جنگ هم باید همراه با سردسته جنگ طلبان برود
«محمدجواد ظریف» با انتقاد از اعلام تشدید تروریسم اقتصادی علیه ایران در توییتر خود نوشت: در حالی که جهان — به استثنای سه یا (حتی) دو همدست هراسان— می‌خواست از اخراج کارگزار سرسپرده تبهکاران «گروه بی» در کاخ سفید نفس راحتی بکشد، پمپئو و منوچین تشدید تروریسم اقتصادی علیه ایران را اعلام کردند.»
وی ادامه داد: «عطش جنگ —فشار حداکثری— هم باید همراه با سردسته جنگ طلبان برود.»

شمخانی: عزل و نصب‌ها، تاثیری بر تغییر نگاه ایران نسبت به اغراض سوء آمریکا ندارد
دبیر شورای عالی امنیت ملی بولتون را حقوق بگیر و کارگزار سرسپرده منافقین در کاخ سفید خواند و گفت: عزل و نصب های درون هیأت حاکمه آمریکا، تاثیری بر تغییر نگاه ایران نسبت به اغراض سوء این کشور ندارد.
دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در یادداشتی نوشت: «خصومت تاریخی و ریشه دار دولت ایالات متحده آمریکا با ملت ایران، فراتر از نقش آفرینی چند مقام رسمی است. آمد و رفت مقامات و حضور آنها در جایگاههای مختلف در کاخ سفید، تغییری در ادراک جمهوری اسلامی نسبت به ریشه ها و ماهیت اقدامات و سیاست‌های ایالات متحده ایجاد نمی‌کند، کما این که هر دو دولت ظاهراً متفاوت اوباما و ترامپ، سیاست یکسان تحریم ملت ایران را دنبال کردند.
جان بولتون حقوق بگیر و کارگزار سرسپرده منافقین در کاخ سفید بود. قطعا انتصاب او به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید را باید به عنوان شکل گیری ورشکستگی سیاسی و اخلاقی در نظام سیاسی آمریکا در مواجهه با ملت ایران مورد توجه قرار داد.
وعده ای که او از سر حماقت و توهم در خصوص نرسیدن انقلاب اسلامی به عمر چهل سالگی، مطرح کرد در کارنامه سیاسی وی و دولت آمریکا به عنوان سند بلاهت و تعصب کور یک مقام عالی این کشور ثبت و ضبط خواهد شد.
اخراج تحقیرآمیز بولتون از کاخ سفید نه تنها او را به زباله دان تاریخ رهنمون ساخت بلکه پروژه ملت ستیزی منافقین وطن فروش را نیز با شکست مفتضحانه مواجه کرد.
دشمنان ملت ایران فراموش نکنند که توسعه بی سابقه قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و ساقط کردن پهپاد فوق مدرن آمریکایی در خلیج فارس در دوره عربده کشی ها و تهدیدات مستمر بولتون واقع شد که به تنهایی نشانه ای بسیار روشن از عدم تاثیر پذیری سیاستهای راهبردی ایران از رویکردهای خصمانه افرادی چون بولتون به حساب می آید.
عزل و نصبهای درون هیأت حاکمه آمریکا ،تاثیری بر تغییر نگاه ایران نسبت به اغراض سوء این کشور نداشته و ملاک ارزیابی جمهوری اسلامی، سیاست واقعی و عملکرد آنها بویژه در قبال پایبندی به تعهدات بین‌المللی و رفع تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه مردم ایران است.
بهره گیری از سیاستِ دست چدنی با دستکش مخملی، سالهاست که کارکرد خود را از دست داده و شرایط امروز ایران که حاصل تداوم راهبرد" مقاومت فعال" است نشان میدهد که اراده آمریکا دیگر نمی تواند منافع ملت ایران را تحت الشعاع قرار دهد.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تارنمای «آکسیوس» با استناد به نسخه‌ای از پیش‌نویس اظهارات «ژانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا، از مقدمه‌چینی وی برای اعمال تحریم در واکنش به پاسخ نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی خبر داد.

ادعا می‌شود که قرار است امروز سه‌شنبه یلن اعلام کند که «در همکاری با متحدان، خزانه‌داری در راستای توسل به تحریم برای مقابله با اقدامات بدخواهانه و بی‌ثبات‌کننده ایران تردیدی به خود راه نمی‌دهد».

در بخش دیگری از این پیش‌نویس که به فضای رسانه درز پیدا کرده است، می‌خوانیم: حمله انجام‌شده از سوی ایران و نیرو‌های نیابتی‌اش اهمیت کار خزانه‌داری در توسل به ابزار‌های اقتصادی برای مقابله با فعالیت‌های ایران را برجسته می‌کند.

یلن پیش‌تر هم با اشاره به تبعات اقتصادی پاسخ نظامی ایران، از اعمال تحریم علیه این کشور سخن گفته بود حال‌آنکه خبرگزاری «رویترز» با استناد به نظر برخی تحلیلگران احتمال اعمال تحریم‌های نفتی جدید و یا حتی اجرای تحریم‌های نفتی قدیمی را بعید ارزیابی کرده است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با پرهیز از هرگونه تهدید نظامی، از هماهنگی با متحدان برای ارائه پاسخ دیپلماتیک واحد به اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی سخن گفته بود و در جریان نشست مجازی سران گروه ۷ نیز، تمرکز روی اعمال تحریم‌ها بود.

امروز نیز در جریان کنفرانس ویدیویی وزرای خارجه اتحادیه اروپا، به دلیل حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران به بحث گذاشته خواهد شد.

این درحالی است که تحریم‌ها علیه ایران تحت عنوان برچسب‌های مختلف رنگ و بوی تکرار گرفته و عملاً قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با قدس: تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند
  • برگه تقلب رئیس‌جمهور آمریکا لو رفت؛ راهکار کاخ سفید برای سوتی ندادن بایدن
  • «سلطان تقلب»؛ لقب جدید بایدن
  • کاخ سفید: تهران درباره زمان حمله به اسرائیل به ما پیام نداد؛ به دنبال جنگ با ایران نیستیم
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است