Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@15:20:24 GMT

آغاز دسته عزاداری مجمع حیدریون زنجان

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۷۱۷۸

آغاز دسته عزاداری مجمع حیدریون زنجان

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مردم ولایتمدار شهر شور و شعور حسینی همزمان با سوم روز شهادت اباعبدا...الحسین (ع)  باحضور گسترده در دسته عزاداری مجمع حیدریون این شهر به سر و سینه  می زنند.   این  دسته از بزرگترین دستجات عزاداری شهر زنجان است  که اغلب شرکت کنندگان در این دسته از قشر جوان هستند که خود را از نقاط مختلف کشور به زنجان رسانده اند تا همگام با  مجمع حیدریون زنجان در رسای مصائب زینب کبری (س) بر سر و سینه زنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با توجهات  خاصه سیدالشهداء (ع) هر سال بر عظمت این دسته افزوده می شود و امسال این دسته به صورت زنده از شبکه اشراق پخش می شود.   انتهای پیام /ن    

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم 98 مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالم‌ترین گوشت‌ها از نظر کارشناسان تغذیه، گوشت چه حیواناتی است؟

به گزارش خبرآنلاین،پژوهش این تیم نشان داد که برخی از محصولاتی که به عنوان جایگزین‌های گوشت واقعی در بازار عرضه می‌شوند، پروتئین‌ها و مواد غذایی دارند که بدن انسان نمی‌تواند آن‌ها را جذب کند و در نتیجه پس از مدتی، بدن مصرف کنندگان این محصولات دچار کمبود آهن می‌شود.با این وجود همچنان این پرسش مطرح است که آیا مصرف گوشت قرمز برای انسان ضرر دارد یا خیر.
یورو نیوز نوشت: تحقیقات نشان داده که گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری شده مانند بیکن و سوسیس، می‌توانند خطر ابتلا به سکته مغزی را در افراد افزایش دهند و دوستداران گوشت قرمز و فرآوری شده، تا ۱۶ درصد بیشتر از دیگران در معرض سکته قرار دارند.
به این ترتیب هم باید در مصرف گوشت قرمز جانب احتیاط و تعادل را حفظ کرد و هم گوشتی با کیفیت مناسب را مصرف کرد.

اما روش انتخاب یک گوشت با کیفیت در فروشگاه‌ها چیست؟


در ادامه چند پیشنهاد برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر شما ارائه می‌شود:

۱- به دنبال برش‌هایی از گوشت باشید که حاوی چربی کمتری هستند. مانند استیک راسته، فیله‌ها و سینه مرغ بدون پوست.

۲- تا جای امکان چربی‌های گوشت را جدا کنید. جدا کردن چربی‌هایی که قابل مشاهده هستند، می‌تواند به میزان قابل توجهی محتوای چربی اشباع شده در برش گوشت انتخابی شما را کاهش دهد.

۳- از ماهی استفاده کنید. ماهی‌های چرب مانند سالمون و تن سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که برای سلامت قلب و مغز ضروری است. پیشنهاد می‌شود مصرف دو وعده ماهی در هفته را در برنامه خود قرار دهید.

۴- مصرف پروتئین‌های گیاهی مانند عدس، لوبیا و توفو را دست کم نگیرید. این محصولات گیاهی و وگان، اغلب چربی و کلسترول کمتری نسبت به انواع گوشت دارند.

۵- گوشت حیواناتی را انتخاب کنید که از علف تغذیه کرده‌اند. این گوشت‌ها به طور معمول حاوی سطوح بالاتری از امگا ۳ و اسید لینولئیک مزدوج هستند که یک اسید چرب مفید است.

۶- مصرف گوشت‌های ارگانیک را در اولویت قرار دهید. انتخاب گوشت ارگانیک، احتمال مصرف انواع آنتی بیوتیک‌ها و هورمون‌های مورد استفاده در کشاورزی‌های صنعتی را به حداقل می‌رساند.

اما سالم‌ترین گوشت‌ها از نظر کارشناسان تغذیه، گوشت چه حیواناتی هستند؟
۱. سینه مرغ
مرغ سرشار از پروتئین و محصولی کم‌چرب است و سینه مرغ نیز سالم‌ترین گوشت برای خوردن محسوب می‌شود.

سینه مرغ «بدون پوست و بدون استخوان» به عنوان یک منبع پروتئینی «بسیار کم چربی» شناخته می‌شود. گوشت مرغ همچنین یک منبع عالی آهن، روی، سلنیوم و ویتامین‌های «ب» است.

دیگر اینکه اگرچه برخی افراد می‌گویند که گوشت مرغ تیره‌رنگ طعم بهتری دارد، اما متخصصان تغذیه می‌گویند که این گوشت چربی بیشتری دارد و بنابراین باید در حد اعتدال مصرف شود.

۲. سینه بوقلمون


سینه بوقلمون نیز یک گوشت بدون چربی و سرشار از پروتئین برای هر زمان از سال است و درست مانند سینه مرغ، یکی از سالم‌ترین گوشت‌ها محسوب می‌شود؛ بنابراین وقتی صحبت از سالم‌ترین گوشت‌ها می‌شود که بیشترین مواد مغذی را دارند، بوقلمون و مرغ در صدر فهرست مواد غذایی قرار می‌گیرند. با این وجود کارشناسان توصیه می‌کنند که «پوست» آن‌ها که چرب‌ترین قسمت بدنشان است را جدا کنید تا گوشت سالمتری داشته باشید.

این موضوع یک نکته کلیدی محسوب می‌شود؛ زیرا اگر این گوشت‌ها را با پوست مصرف کنید آنگاه این گوشت‌ها نیز از یک گزینه غذایی سالم به یک غذای ناسالم تبدیل می‌شوند.

۳. گوشت گاو


اگرچه اکثر پزشکان و متخصصان تغذیه محدود کردن مصرف گوشت قرمز را توصیه می‌کنند، اما گوشت گاو نیز همچنان سرشار از پروتئین و مواد مغذی مفید است. اگر شما این گوشت قرمز را انتخاب می‌کنید، بهتر است سراغ گوشت‌های بدون چربی بروید.

با این وجود توجه داشته باشید که پرورش گاوها برای تولید گوشت از آنها، روش آسان و کم ضرری نیست و به زمین و منابع زیست محیطی زیادی نیاز دارد.

۴. ماهی


ماهی یک منبع تایید شده برای دریافت «چربی‌های سالم» است و دوزهای مفیدی از امگا ۳ دارد.

با این وجود کارشناسان تاکید دارند که به جای استفاده از کنسرو ماهی تن یا ماهی قزل آلا، به سراغ مصرف ماهی آزاد و تازه بروید. زیرا ماهی‌ها کنسرو شده همیشه سالم نیستند.

علاوه بر سالم بودن، مصرف ماهی باعث صرفه‌جویی در زمان پخت و پز شما می‌شود، زیرا سریع و آسان آماده می‌شود.

کارشناسان همچنین پیشنهاد می‌کنند که تا جای امکان «کباب کردن» گوشت‌ها را جایگزین سرخ کردن آن‌ها کنید. زیرا با کباب کردن گوشت‌ها، چربی آن‌ها به حداقل می‌رسد و مواد مغذی حفظ می‌شود.

سرخ کردن گوشت در ماهیتابه ممکن است باعث افزایش محتوای چربی آن شود.

دیگر اینکه برای طعم‌دار کردن غذا، بهتر است به جای افزودن بر چربی و روغن آن، بر ادویه‌های آن بیفزایید و با این شیوه آن‌ها را خوشمزه‌تر کنید؛ و آخرین نکته اینکه، به یاد داشته باشید که حفظ «اعتدلال» در مصرف انواع گوشت‌ها یک نکته مهم و کلیدی است. زیرا حتی سالم‌ترین گوشت‌ها نیز باید «در حد اعتدال» مصرف شوند و حدود ۳-۴ اونس (حدود ۱۰۰ گرم) پروتئین در هر وعده غذایی کافی است.

47217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889302

دیگر خبرها

  • سالم‌ترین گوشت‌ها از نظر کارشناسان تغذیه، گوشت چه حیواناتی است؟
  • (ویدئو) تشخیص زودهنگام سرطان سینه با هوش مصنوعی
  • ویدیو/ تشخیص زودهنگام سرطان سینه با هوش مصنوعی
  • مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) در کرمانشاه
  • هلال احمر واکسیناسیون حجاج زنجانی را آغاز کرد
  • برنامه مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برنامه مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • آغاز مسابقات انتخابی تیم ملی بدمینتون در زنجان
  • فعالیت ۱۵۵ جایگاه سوخت زنجان در ایام نوروز