Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر ضرورت کاهش اطاله دادرسی گفت: با اقدامات انجام شده به زودی شاهد اتفاقات خوبی در بحث کاهش اطاله دادرسی در دادگاه‌های تجدیدنظر استان خواهیم بود. تاریخ انتشار: 16:27 - 21 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۹۰۶۴

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان نطنز با حضور مسؤولان قضایی استان و حوزه‌های قضایی همجوار، امام جمعه، فرماندار، مسؤولان اداری، نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و عموم مردم شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آیین محمدرضا حبیبی رییس کل دادگستری استان ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله و یاران باوفای ایشان بیان داشت: نیت حضرت اباعبدالله از قیام که در ابتدای حرکت خود نیز به آن اشاره می‌کند تنها خدا بوده و حضرت در این راه تمام هستی خود را فدا می‌کند و اگر شاهد ماندگاری حرکت عاشورا پس از قرن‌ها هستیم دلیلش همین است.

وی افزود: اگر ما پس از قرن‌ها شاهد شکل گیری انقلاب اسلامی ایران هستیم، اگر مردم ما در برابر جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه ایستادگی می‌کنند، اگر شاهد آن هستیم که انقلاب ما از مرز‌های جغرافیایی فراتر رفته و منطقه را درنوردیده و امروز بحمدالله شاهد شکل گیری جریان مقاومت در منطقه با محوریت ولایت هستیم، تمامی این‌ها به برکت قیام عاشوراست.

عالیترین مقام قوه قضاییه در استان در ادامه با اشاره به انتصاب آیت اله رییسی به ریاست قوه قضاییه و تحولات صورت گرفته طی این مدت گفت: با توجه به اینکه پیش از این در قوه قضاییه حضور داشته اند با بدنه قوه قضاییه و نقاط ضعف و قوت آن آشنایی کامل داشته و به همین خاطر شاهد تسریع در فرایند تحول در قوه قضاییه هستیم.

وی کاهش اطاله دادرسی، صدور احکام متقنی که کمتر نقض بشود، کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی و توسعه فرهنگ صلح و سازش را از محور‌های اصلی تحول در قوه قضاییه اعلام کرد.

حبیبی در تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش اطاله دادرسی در استان خاطرنشان کرد: در بحث اطاله دادرسی استان اصفهان جزء ۳ استانی است که با بحث تراکم پرونده علی الخصوص در دادگاه‌های تجدیدنظر مواجه است و ما شاهد آن هستیم که با وجودی که یک پرونده مراحل اولیه خود را در مدت زمان معمول سپری می‌کند، در مرحله تجدیدنظر خواهی ممکن است ۲ یا ۳ سال بماند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اصلی کاهش زمان رسیدگی در دادگاه‌های تجدیدنظر استان بود و با عنایت به تصویب ۵۵ شعبه دادگاه تجدیدنظر و فعال بودن تنها ۳۱ شعبه، از ابتدا به دنبال فعال کردن ۱۰ شعبه دیگر بوده ایم.

وی تأکید کرد: برای فعال کردن این تعداد شعبه حداقل به ۲۰ قاضی باتجربه و کارکشته نیاز است که مستلزم جابجایی‌های زیادی در میان قضات استان بوده و بحمدالله با تلاش جهادی و شبانه روزی همکارانم این کار در حال انجام است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان اعلام کرد: همچنین به دنبال استقرار چند شعبه دادگاه تجدیدنظر استان در کاشان هستیم که مردم این شهرستان و شهرستان‌های همجوار را از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهد نمود.

وی در خصوص سایر محور‌های تحول در قوه قضاییه گفت: اتقان آراء مستلزم وجود وقت کافی برای تحقیق پیرامون پرونده و فرصت متناسب برای صدور حکم و محصول کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی است و کاهش ورودی پرونده نیز تا حدود زیادی با انجام اقدامات پیشگیرانه و توسعه فرهنگ صلح و سازش تحقق می‌یابد.

رییس کل دادگستری استان  اصفهان در پایان تأکید کرد: از همکاران خود در شورا‌های حل احتلاف می‌خواهم تمام همت خود را مصروف برقراری صلح و سازش کرده و کمتر به سمت صدور حکم بروند و از سایر نهاد‌های فرهنگی متولی نیز می‌خواهم تلاش خود را در جهت توسعه فرهنگ صلح و سازش دوچندان کنند.

گفتنی است در پایان این آیین از تلاش‌ها و خدمات صادقانه حسین فروزانفر تقدیر و با اعطای حکمی از سوی ریاست قوه قضاییه علیرضا علایی آرانی به سمت ریاست دادگستری شهرستان نطنز منصوب گردید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حقوقی و قضایی دادگستری انقلاب اسلامی اطاله دادرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، به استناد ماده ۵۷ قانون برنامه پنجم توسعه كشور و بعد از ابلاغ قانون مديريت خدمات كشوري هرگونه استخدام فقط از طريق آزمون امكان‌پذير مي‌باشد اما گاهی دیده شده است که برخی از دستگاهها اقدام به استخدام نیرو خارج از این قانون می کنند شهروند خبرنگاری با انتقاد از این موضوع پیامی فرستاده اند که در زیر می خوانید: 

متن شهروند خبرنگار ما: 

با سلام.متاسفانه با خبر شدیم علیرغم اینکه قانونا تمامی دستگاه ها حق به کار گیری نیرو بدون آزمون استخدامی ندارند ولی دادگستری شهرستان های بعضی استان ها به بهانه نیروی دادگاه صلح اقدام به جذب نیرو بدون ضوابط و برخلاف قانون و بدون آزمون سلیقه ای نموده اند در حالیکه در قانون شورای جدید جهت تشکیل دادگاه صلح به قوه قضاییه اجازه داده شده از طریق آزمون استخدامی ۱۰هزار نیرو با اولویت کارکنان شورای حل اختلاف اقدام نمایند ولی رییس بعضی از حوزه های قضایی به کارکنان شورا گفتن باید صبرکنید آزپون برگزارشود و جذب شوید اما متاسفانه خود نیروی دلخواه را به نیروی انسانی قوه جهت جذب در دادگاه صلح بدون آزمون و سابقه کاری جذب بشن که الان در برخی شعب استان البرز اتفاق افتاده و گزینش این عزیزان نور چشمی را تایید و جهت سیر مراحل حکم کارگزینی به استان معرفی نموده است لطفا پیگیر این مطلب از رییس قوه قضاییه باشید.التماس دعا

دیگر خبرها

  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟