Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار فارس پنجشنبه در این جلسه گفت: در کنار پرکردن چاه‌های غیرمجاز باید با جدیت مانع حفر چاه جدید در استان نیز شد.

عنایت الله رحیمی پنجشنبه در شورای حفاظت از منابع آب استان در شیراز افزود: برخورد با چاه‌های غیرمجاز و پر کردن آنها باید در دستور کار قرار گیرد و میزان برداشت آب از چاه‌های مجاز هم کنترل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: در این مسیر برخورد با چاه‌های غیرمجاز ضرورت دارد که الزامات مختلف اجتماعی، سیاسی و امنیتی هم مد نظر باشد و این کار به درستی انجام شود چرا که هرکاری اگر به روش صحیح خودش پیش نرود نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به روند پرکردن چاه‌های غیرمجاز افزود: به شورای تامین شهرستان‌های استان نیز تکلیف خواهیم کرد که روند برخورد و پرکردن این چاه‌ها را تسهیل کنند.

رهاسازی ۱۱۵ میلیون مترمکعب آب برای کشاورزان
وی، در خصوص بحث رهاسازی ۱۱۵ میلیون متر مکعب از منابع آبی ذخیره شده استان هم گفت: باید بهترین زمانی که کشاورزان بتوانند بهترین استفاده را ببرند برای آزادسازی این حجم آب در نظر گرفته شود و علاوه بر این میزان کشت هم به تفکیک هر منطقه مشخص شود تا با توجه به محدودیت آب کل زمین‌های کشاورزی زیر کشت نرود.
استاندار فارس اضافه کرد: بنابراین بر مبنای تعداد حق‌آبه بران در هر منطقه آب مورد استفاده هر منطقه رهاسازی شود.
رحیمی اظهار داشت: در گذشته در این زمینه الزاماتی داشته‌ایم و نظاماتی را در قالب انجام نوبت‌بندی رعایت می‌کردیم که این مسائل امسال هم باید مد نظر قرار گیرد.
وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان نیز در رابطه با نوع کشت و کشت های کم‌آب‌بر باید اطلاع رسانی لازم را داشته باشد چرا که اگر کشت‌های پرآب‌بر انجام شود با کمبود آب مواجه خواهیم شد.
 

چاه‌های غیرمجاز مانع احیاء تالاب‌های فارس هستند
معاون قضایی و پیشگیری از جرم اداره کل دادگستری استان فارس هم گفت: با این حجم از چاه‌های غیرمجاز استان امکان ندارد که بتوان تالاب‌های استان را احیاء کرد.
احمد رحمانیان، یکی از علل خشک شدن تالاب‌ها را حفر چاه‌های غیرمجاز دانست و افزود: با این روند و سرعت کم پرکردن چاه‌های غیرمجاز به نظر نمی‌رسد بتوانیم به  نقطه مطلوب و هدف مورد نظر برسیم.
وی تصریح کرد: بر اساس آمار ارائه شده در نیمه نخست امسال فقط ۵۰۰ چاه‌ غیرمجاز پر شده و به نظر نمی‌رسد که در نیمه دوم سال با توجه به مسائل سیاسی اجتماعی شرایط بهتری داشته باشیم.
او اظهار داشت: اکثر شوراهای تامین شهرستان‌ها به محض اینکه سازمان آب منطقه‌ای برای پرکردن چاه‌های غیرمجاز اقدام می‌کند با مصوبه‌ای مانع از این کار می‌شود.
وی گفت: تعدادچاه‌های غیرمجاز استان بر اساس آمار ارائه شده بیش از ۳۰ هزار حلقه چاه است که معتقدیم بیش از این است و اگر با همین سرعت و روند پرکردن چاه‌ها را دنبال کنیم در صورتی که حتی چاه غیرمجاز دیگری هم اضافه نشود که می‌شود پر کردن ۳۰ هزار چاه ۱۵ سال طول خواهد کشید.
رحمانیان اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع ضرورت دارد که برای پرکردن چاه‌های غیرمجاز باید یک برنامه زمان‌بندی داشته باشیم.


آب مورد نیاز بختگان از طریق خلیج فارس تامین شود
نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی هم گفت: با توجه به شور بودن آب تالاب بختگان، امکان تزریق آب خلیج فارس به این تالاب وجود دارد.
علی اکبری افزود: بنابراین می‌توان با انتقال آب خلیج فارس بدون اینکه نیاز به شیرین‌سازی که هزینه‌بر است داشته باشد این تالاب را احیا کرد.
۶۱۲۲  / 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چاه های غیرمجاز تالاب استانداری فارس خلیج فارس فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد خیبر خیبر یا صهیون از قلب خلیج فارس

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3068246 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • تشدید نظارت بر تالاب‌های چهارمحال و بختیاری
  • تالاب میانکاله کمی جان گرفت
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس
  • انسداد بیش از ۱۰۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در قزوین
  • احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس بود + فیلم
  • انتقال ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • انتقال بیش از ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • فریاد خیبر خیبر یا صهیون از قلب خلیج فارس