Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:10:21 GMT

صادرات از گمرکات آذربایجان‌شرقی ۹۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۷۱۲۷

صادرات از گمرکات آذربایجان‌شرقی ۹۰ درصد افزایش یافت

حبیب امین‌زاده در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اعلام کرد: در پنج ماهه نخست سال ۹۸  تعداد ۹۳ واحد تولیدی جدید با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم یک‌هزار و ۳۰۰ نفر و غیرمستقیم ۲ هزار نفر راه‌اندازی شده است و رتبه دوم کشور را در صدور پروانه بهره‌برداری ایجادی در کشور به خود اختصاص دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از راه‌اندازی ۱۳۰ طرح توسعه‌ای واحدهای صنعتی استان در پنج ماهه نخست سال ۹۸ با  افزایش سرمایه‌گذاری ۷۶۰ میلیارد تومان و افزایش اشتغال ۲ هزار و ۲۰۰ نفر ناشی از اجرای طرح‌های توسعه‌ای در استان خبر داد.

امین‌زاده اضافه کرد: ۵۸۰ فقره جواز تاسیس ایجادی برای شروع سرمایه‌گذاری در داخل شهرک‌های صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری  ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال ۱۸ هزار نفر صادر شده است که از رشد ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی همچنین از صدور ۶۰ فقره جواز توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت و تنوع محصولات تولیدی واحدهای صنعتی با پیش‌بینی افزایش سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیارد تومان، افزایش اشتغال یک‌هزار نفر و کسب رتبه اول استان در صدور جواز توسعه‌ای در کشور خبر داد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با اشاره به پایش و رصد سرمایه‌گذاری بیش یک‌هزار و ۵۰۰ طرح در دست اجرای استان، تهیه گزارش پیشرفت فیزیکی از جوازهای تاسیس در حال اجرا در استان و هدف‌گذاری راه‌اندازی بیش از ۵۰۰ طرح تا پایان سال اعلام کرد: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده طرح‌های در دست اجرای استان ۱۴ هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال آنها ۴۵ هزار نفر است.  

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۵۰ واحد  تولیدی استان جهت تامین مالی از محل تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک‌های طرف قرارداد عاملیت استان به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان معرفی شده‌است.

امین‌زاده همچنین از معرفی ۱۱۰ واحد تولیدی از محل باقیمانده تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ و رونق تولید سال ۹۸ در پنج ماهه امسال و پرداخت ۲۰ میلیارد تومان به ۴۵ واحد صنعتی از محل باقیمانده تسهیلات رونق تولید سال ۱۳۹۷ توسط بانک‌ها خبرداد.

وی اعلام کرد: کل پرداختی بانک‌های استان به معرفی شدگان از محل تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ به واحدها ۱۶۵ میلیارد تومان به ۷۲ واحد صنعتی بوده است.

۳۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده ۸۵.۴ درصد مشمولان از طرح کالابرگ الکترونیکی در آذربایجان شرقی

 کلامی با بیان اینکه آذربایجان شرقی جزو پنج استان برتر در تجهیز فروشگاه‌های ارائه خدمات الکترونیکی کالابرگ الکترونیکی در کشور است اظهار کرد: مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تا هجدهم اردیبهشت ماه امسال ادامه دارد و خانوار‌های مشمول این طرح می‌توانند با خرید ۱۱ قلم کالا به میزان تعیین شده معادل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال از این طرح استفاده کنند.

وی اضافه کرد؛ بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال از اعتبار کالابرگ الکترونیکی توسط دولت و ۳۵ هزار میلیارد ریال توسط مشمولان طرح در آذربایجان شرقی در طول اجرای این طرح خرید شده است که نشان از پویایی طرح و استقبال مردم استان دارد و لازم است ادارات صمت و جهادکشاورزی استان در خصوص نظارت بر فروشگاه‌ها در تامین کالا‌های اساسی همکاری لازم را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • تحقق ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان غربی
  • افزایش ۶ درصدی حجم مخزن سدهای آذربایجان شرقی
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • استفاده ۸۵.۴ درصد مشمولان از طرح کالابرگ الکترونیکی در آذربایجان شرقی
  • افزایش جوجه ریزی آذربایجان شرقی به 6 میلیون قطعه در یک دوره