Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-20@15:37:47 GMT

اسارت اهل‌بیت (ع)، رسانه انقلاب ساز عاشورا شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۸۴۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله علم‌الهدی امروز در اجتماع «رهروان زینبی»، با بیان این‌که امروز به‌عنوان اولین روز فصل دوم انقلاب عاشورای سیدالشهدا (علیه‌السلام) مطرح است، اظهار کرد: بزرگداشت امروز به‌عنوان رسالت به عهده شما خواهرانی است که به‌عنوان رهرو راه زینب (علیها سلام) بعد از هزار و سیصدوچند سال در عرصه این انقلاب حضور دارید و در جای‌جای حرکت انقلابی در این جامعه و کشور، وجود شما در پاسداشت راه زینب اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: مسئله‌ای که ما در امروز به‌عنوان یک سؤال با آن سروکار داریم و شاید برای بعضی شما خواهران تحصیل‌کرده و باسواد به‌عنوان یک مطلب قابل پرسش مطرح باشد، این است که «عامل اصلی حضور 84 زن و بچه در عرصه میدان جنگ و منجر شدن سرنوشت آنان بعد از شهادت عزیزانشان به این اسارت جانکاه و فجیع، چه بود؟»، «آیا یک جریان اتفاقی بود یا جریان ارادی از پیش برنامه‌ریزی‌شده؟»

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که برداشت عمومی مردم این است که بعد از شهادت سیدالشهدا (علیه‌السلام) و یارانش، دشمن به‌طور طبیعی بر خانواده آنان مسلط بشود، افزود: دشمن نیز بر حسب حقد و کینه‌ای که در اجرای آن، سیدالشهدا (علیه‌السلام) را به شهادت رسانده، اهل‌بیت سیدالشهدا (علیه‌السلام) را سرکوب کند و به انواع سرکوبگری‌ها آنان را مورد شکنجه قرار دهد.

وی با تأکید بر این‌که مظالم وارد شده بر اسرا بر اثر حقد و کینه با سیدالشهدا (علیه‌السلام) نبود، خاطرنشان کرد: افرادی که دشمن سیدالشهدا (علیه‌السلام) و خاندان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) بودند، یک اقلیت شاید کمتر از 100 نفر بودند، این‌که وقتی سیدالشهدا (علیه‌السلام) در میدان در مقابل لشکر می‌فرماید «چرا خون مرا حلال می‌شمارید؟» و بعد فریاد می‌زنند «به خاطر بغضی که از پدرت داریم»، این جواب از همان خوارج درون لشکر داده شد.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: آنان به جنگ امام حسین (علیه‌السلام) آمدند تا به یزید ثابت کنند در اردوی امام حسین (علیه‌السلام) نیستند، وفادار حکومت بنی‌امیه هستند، از این حکومت امتیاز بگیرند و فردا مورد تاخت‌وتاز و لعن حکومت بنی‌امیه دور باشند.

وی با تأکید بر این‌که هم لشکر عمر سعد و هم حضرت زینب(س) و کودکان برای اسارت برنامه داشتند، اظهار کرد: در دوره‌ای که رسانه‌های ارتباطی وجود نداشت، در گوشه بیابانی، زدوخوردی انجام‌شده و تمام می‌شود، چه کسی کشت و کشته شد، به بیرون منعکس نمی‌شود، چرا جنگیدند؟ چرا 72 نفر به جنگ نابرابر در مقابل 30 هزار نفر ایستادند؟

امام‌جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: سیدالشهدا (علیه‌السلام) این 84 زن و بچه را با خود به کربلا آورد در نقطه مرکزی کشور اسلام، مسیری را به‌عنوان اسارت طی کنند، همه‌جا مردم را توجیه کنند، بیدارسازی به وجود بیاورند و این زدوخورد یک‌روزه عاشورا، به انقلاب و دگرگون‌سازی که جامعه را تحت تأثیر قرار دهد و در آن تحول ایجاد کند، مبدل شود؛ اسارت اهل‌بیت (علیه‌السلام)، کتک خوردن، گرسنگی و تشنگی کشیدن نبود، اسارت اهل‌بیت (علیه‌السلام) حرکت رسانه‌ای قوی برای تبدیل زدوخورد در عاشورا به انقلاب و دگرگون‌سازی بود.

وی افزود: این‌طور نبود دخترخانم را سیلی بزنند و تمام شود برود، آنان قیام می‌کردند، حرف می‌زدند، بیدارسازی و هشیار سازی داشتند، روزی که اهل‌بیت (علیه‌السلام) را وارد شام کردند، مردم شام جشن گرفتند، فاصله ورود و خروج اهل‌بیت (علیه‌السلام) به شام 10 روز نبود اما وقتی اهل‌بیت از شام خارج می‌شدند، شام سیاه‌پوش شد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اسارت اهل‌بیت (علیه‌السلام) برای از بین بردن تبار پیامبر (صلوات‌الله‌علیه) بود، آن‌قدر اسرای کربلا را تحت فشار قرار بدهند تا هویت و تبار خود را زیر پا بگذارند و پس از آن دیگر کسی درصدد خون‌خواهی حسین بن علی (علیه‌السلام) قیام نکند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آذری جهرمی ، به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها

آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود نوشت: نقل است که روزی بنده خدایی برای تزریق پنسیلین رفته بود به درمانگاهی. پرستار تزریق کننده از او پرسید: «تا حالا پنیسیلین تزریق کردی؟» و او جواب داد: «بله» و پس از این پاسخ تزریق انجام شد و به فاصله کوتاهی بیمار تشنج کرد!   سریعا اقدامات پزشکی برای بهبود انجام شد و وقتی بیمار سر حال شد، پرستار پرسید: «مگر نگفتی پنیسیلین زدم؟» بیمار گفت: «بله، اونبار هم که زدم همین حالت رخ داد!»   حجاب حکم خداست، اما احتمالا از توحید جایگاه بالاتری ندارد، خدا به موسی برای دعوت به توحید دستور به سخن نیکو داد. گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز در تخلفات مالی کارگزاران، گزارش های متعددی از تساهل علی علیه السلام در برخورد با مسلمین در تاریخ وجود دارد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست! حساسیت کاربران توئیتر به موضوع حجاب و گشت ارشاد بیش از تنش میان ایران و اسرائیل ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

دیگر خبرها

  • دستاوردهای سپاه پاسداران برگرفته از رسالت پاسداری است
  • روش پاسخ به حمله دشمن در کلام امیرالمؤمنین (ع)
  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • طریق النور دانشگاه امام رضا به ایستگاه هوافضا سپاه رسید+تصاویر
  • چه کسانی حق ارشاد ندارند؟ علی علیه السلام پاسخ می دهند
  • واکنش آذری جهرمی ، به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • تقویم نجومی امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳