Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@18:42:29 GMT

«الحسین یجمعنا» شعار اربعین امسال است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۷۱۳۰

«الحسین یجمعنا» شعار اربعین امسال است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام عبدالفتاح نواب در آئین رونمایی از پوستر شعار اربعین که در سالن همایش‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد، عنوان کرد: شعار به عنوان علامت و نشانه بوده و امروزه پرچم کشورها و علامت‌های موجود در این پرچم‌ها یکی از نشانه‌ها و شعارهای آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اطاعت از خدا و قرآن از شعارهایی است که در دین اسلام مورد تأکید قرار گرفته و پیامبر اکرم(ص) در هر جنگی متناسب با آن جنگ شعاری انتخاب می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه تمامی شعارهای پیامبر(ص) و اهلبیت ایشان از جنس سمائی و آسمانی بوده است، گفت: شعار باید الهام بخش، حیات بخش، فراگیر، شایسته و هدفمند باشد.

حجت الاسلام نواب مطرح کرد: از دیگر ویژگی‌های شعار واقعی بودن است و همانطور که در تاریخ می‌بینیم خوارج در شعار «لا حکم الا لله» یک هدف غلطی را دنبال می‌کردند.

وی ابراز کرد: «حب الحسین یجمعنا» شعار اربعین سال گذشته بوده که امسال این شعار «الحسین یجمعنا» است. اگر خلوص کسانی که پیاده روی اربعین حسینی(ع) را ایجاد کردند نبود، این شورها و حرکت‌ها ایجاد نمی‌شد، اخلاص‌ها و دلدادگی‌های کسانی که جان خود را برای زیارت سیدالشهدا(ع) دادند موجب ایجاد این موج خروشان زائران حسینی شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: امروز به راحتی می‌توان در رسانه کلیپ‌های زیبایی از حماسه اربعین ایجاد کرد و وظیفه ما این است که با استفاده از ابزار رسانه مظلومیت حسین زهرا(ع) را به جهانیان ابلاغ کنیم.

حجت الاسلام نواب ادامه داد: دنیا گذرا و فانی بوده و خوشا به حال کسی که در راه ترویج فرهنگ حسینی تلاش می‌کند.

کد خبر 4716676

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی الحسین یجمعنا قم ماه محرم بوشهر قزوین شیراز مراسم عزاداری ایلام عاشورا اربعین حسینی شهرکرد گرگان ماه محرم و صفر خرم آباد تاسوعا و عاشورا کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با استقبال خوب علما و اندیشمندان از کشور‌های مختلف، بیش از ۱۳۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیس و فرانسه دریافت و حدود ۹۰ مقاله پذیرفته شد.

این مقالات با ویرایش اولیه در ۶ مجلد (سه جلد فارسی و ۲ جلد عربی و یک جلد انگلیسی و فرانسه) تدوین و چاپ شده است که در اجلاس عمومی همایش که فردا پنجشنبه سی ام فروردین در سالن اجتماعات دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط با حضور اندیشمندان و علمای کشور‌های مختلف برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین و با شرکت اندیشمندانی از شش کشور عراق، ایران، کویت، سوریه، ترکیه و بحرین دانشگاه صنعتی فرات الاوسط برگزار می‌شود.

در این همایش آیت الله دقیق از علمای مبارز عراق، آیت الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، آل کاظم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، عبدالامیر قرشی معاون پژوهشی عتبه حسینی و چند تن از رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق و رئیس مرکز مطالعات راهبردی حشد در اربعین و مقاومت اسلامی طوفان الاقصی و بازتاب‌های جهانی فرهنگ و شعائر حسینی و چشم انداز‌های جهانی اربعین سخنرانی خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم
  • پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود