Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@17:21:33 GMT

آیین یکصدساله سوم امام حسین(ع) در طاهرگوراب برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۸۱۸۶

آیین یکصدساله سوم امام حسین(ع) در طاهرگوراب برگزار شد

آیین سنتی یکصد ساله مراسم سوم امام حسین(علیه‌السلام) در طاهرگوراب برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، صومعه‌سرا_ مائده فلاحتکارضیابری: همزمان با سومین روز از شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش مراسم سنتی عزاداری این روز در دهستان طاهرگوراب صومعه‌سرا برگزار شد.

 

هر ساله این مراسم با حضور سیل عظیمی از مشتاقان در این منطقه برگزار می‌شود و عزاداران حسینی در قالب دسته‌های مذهبی از جای جای استان گیلان به طاهرگوراب می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نوحه سرایی، ذکر مصیبت و تعزیه واقعه عاشورا توسط تعزیه گردان‌ها برگزار می‌شود و مردم در راستای مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اشک ماتم  می‌ریزند.

 

 

در این روز عزیز، سراسر خیابان مملو از جمعیت است و دسته‌های عزاداری یک به یک می‌آیند تا ارادت خود را به سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) نشان دهند.

 

*مراسم سوم امام حسین(ع) طاهرگوراب ثبت ملی می‌شود

«علیرضا مهرگان» با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا دارای هفت اثر ملی ثبت شده است، اظهار کرد: در صددیم مراسم سوم امام حسین(ع) طاهرگوراب را هم به ثبت ملی برسانیم.

 

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صومعه‌سرا با بیان اینکه مراسم تعزیه عاشورای ضیابر به ثبت ملی آثار معنوی رسیده و هر ساله با شکوه تمام برگزار می‌شود، افزود: با ثبت و معرفی آیین‌های مذهبی شهرستان می‌توانیم جذب مسافر و گردشگر در این شهرستان را افزایش دهیم.

 

 

وی گفت: با حفظ اینگونه مراسمات می‌توانیم در راستای حفظ و انتقال پیام قیام ارزشمند تاریخی عاشورا و انتقال آن به نسل‌های آینده گام برداریم.

 

مهرگان تصریح کرد: آیین‌های مذهبی دربرگیرنده معرفی میراث معنوی کشورمان بوده و چنانچه برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد جلوه و تاثیر به‌سزایی در اذهان عمومی و گردشگران خواهد داشت.

 

*شور حسینی در ضیابر و طاهرگوراب هرساله به وضوح دیده می‌شود

«زهرا جویبار» با بیان اینکه ماه محرم به‌خصوص تاسوعا و عاشورا در صومعه‌سرا جلوه خاصی دارد، خاطرنشان کرد: نوع برگزاری مراسم‌ها و حضور پر شور مردم این منطقه همه و همه ارادت خاص مردم به اهل بیت(ع) را می‌رساند.

 

 

این شهروند صومعه‌سرایی با بیان اینکه هر ساله در روز عاشورا به ضیابر و در روز سوم امام حسین(ع) به طاهرگوراب می‌آیم، اظهار کرد: آیین‌های مذهبی این 2 منطقه زبانزد عام و خاص است.

 

وی با بیان اینکه باید آیین‌های مذهبی این منطقه برای عموم مردم از طریق سیمای ملی به نمایش دربیاید، افزود: شور حسینی در ضیابر و طاهرگوراب هرساله به وضوح دیده می‌شود.

 

گفتنی است؛ قدمت این مراسم به بیش از یکصد سال می‌رسد و هرساله مردمان این دهستان میزبان انبوه مشتاقان و علاقمندان آقا ابا عبدلله الحسین (ع) هستند.

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم عاشورا مسجد عاشورای حسینی تاسوعای حسینی محرم امام حسین ع شیرخوارگان حسینی عزاداری امام حسین ع سوم امام حسین ع طاهرگوراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد

دریافت 8 MB کد خبر 6080400

دیگر خبرها

  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • بازتاب آیین روز ارتش ایران در رسانه‌های خارجی/ ترس متحدان اسرائیل از توان موشکی تهران
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت روز ارتش در اردبیل برگزار شد
  • دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد
  • آیین گرامیداشت روز ملی گندم و نان در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با مداحی حسین طاهری در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • اجتماع مردمی وعده صادق با مداحی حسین طاهری برگزار می شود
  • بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا