Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@05:31:45 GMT

اجرای پروژه جاده جنگل لواسانات از سر گرفته می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۸۲۶۹

اجرای پروژه جاده جنگل لواسانات از سر گرفته می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی زاده عصر پنج شنبه در بازدید سرزده از شهرداری اوشان، فشم و میگون و بررسی پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ این شهرداری و همچنین بازدید از مسیر زردبند به فشم از جاده زردبند به فشم که در جریان سیلاب فروردین ماه سال‌جاری دچار آسیب شده بود بازدید و روند بهسازی این مسیر را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران پس از بازدید از جاده جنگل لواسانات واقع در شمیرانات اعلام کرد: محدودیت‌های منابع طبیعی مانع ادامه این پروژه شده بود که با پیگیری فرمانداری شهرستان مرتفع و از هفته آینده دوباره از سر گرفته می‌شود.

تقی زاده در ادامه ضمن بازدید از بخش‌های لواسانات و رودبار قصران واقع در شمال شرقی پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان شمیرانات یکی از مناطق خاص تهران به شمار می آید که به دلیل گردشگر پذیر بودن منطقه بار ترافیکی آن نیز بسیار است لذا توجه به این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: بازگشایی جاده جنگل در شرق لواسانات یکی از راه های کاهش ترافیکی گردنه قوچک (محور موصلاتی لواسانات و رودبار قصران از تهران) است و باعث می شود منطقه از شرق پایتخت (جاجرود) نیز بن بست نباشد و مسافران از مسیر مناسب تری قادر به تردد به این بخش باشند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بررسی دقیق پروژه برای حل مشکلات احتمالی و اعتبار دقیق در دستور کار دفتر فنی استانداری تهران و فرمانداری شمیرانات قرار دارد و به زودی برآورد می شود.

معاون عمرانی استاندار تهران در ادامه نیز با اشاره به نقاط پرخطر و آسیب دیده محور زردبند - فشم پس از سیلاب فروردین ماه ۹۸ اذعان داشت: پروژه تعریض و به سازی پل حاجی آباد و نقاط حساس دیگر این مسیر پر تردد در دست اجرا است و تا دهه فجر سال جاری به اتمام خواهد رسید.

تقی زاده همچنین تأکید کرد: شهرداری های لواسان، اوشان - فشم - میگون و شمشک - دربند سر به همراه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شمیرانات مکلف شدند تا ظرف یک ماه آینده عملیات پاکسازی، بهسازی و نگهداری راه ها، شانه ها و ... را به سرانجام برسانند.

کد خبر 4716744

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد تقی زاده استانداری تهران معاونت استانداری تهران ماه محرم بوشهر قزوین شیراز مراسم عزاداری ایلام عاشورا اربعین حسینی شهرکرد گرگان ماه محرم و صفر خرم آباد تاسوعا و عاشورا کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر

خبرنگاران رسانه‌های استان خراسان شمالی امروز از پروژه در حال احداث سد بش قارداش در بجنورد بازدید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، خبرنگاران رسانه‌های استان خراسان شمالی امروز از پروژه در حال احداث سد بش قارداش در بجنورد بازدید کردند. این پروژه از سال ها قبل آغاز شده بود، اما در دولت سیزدهم سرعت بیشتری به خود گرفته است.

سد بش قارداش با حجم مخزن 1.8 میلیون متر مکعب آب با این اعتبارات کم تا سه سال آتی تکمیل و به بهره برداری برسد. این سد مخزنی با هدف تامین و گردش آب در تفرجگاه بش قارداش با هدف افزایش جذابیت‌های طبیعی این بوستان اجرایی می‌شود و البته تأمین آب مورد نیاز 400 هکتار از زمین های پایین دست این سد و نیز ایجاد و گسترش ورزش های آبی در شهر بجنورد از دیگر اهداف این پروژه است.

 اجرای کامل این پروژه علاوه بر پایداری و توسعه فضای سبز تفرجگاه بش قارداش باعث جذب هر چه بیشتر گردشگر و توسعه اقتصادی منطقه می‌شود. این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که ارتفاع آن از پی 37 متر، طول تاج آن 412 متر و سطح مخزن آن 25 هکتار است.

 طرح سد مخزنی بش قارداش مشتمل بر سد، بند انحرافی، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به طول یک هزار و 220 متر است که برای انحراف بخشی از  آب روخانه فیروزه در فصل زمستان و ذخیره آن، در بخش جنوبی مجموعه بش قارداش اجرا می شود.

سد مخزنی بش قارداش مصوبه سفر سوم دولت های نهم و دهم به خراسان شمالی است که مصوبه اجرای آن در سال 91 اخذ شده و قرار است طی دو سال پس از آغاز اجرای عملیات، به بهره‌برداری برسد. خراسان شمالی  هشت سد با ظرفیت ذخیره سازی 234 میلیون متر مکعب  در دست بهره‌برداری دارد و در این استان تاکنون هشت سد و 11 بند انحرافی ساخته شده است.

انتهای پیام/311

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه استاندار زنجان به ابهر+ جزئیات
  • کش و قوس‌های پل قوسی سی سخت پایان ندارد
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر
  • لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات در بارندگی‌ها
  • لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات دربارندگی‌ها
  • تداوم ساخت ۲۴۴۶ واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد
  • اجرای ۲۰ کیلومتر مسیرگشایی در معابر تبریز