Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:35:20 GMT

۲۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل سد نرماب پیش‌بینی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۸۲۷۵

۲۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل سد نرماب پیش‌بینی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی حق‌شناس عصر پنجشنبه درحاشیه بازدید سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) از سد نرماب چهل‌چای مینودشت افزود: از این مبلغ تاکنون ۸۵۰ میلیارد ریال تحویل پیمانکار شده و ۱۳۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز که تصویب شده، در مرحله ابلاغ و تخصیص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از حضور سرلشکر سلامی و هیات همراه برای بازدید از آثار سیل روزهای آغازین امسال در شهرهای گمیشان و آق قلا، گفت: با همت نیروهای سپاه سه استان گلستان، مازندران و گیلان، بخش قابل توجهی از تعمیرات و احداث مسکن سیل‌زدگان این استان پایان یافته است.

دکتر حق‌شناس اضافه کرد: برای پیشگیری از خسارات ناشی از سیل باید اقدامات زیرساختی مناسب در گلستان انجام شود و یکی از پروژه‌های مهم در پیشگیری از این رخداد طبیعی، تکمیل سد نرماب چهل‌چای است که عملیات اجرایی آن از سال ۹۰ شروع شده و باید سال ۹۵ به بهره برداری می‌رسید اما به دلیل مشکلات مالی هنوز تکمیل نشده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون پیمانکار پروژه یعنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا افزون بر دو هزار میلیارد ریال صورت وضعیت داده و مطالبه دارد، تصریح کرد: با این حال و بدون در نظر گرفتن این صورت وضعیت، درسال جاری ۸۵۰ میلیارد ریال توسط وزارت نیرو به عنوان کارفرما برای تکمیل سد نرماب چهل چای تامین اعتبار صورت گرفته و در اختیار پیمانکار گذاشته شده است.

استاندار گلستان ادامه داد: علاوه بر این میزان اعتبار، مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای تکمیل این سد پیش بینی شده که در مرحله ابلاغ و تخصیص است.

دکتر حق‌شناس ابراز امیدواری کرد که با قول مساعد فرمانده کل سپاه و تخصیص کامل اعتبارات پیش بینی شده امسال، عملیات احداث مخزن سد نرماب چهل چاری مینودشت تا پایان امسال تکمیل و از سیل‌های احتمالی آینده در حوزه این سد در استان گلستان پیشگیری شود.

به گزارش ایرنا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر امروز (پنجشنبه) خود به استان گلستان، علاوه بر بازدید از مراحل ساخت سد نرماب چهل‌چای، با حضور در شهرستان‌های سیل‌زده آق‌قلا و گمیشان، از نزدیک با اقدامات انجام شده برای کاهش اثرات سیل مخرب اوایل امسال در این دو شهرستان آشنا شد؛ بهره برداری از دو هزار و ۸۶۰ واحد مسکونی نوساز و تعمیر شده در مناطق سیل‌زده کشور به صورت متمرکز در روستای تازه‌آباد شهرستان آق قلا از دیگر برنامه های سفر امروز سردار سلامی به استان گلستان بود.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی سد نرماب چهل چای از سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه چهار هزار میلیارد ریال بر روی سه رودخانه "نرماب، چهل چای و خرمالو" شهرستان مینودشت واقع در شرق گلستان آغاز شده است.

این سد بزرگ از نوع خاکی همگن به ارتفاع ۶۰ متر و حجم کل مخزن ۱۲۵ میلیون متر مکعب توسط وزارت نیرو و پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا درحال احداث است و علاوه بر تامین آب شرب چهار شهر و ۱۳۰ روستا، کنترل و ذخیره سیلاب، توسعه و بهبود کشاورزی در اراضی تحت پوشش، استفاده صحیح از منابع آب زیر زمینی و تلفیق آن با آب سطحی و نیز توسعه صنعت گردشگری از دیگر اهداف احداث سد نرماب چهل چای مینودشت است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گلستان سدسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جواد تقی‌زاده گفت: همسو با سیاست‌های دولت و رویکردهای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در دولت سیزدهم، ۸۰ پروژه فنی، عملیاتی و خدماتی با ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد ریال در این شرکت در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

وی افزود: رفع چالش‌های عملیاتی و خدماتی با استفاده از منابع مالی جاری از برنامه‌های مهم این شرکت در سال پیش بود که با تلاش همکاران در مدیریت خدمات و عملیات بیش از ۸۰ پروژه تعریف و اجرایی شد که ۱۳ درصد آن در حوزه عملیات، ۵۵ درصد در حوزه خدمات و ۳۲ درصد در حوزه مهندسی و ساختمان بود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها با اولویت رفع مشکل‌های ابنیه تأسیسات عملیاتی و پروژه‌های خدماتی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۲۴ پروژه تکمیل شده است، ۱۵ پروژه بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مابقی در حال اجراست که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تقی‌زاده مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری را احداث کارخانه آسفالت برای نخستین بار در سطح شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب دانست و ادامه داد: ایمن‌سازی و تعمیر جاده‌های دسترسی به تأسیسات عملیاتی، اجرای شبکه جدید توزیع آب به منازل سازمانی، تکمیل لوله‌کشی داخلی گاز منازل سازمانی، پروژه احداث پیست دوچرخه‌سواری ویژه بانوان و بازسازی استخر شماره یک این شرکت بعد از حدود ۳۰ سال از دیگر پروژه‌های این شرکت بوده است.

وی با اشاره به پروژه‌های تازه شرکت نفت و گاز آغاجاری در سال ۱۴۰۳ گفت: با توجه به بافت فرسوده منازل سازمانی این شرکت یکی از پروژه‌های مهم احداث ۴۸ باب از منازل فرسوده با نقشه جدید بود که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: همسو با خدمات عام‌المنفعه افزون بر ۸۰ پروژه یادشده، پروژه‌های دیگری در این شرکت در حال اجراست که بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده بخش قابل‌توجهی از آن شامل احداث سوله مربوط به خانه بازی کودکان، احداث زمین چمن مصنوعی و فوتبال ساحلی، احداث نهالستان، تکمیل تونل بین‌شهری امیدیه به میانکوه و پروژه مهم تکمیل جاده امیدیه به جایزان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز تکمیل شود
  • رودخانه «قره سو» پُرآب شد
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد
  • شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده
  • (تصاویر) قلم خالق بر بوم گلستان
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری