Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@08:56:58 GMT

طرح نذر خون برای پنجمین سال در کردستان اجرا شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۷۰۸۴

طرح نذر خون برای پنجمین سال در کردستان اجرا شده است

کریمیان از اجرای طرح نذر خون برای پنجمین سال پیاپی همزمان با دیگر استان های کشور در کردستان خبر داد.

محمدسعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون استان کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج ،اظهار داشت:  طرح نذر خون برای پنجمین سال پیاپی همزمان با دیگر استان های کشور در کردستان اجرا شده است،.

وی افزود:  هدف از اجرای این طرح توزیع اهداکنندگان خون در بازه ۶۰ روزه آغاز محرم تا پایان صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه استقبال مردم سریش آباد از اهدای خون بی نظیر بود، افزود: برای چهارمین سال پیاپی تیم سیار انتقال خون دو روز در سریش آباد مستقر شد تا صفوف انتظار اهدای خون را کاهش دهد و دریافت فرآورده‌های خونی را متناسب با درخواست مصرف آنها تعدیل شود.

کریمیان، تعداد افراد مراجعه کننده به تیم سیار در شهر سریش آباد در تاسوعا و عاشورای حسینی را ۴۶۸ نفر اعلام کرد.

 

وی افزود:  در شهر سریش آباد ۲۶۳ اهداکننده مستمر، ۱۰۵ اهداکننده با سابقه و ۶۲ داوطلب بار اولی اهدای خون در تاسوعا و عاشورای امسال پذیرش شدند.
 

 

کریمیان در خصوص وضعیت اهدای خون در بیجار و سقز اظهار داشت: در دهه اول ماه محرم ۱۶۷ اهداکننده سقزی و ۳۲۶ اهداکننده بیجاری جهت اهدای خون مراجعه کردند که به ترتیب ۱۳۵ و ۲۱۰ واحد خون کامل توسط آنان اهدا شده است.


وی در خصوص آمار اهدای خون شهرستان سنندج نیز افزود: ۵۴ داوطلب اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به مرکز اهدای خون سنندج مراجعه کردند و در نتیجه حضور آنان ۴۴ واحد خون اهدا و چهار اهداکننده بار اولی نیز به جمع داوطلبان اهدای خون افزوده شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: انتقال خون کردستان در تلاش است تا آمار اهدای خون مستمر را افزایش دهد و از این رو آمار اهدای مستمر در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته و آمار خون های اهدایی توسط اهداکنندگان باسابقه و کمتر از سال گذشته است.
 

مدیرکل انتقال خون کردستان در پایان  از حضور همیشگی اهداکنندگان خونقدردانی کرد وافزود: ادای نذر خون در مناسبت‌های خاص ماه محرم ارزشمند است اما کافی نبوده و ضروری است اهداکنندگان گرامی توجه ویژه ای به اهدای خون در تمامی روزهای سال داشته باشند.

گفتنی است: انتقال خون استان کردستان دارای دو مرکز ثابت در شهرستان‌های سنندج و سقز است و خون مورد نیاز ۱۷ مرکز درمانی استان را تأمین می‌کند.
 

 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: عزاداری محرم عاشورا ماه محرم عاشورای حسینی تاسوعای حسینی مسجد امام حسین ع محرم عزاداری شیرخوارگان حسینی نذر خون طرح کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه انتقال خون بیجار آماده خون‌گیری از همشهربان است

سارا آهوان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با مصادف شدن بهار قرآن با بهار طبیعت، بدیهی است خشنودی و رضایت قلبی در کنار بیماران نیازمند به خون و فرآورده پلاکتی، غیر قابل وصف و بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی ادامه داد: مسلماً با در پیش بودن لیالی قدر بسیاری از همشهریان عزیز برای اهدای خون در این شب‌های قرآنی برنامه ریزی دارند.

آهوان تاکید کرد: بنابراین بخشیدن زندگی دوباره به همنوع روز و ماه و سال نمی‌شناسد و هر زمان برای آن اقدام شود ارزشمند خواهد بود.

وی عنوان کرد: توصیه می‌شود با عنایت به نیاز همیشگی بیمارانی همچون تالاسمی، سرطانی و پیوند عضو به خون و پلاکت، اهدای خون محدود به شب‌های معنوی قدر نشده و به منظور حفظ این ذخایر ارزشمند در طول ماه مبارک رمضان به اهدای زندگی و نجات جان بیماران نیازمند اقدام نمائیم.

مدیر شبکه بهداشت بیجار خاطر نشان کرد: پایگاه انتقال خون بیجار واقع در جنب مرکز بهداشت (بیمارستان قدیم)، روبه‌روی پارک ۱۵ خرداد، روز جمعه ۱۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۳، بعد از افطار پذیرای حضور سبز همشهریان عزیز خواهد بود.

کد خبر 6063995

دیگر خبرها

  • پایگاه انتقال خون بیجار آماده خون‌گیری از همشهریان است
  • پایگاه انتقال خون بیجار آماده خون‌گیری از همشهربان است
  • در پویش مهر سرخ ۹۱۶ نفر خون اهداء کردند
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • اهدای خون ۵۰۰ قمی طی ۷ روز گذشته
  • حدود ۷۵ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند
  • اهدای ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان
  • ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان اهدا شد
  • اهدای ۷۵ هزار واحد خون به نیازمندان آذربایجان غربی