Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@18:32:54 GMT

افزایش 20 درصدی تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۷۰۲۰

افزایش 20 درصدی تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به تاثیر بارش‌های موثر بهار امسال در بهبود تولیدات کشاورزی، گفت: امسال با بهبود علوفه، تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری کشور ۲۰ درصد افزایش یافته است.

کرمعلی قندالی روز پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی این استان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی انجام گرفت، افزود: ۲۵ درصدگوشت قرمز کشور از سوی عشایر تولید می‌شود که امسال شاهد افزایش تولید در این بخش هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: عشایر کشور با در اختیار داشتن ۲۳ میلیون راس دام سالانه ۱۹۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

قندالی با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری عشایر، افزود: این جمعیت سالانه ۶ میلیون تن انواع محصولات لبنی، دامی و باغی را تولید و روانه بازار می‌کند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه ۳۵ میلیون هکتار از مراتع کشور در اختیار عشایر قرار دارد، اظهار داشت: تولید سالانه ۳۵ هزار تن شیر و تولید ۳۵ درصد صنایع دستی کشور از دیگر فعالیت‌های اقتصادی این جمعیت به شمار می‌رود.

قندالی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه ۵۰ هزار خانوار عشایر از منابع انرژی خورشیدی بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: تاکنون نیمی از این برنامه محقق شده و منابع انرژی خورشیدی در اختیار ۲۵ هزار خانوار عشایری قرار داده شده است.

وی از اعطای ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به جامعه عشایری کشور در سالجاری خبر داد و گفت: همچنین در بحث آبرسانی شرب به عشایر ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶ هزارنفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک درون کوچ و برون کوچ، دومین استان عشایری کشور بعد از استان فارس است.

همزمان با حضور وزیرجهاد کشاورزی ۵۳ طرح با اعتباری بیش از یکهزار و ۶۵۰ میلیاردریال واشتغالزایی ۴۲۸ نفر افتتاح و کلنگ زنی شد.

هم اکنون سالانه بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، لبنی و شیلات در چهارمحال و بختیاری با ۶۶ هزار بهره‌برداری تولید می شود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در شهرستان تویسرکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سجاد محمد اصغری افزود: توزیع هوشمند مرغ گرم از طریق سامانه در تویسرکان اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: میزان گوشت مرغ تولیدی در شهرستان طی سال پیش بیش از هشت هزار تن و در سال ۱۴۰۱، پنج هزار و ۶۰۰ تن بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین و تولید مرغ گرم وجود ندارد گفت: گوشت مرغ شهرستان با همکاری ۱۰۰ واحد مرغداری فعال تولید می‌شود.

سجاد محمد اصغری افزود: وضعیت جوجه‌ریزی و تولید مرغ در سال جاری نیز از روند مطلوبی برخوردار است به طوری که در فروردین ماه ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان انجام شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ
  • ارز واردات ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز اختصاص یافت
  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در شهرستان تویسرکان
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی